Zus zit niet lekker in haar vel. Tips?

05-08-2021 16:01 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus zit niet lekker in haar vel (zit tegen een burn-out aan, heeft net een break up gehad). Kan fel reageren, heeft moodswings.
Ik ga met haar volgende week op vakantie. Gisteren deelde ze mee dat ze wilde cancellen. Ze is de laatste tijd niet te pruimen en geeft nu aan toch wel mee te willen (anders ga ik alleen)

Wie heeft tips zodat ze zich beter voelt? Ik zeg tegen haar dat een wandeling haar goed zou doen, maar ze heeft geen zin om naar buiten te gaan. Zou graag willen dat ze zich beter voelt. Weet nu even geen raad :(.
Alle reacties Link kopieren
Daar kun even niks aan doen. Sterker nog, ik zou haar nu even met rust laten denk ik. Ik weet uit ervaring dat het me nog minder goed doet en juist meer irriteert als mensen mij gaan zeggen wat ik het beste kan doen op zo’n moment.
Ik zou er voor haar zijn -luisterend oor bieden en schouder om op te leunen- maar hoe zij hiermee omgaat is haar eigen verantwoordelijkheid. Als ze geen afleiding zoekt en het niet leuk kan hebben, zou ik me afvragen of je een vakantie met haar samen wel moet willen. Jij kan dit niet voor haar oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je precies tegen haar wat je in de laatste twee regels tegen ons zegt: “ik merk dat ik niet weet wat ik moet zeggen. Ik wil zo graag dat je je weer beter voelt en zou daar graag iets aan kunnen doen voor je, maar ik weet niet hoe. Kan ik iets voor je doen, of zeg je laat me maar even?”
Alle reacties Link kopieren
Ik wou zeggen: er is nog zo iemand op het forum, kunnen jullie mooi samen op vakantie en jullie zussen thuisblijven.

Maar dat was jij ook.

Ik denk dat je je zus en jezelf een lol moet doen door alleen te gaan. Je wilt blijkbaar per se iets doen en dat gaat nu even niet.
Alle reacties Link kopieren
alcohol?
Aan haar vragen wat zij wil. En daar dan ook naar luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Zit je zelf wel lekker in je vel? 2 topics openen over hetzelfde onderwerp?
Alle reacties Link kopieren
Stephanie05 schreef:
05-08-2021 17:54
Zit je zelf wel lekker in je vel? 2 topics openen over hetzelfde onderwerp?
Oh ja hoor. Volgens mij zit je er niet lekker in!
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
05-08-2021 16:35
Ik wou zeggen: er is nog zo iemand op het forum, kunnen jullie mooi samen op vakantie en jullie zussen thuisblijven.

Maar dat was jij ook.

Ik denk dat je je zus en jezelf een lol moet doen door alleen te gaan. Je wilt blijkbaar per se iets doen en dat gaat nu even niet.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
05-08-2021 16:35
Ik wou zeggen: er is nog zo iemand op het forum, kunnen jullie mooi samen op vakantie en jullie zussen thuisblijven.

Maar dat was jij ook.

Ik denk dat je je zus en jezelf een lol moet doen door alleen te gaan. Je wilt blijkbaar per se iets doen en dat gaat nu even niet.

Droog :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook agressief als iemand mij een wandeling adviseert. Ik haat wandelen, waarom wordt dat toch altijd als wondermiddel gezien?
Alle reacties Link kopieren
In elk geval niet pushen over een roadtrip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven