Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 1194 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ik hou ook erg van zomeravonden buiten. Ik heb alleen zo’n puinhoop in de tuin, bladeren en troepjes. Ik moet al bij zoveel dingen om hulp vragen, de tuin laat ik maar. Da’s geen noodzaak. Krijg bezoek later op de avond, tegen die tijd kunnen de kaarsjes aan. Dan zie ik geen troep 😎 niet dat het bezoek dat ziet, ook bij daglicht niet.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Milestone schreef:
13-06-2025 12:19
Ik hoop dat degenen die het gisteren nog koud hadden vandaag wel een fijne dag hebben. Voor mij is het nu te warm, gelukkig kan ik het binnen nog redelijk koel houden. Vanavond wel weer lekker buiten zitten denk ik.
Is heerlijk vandaag! Kon in mijn lunchpauze even buiten zitten en toen werd het grijs en ging het net regenen. Maar gelukkig windstil dus zat ik alsnog droog. Ik doe het ervoor! Ga straks lekker buiten eten. Morgen weer een mooie dag. :D Binnen nog steeds niet warm, dus daar zit ik nog steeds onder een dekentje omdat ik persé een zomerjurk aan wil maar dan toch koude pootjes krijg.
Pff het is nog steeds 30 graden hier dus het raam enzo kan ik nog niet open doen, Mijn ventilator maakt overuren vandaag. Vannacht koelt het wat af maar ze verwachten vannacht ook noodweer met windstoten, regen, hagel en onweer dus vannacht mijn raam wijd open laten staan is ook geen optie :'( Zondag weer 24 graden, dat is meer mijn ding.
Graze schreef:
13-06-2025 20:38
Pff het is nog steeds 30 graden hier dus het raam enzo kan ik nog niet open doen, Mijn ventilator maakt overuren vandaag. Vannacht koelt het wat af maar ze verwachten vannacht ook noodweer met windstoten, regen, hagel en onweer dus vannacht mijn raam wijd open laten staan is ook geen optie :'( Zondag weer 24 graden, dat is meer mijn ding.
Dan ben je hier aan het verkeerde adres 😬
Ugli schreef:
13-06-2025 18:30
Is heerlijk vandaag! Kon in mijn lunchpauze even buiten zitten en toen werd het grijs en ging het net regenen. Maar gelukkig windstil dus zat ik alsnog droog. Ik doe het ervoor! Ga straks lekker buiten eten. Morgen weer een mooie dag. :D Binnen nog steeds niet warm, dus daar zit ik nog steeds onder een dekentje omdat ik persé een zomerjurk aan wil maar dan toch koude pootjes krijg.

Jij woont waarschijnlijk heel ergens anders dan. Midden van het land was geen regen en echt niet koud.
huismuis
Gisteren was het heerlijk, voor mij dan, 1 dag even echte warme warmte en geen harde wind. In de avond nog buiten kunnen zitten en binnen is het ook aangenaam.

Vanmiddag viel het tegen, het is immers zaterdag, grijs en op en af miezer,waardoor ik steeds weer naar binnen en naar buiten ging tot het harder begon te miezeren. De temperatuur is wel prima.

Volgende week ziet er niet slecht uit, fingers crossed dat er geen regen en/of harde wind bij komt.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Het is hier nog 28 graden en tot 14.00 uur volle zon ☀️ gehad, daarna af en toe een zonnetje.
Pieremachochel
Ik was de ochtend bij de oosterburen. Niet direct na de grens, maar ook niet heel ver het binnenland in. Maar ik vond wel degelijk een verschil met mijn eigen woonplaats (niet direct voor de grens, maar ook niet heel ver het binnenland in). Hier is het warm en benauwd (ook toen we net terugkwamen rond 13.00 uur), daar was het warm, maar niet benauwd. Heerlijke ochtend gehad.
Hier nog 26 graden en het heeft vanmiddag lange tijd geregend maar echt nat werd je er niet van dus lekker in de regen gewandeld. Rook wel lekker fris. En er staat een lekker windje wat ook wel fijn is. Afgelopen nacht viel ik door de hitte pas tegen de ochtend in slaap. Gelukkig koelt het vannacht wel goed af volgens buienradar, dat was gisteren niet.

Het zou ook al lang een keer geonweerd moeten hebben maar nog steeds niks van gemerkt.
Heerlijk die avonden!
We hebben al dagen tot laat buiten gezeten.
En de voorspellingen zijn geweldig :sun:!
Echt genieten dit voor ons.
Ik heb op die ene dag dat het 30 graden was (vrijdag geloof ik) tot 0:00 buiten gezeten en toen was het zelfs zonder deken nog lekker buiten. Gister alweer koeler en regen

Nu weer lagere temperaturen tot maximaal 23 voorspeld met in het weekend een uitschietertje naar 27. Ik teken ervoor! Zon en warmte lets go, en het is nog koel genoeg om gewoon alles te kunnen doen. Misschien dat ik op die dag dat het 27 graden wordt ga suppen, al is het water nog wel koud denk ik.
Jullie hebben geluk. Hier was net bij het weerbericht, Spanje, dat er een soort hittekoepel zich vormt en gaat uitbreiden tot in Noord Europa. Dus ook Nederland, volgens het kaartje. Het gaat dus heel warm worden bij jullie.
Redhead70 schreef:
16-06-2025 16:40
Jullie hebben geluk. Hier was net bij het weerbericht, Spanje, dat er een soort hittekoepel zich vormt en gaat uitbreiden tot in Noord Europa. Dus ook Nederland, volgens het kaartje. Het gaat dus heel warm worden bij jullie.
jay!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Kom maar door! ☀️
yasmijn schreef:
16-06-2025 17:05
Kom maar door! ☀️
Ik zag een kaartje voorbijkomen op 1 juli 40 gr.
Zal ff de bron opzoeken: wetterzentrale.de
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
16-06-2025 17:37
Zo'n vaart gaat het niet lopen hoor. Bij het KNMI zie ik in de expertpluim welgeteld één run die boven de 35 graden uit komt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
16-06-2025 17:57
Zo'n vaart gaat het niet lopen hoor. Bij het KNMI zie ik in de expertpluim welgeteld één run die boven de 35 graden uit komt.
Drom, het duurt ook nog 2 weken, het kan nog alle kanten op.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
16-06-2025 17:37
Hier wordt het in het weekend 1 dagje 30, 1 dagje 31 graden. Verder op 1/2 dagen 25 na 22 graden. Dikke prima!
Tot het eind van de maand ziet het er prima uit!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven