Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 1958 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Moest net even naar de winkel en wat een ellende. De stoep was grotendeels spekglad toen ik de straat uit liep dus ben toen maar op de weg gaan lopen die wel gedeeltelijk sneeuw vrij was. Gelukkig kwamen er op dat moment geen auto's of fietsers aan want tja ze hadden zoals gewoonlijk alle sneeuw van de weg op het fietspad gegooid. En op een ander stuk hadden ze het fietspad wel sneeuwvrij gemaakt maar lag de stoep extra vol dus maar op het fietspad gelopen. Er was een iemand bezig zijn stoepje sneeuwvrij te maken. Winkels in het winkelstraat hadden het voor hun ingang 9 van de 10x ook niet schoongemaakt. Gelukkig niet uitgegleden maar het scheelde een paar keer niet veel.

Hier in de straat heeft bijna iedereen het deel stoep voor de deur/huis sneeuwvrij gemaakt maar dat zie je dus steeds minder. Iedereen die voor hun huis nog wel de stoep sneeuwvrij maakt: Bedankt!

Ik fiets ook niet meer door de sneeuw sinds ik een keer heel hard ben gevallen en ik zie dat veel automobilisten hun rijstijl niet aanpassen en dus nog steeds even hard rijden. Je zult maar net uitglijden met je fiets en dat een auto dan niet op tijd kan remmen.
Ik krijg het niet warm vandaag. Trui, vest erover, houtkachel aan. Stik van de kou.

Hier is de sneeuw een eind weg (kustgebied), hopelijk weinig buien verder en morgen de rest weg
Milestone schreef:
04-01-2026 10:50
Ik moet morgen ook op de fiets :'( Niemand die mij gaat brengen en halen.
Balen 😢 Ik vind vooral die zware elektrische fietsen zo eng in de sneeuw. Kun je niet met het OV?

Hier ook alweer de hele tijd sneeuw. Ik kan morgenochtend wel met de auto, maar moet over een soort dijk met een sloot er vlak naast. Zie er ook al tegenop. Kan die rotsneeuw aub snel wegdooien?
Blackstarr schreef:
04-01-2026 16:15
Balen 😢 Ik vind vooral die zware elektrische fietsen zo eng in de sneeuw. Kun je niet met het OV?

Hier ook alweer de hele tijd sneeuw. Ik kan morgenochtend wel met de auto, maar moet over een soort dijk met een sloot er vlak naast. Zie er ook al tegenop. Kan die rotsneeuw aub snel wegdooien?
Ik zag filmpjes van mensen op een fatbike die onderuit gingen. Toen dacht ik wel even van zo'n ding wil je niet op je krijgen, zeker niet als kind zijnde. En met een elektrische fiets zou ik zeker niet gaan fietsen nu, als je dreigt te vallen kun je minder snel ingrijpen en door de val kan je accu beschadigen en brandgevaarlijk worden. Ik zou ook kijken of de bus rijd en anders lopen of fiets mee en alleen fietsen op stukken die goed begaanbaar zijn. Maar ik snap ook dat lopen niet altijd een optie is, als je al 30 minuten moet fietsen dan is dat geen doen.
Hier was het -3 vanmorgen en was de plas bij de kerk bevroren. Geen sneeuw (helaas). Kind moet dinsdag weer naar school en hoop dat dat er geen sneeuw komt, voor het weekend had ik het wel prima gevonden.

Ohhh wat verlang ik naar de lente…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Mijniebelle schreef:
03-01-2026 17:03
Het is wel weer merkbaar langer licht!
Ja gelukkig wel! Hier ligt een flink pak sneeuw, wat wel mooi is, maar ik heb zo'n last van de kou. :|
Veel eczeem in mijn nek en ik heb wintervoeten. Ik kijk steeds maar op weeronline wanneer de kou weer uit de lucht is, en het wordt nu sowieso nog een week afzien en dan hoop ik niet dat ze tussentijds gaan bijstellen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik pak mezelf altijd goed in met dit weer. Thermo legging onder broek, thermo sokken, muts, sjaal, wanten. Het probleem is echter dat als ik een tijdje aan de wandel ben ik het wel warm krijg en ga zweten maarja zonder muts of sjaal krijg ik het weer koud. Zorgt ook weer voor irritaties van mijn huid helaas.
Hier ligt een laagje van 5 centimeter wat alweer aan het dooien is. Zal morgen wel weer weg zijn, maar ik ga toch thuis werken. Iedere smoes die ik heb om de kou niet in te hoeven grijp ik aan. :biggrin:
Ugli schreef:
04-01-2026 20:45
Hier ligt een laagje van 5 centimeter wat alweer aan het dooien is. Zal morgen wel weer weg zijn, maar ik ga toch thuis werken. Iedere smoes die ik heb om de kou niet in te hoeven grijp ik aan. :biggrin:

5 centimeter maar? Hier in het midden blijft het maar doorgaan. Eerst leek het te smelten maar vanacht en overdag is er weer de nodige ellende bijgekomen. En we zitten er nog even aan vast voor alles weggedooit is.

Na 5 dagen opsluiting (vanwege dat ...vuurwerk ga ik op 31 december en 1 januari de deur niet uit) ga ik morgen gewapend met skistokken en schoenen met grof profiel en van die rubberen dingen met ijzertjes om over de zolen te doen de deur maar weer uit. Ik zie er wel tegen op uit angst om de vallen. Maar de arbeid roept en ik kan dat niet thuis doen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
04-01-2026 21:07
5 centimeter maar? Hier in het midden blijft het maar doorgaan. Eerst leek het te smelten maar vanacht en overdag is er weer de nodige ellende bijgekomen. En we zitten er nog even aan vast voor alles weggedooit is.

Na 5 dagen opsluiting (vanwege dat ...vuurwerk ga ik op 31 december en 1 januari de deur niet uit) ga ik morgen gewapend met skistokken en schoenen met grof profiel en van die rubberen dingen met ijzertjes om over de zolen te doen de deur maar weer uit. Ik zie er wel tegen op uit angst om de vallen. Maar de arbeid roept en ik kan dat niet thuis doen.
Maar? Ik heb in jaren niet zoveel sneeuw gezien hier, de laatste keer dat het sneeuwde woonde ik nog in mijn vorige huis, dus dat is minstens 4 jaar geleden. Volgens mij was de laatste keer die Corona winter van 2020/2021, toen lag er pas een pak! Toch zeker wel 10 centimeter.

Ik ben net nog een rondje gaan lopen. Het meeste sneeuw is alweer weggegooid tot een beetje smurrie en nu vastgevroren tot een smurrie ijslaagje op de stoepen. De wegen zijn vrij.

Er is opgeroepen tot thuiswerken op de werk app, dus ik ben blij! Lekker in een Snuggie achter mijn laptop kruipen in plaats van in het donker de hort op moeten.
Ik vind het niet koud buiten.

Wat een ellende die sneeuw.
Hier smolt de sneeuw vanmiddag en nu vriest het heerlijk aan. Het is een ijsbaan. Vannacht en morgen gaat het weer sneeuwen en er ligt al 25 cm. Ik vrees voor het verkeer morgen......

Mijn oom is uitgegleden op zijn eigen oprit en heeft zijn heup gebroken. Echt zielig voor die man die niet stil kan zitten.
Mijn kinderen in Nederland gingen vandaag naar oma. Die was gisteren jarig, maar 1 moest zaterdag werken. Ik had het wel benauwd hier in Spanje toen ik dat sneeuwdek zag. Zo Brabant.
Hier is het ook rotweer. Storm Francis, maar sneeuw nee. En ook geen ijs. Gewoon heel guur en kil. Voor een winter wel de koudste hier sinds 1985 schijnbaar. Vanaf vrijdag wordt het hier weer beter.
Afkoelen heeft gewerkt
Blackstarr schreef:
04-01-2026 16:15

Ik heb een normale fiets zonder accu. Nee, met OV heeft geen zin, dan moet ik alleen maar vroeger de deur uit en ben ik langer bezig om op mijn bestemming te komen dan met de fiets. Ach, het zal wel lukken, het is niet alsof ik het nooit eerder heb gedaan.
huismuis
Hier viel het gisteren mee, nu ligt er een laagje sneeuw.
Ik hoef de deur niet uit vandaag, en daar ben ik heel blij om.

Gisteren dagje thermen gedaan, wat met sneeuw wel een leuke ervaring was.
Grote voordeel, gelijk weer terug een warme/hete sauna in.

Verder kan ik alleen maar uitkijken naar de lente, zo klaar met die snijdende kou, en deze sneeuw zooi, altijd ellende met gladheid.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ik schat dat er hier 10 cm sneeuw gevallen is totaal.
Dus ik had gisteren geen zin om de auto sneeuwvrij te maken en ben op de elektrische fiets naar de sportschool gegaan.

Sorry, maar ik vond het heerlijk in de witte wereld, geen wind dus ook niet zo koud met de dikste jas aan, shawl om en handschoenen aan.
Pieremachochel
Ik zie zojuist dat de code geel tot woensdagochtend is verlengd maar buienradar geeft aan dat het woensdag en donderdag gaat sneeuwen dus ik verwacht de hele week code geel.

Moet er straks weer even door en ik ga gewoon weer op de weg en fietspad lopen als de stoep nog steeds niet te doen is.
En daar sneeuwt het weer heen.
Ik ben nog steeds ziek, deze week nog wel vrij. Ik durf echt niet naar buiten voor boodschappen of zo, niet dat dat fijn is met ziek zijn. Ik ben eigenlijk net pas min of meer genezen van de schouderbreuk die ik in juni heb opgelopen. Als ik nu eruit ga en ik glij uit, dan breek ik weer wat. # osteoporose.

Wat haat ik dit weer. Het lijkt wel of het elk jaar erger wordt naarmate ik ouder word. De kater kijkt mij ook steeds verbolgen aan. Hij haat het ook.
Ik dacht dat ik de deur niet uit hoefde, helaas toch wel.
Hier in de stad, en het centrum is bij mij om de hoek, maar dan nog, wilde nog een dagje in mijn warme huis zijn.

Ik trek het ook steeds slechter hoor ieder jaar weer hoe ouder ik word.

Hier is het ook weer aardig aan het sneeuwen flinke vlokken en het gaat gestaag door.

Snak naar zon en minstens 25 graden.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Hier net ook weer flink wat gesneeuwd, nu was het voor mij als voetganger beter te doen want grip van verse sneeuw. Maar ik heb auto's gezien die weggleden, vast kwamen te staan en bijna botsingen door al dat geglij.
Het is wel heel erg prachtig nu buiten. Ik was vanochtend heen en weer voor werk. Heen was te doen, voorzichtig voor gladde wegdelen dus rustig gefietst en af en toe gelopen. Terwijl ik aan het werk was viel er heel wat sneeuw bij en de terugweg was volledig wit. Door verse sneeuw is wel beter te fietsen dan over platgereden gladde wegen.
Het is echt lang geleden dat ik zoveel sneeuw heb gezien!
huismuis
Het ziet er ook zeker mooi en licht uit van achter mijn raam (er ligt hier echt een flink pak), maar daar is ook alles mee gezegd. Auto’s staan vast aan de zijkant van de weg, mijn kinderen kunnen niet naar hun werk (gelukkig is het van de een ook gecanceld), morgen naar school gaat hem ook niet worden vrees ik. Ik kan vandaag thuiswerken, maar morgen denk ik niet meer. Jammer genoeg blijft het vriezen, dus we zijn er nog niet vanaf. Bah.
Door code oranje geen ov, dus noodgedwongen thuis gebleven omdat lopen te ver is.

Helaas zijn we nog niet van die pleurissneeuw af, in de spits worden er weer buien verwacht.

Morgen zou het een dag droog zijn, dan maar weer een poging wagen buiten. Het meeste moeite heb ik met het oversteken vd straten: door de sneeuwschuivers word de sneeuw als een dikke laag naar de kant geschoven waar je dan doorhern moet "klunen" zonder uit te glijden.

Helaas staat nog nergens in de weerapps waneer het weer gaat dooien, maar op Buienradar staat voor zondag 8 graden! Helaas wel een week met veel regen, maar dat liever dan die gladheid.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Mutsje78 schreef:
05-01-2026 15:17
Helaas staat nog nergens in de weerapps waneer het weer gaat dooien, maar op Buienradar staat voor zondag 8 graden! Helaas wel een week met veel regen, maar dat liever dan die gladheid.
Regen is wel goed om al de sneeuw weg te spoelen.
Ik ben er ook wel weer klaar mee.
Vanmorgen een uur onderweg geweest geweest om mijn zoontje naar school te brengen. Vanmiddag ging het iets sneller.
Verder maar kijken deze week maar ik denk dat mijn vriend ook niet naar mij kan komen woensdag. Maar zoals het er nu uitziet van het weekend wel weer. Jammer maar goed we doen niks aan het weer.
Terug van weggeweest
Nou, ik heb het nu wel echt gehad. Ik woon in een buitengebied en de auto staat achterin de tuin. Heb het geprobeerd, maar die komt dus echt de tuin niet uit. We zijn al aan het sneeuw ruimen, maar er komt geen einde aan. Dat wordt morgen dus toch op de fiets naar mijn werk :cry:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven