1-persoons toeslag

12-08-2013 11:57 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan via mijn mobiel niet vinden of hier al een topic over is, dus excuses als het dubbel is.

Ik wil in m'n uppie op vakantie en ben een beetje aan het vergelijken.

Als ik met 2 personen zou gaan ben ik 946 euro p.p. kwijt. Als ik alleen ga betaal ik 1216 euro p.

Dit is alleen voor vlucht en hotel.

Uiteraard snap ik dat ik niet minder kan betalen dan bij 2-persoons gebruik, maar waarom moet ik zoveel meer betalen voor alleen gebruik? Ik heb het al bij een aantal collega's gevraagd, maar die hebben ook geen idee.

Wie weet het juiste antwoord? :-)
quote:pejeka schreef op 12 augustus 2013 @ 12:36:

Verschillende mensen zeggen dat hotels inkomsten missen als één persoon gebruik maakt van een tweepersoons kamer. Maar welke inkomsten dan? OK, laten we ervan uitgaan dat ze een ontbijt minder hoeven te serveren, maar dat is hooguit een tientje. Maar ik zou niet weten wat ze verder nog aan inkomsten missen.

Ik verblijf ook regelmatig in hotels voor mijn werk en bij alle hotels waar ik boek (zowel binnenland als buitenland), geldt gewoon een kamerprijs per nacht, ongeacht of je alleen of met zijn tweeën bent.Ja, dus jij betaalt twee keer zoveel per persoon.

Welke inkomsten een hotel mist: in het bovenstaande geval van Talleke gaat het om kosten per persoon.

Twee personen betalen bijvoorbeeld 50 euro per persoon, 100 euro per kamer.

Eén solo reiziger betaalt voor die kamer bijvoorbeeld 75 euro. Dus de reiziger betaalt meer per persoon. Maar het hotel verdient minder geld voor die kamer, terwijl ze wel het bed moeten opmaken etc.

Daar gaat de vraag over.

En sommige hotels vragen inderdaad (zoals die waar jij verbleef) zelfs ook aan een solo reiziger 100 euro; dan ben je dus helemáál twee keer zo duur uit per persoon. In dat geval mist het hotel inderdaad geen inkomsten, besparen ze zelfs een beetje water en ontbijt.

Maar ik kom maar weinig hotels tegen die echt de volle tweepersoons mep vragen aan een solo reiziger. Misschien reis ik te sloeberig en in te goedkope hotels, die dan bijvoorbeeld 75-80% vragen aan een solo reiziger ten opzichte van duo.

Overigens is dat het fijne van Bed & Breakfasts in bijvoorbeeld Verenigd Koninkrijk: prijzen zijn per persoon, niet per kamer. Bijvoorbeeld 30 euro in je eentje, 60 euro als je met zijn tweeën bent.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Hmm, ik heb recentelijk veel in Bed en Breakfasts gelogeerd, en nog nog per persoon betaald hoor, dus dat ik niet altijd zo.

En inderdaad, als je een pakketreis boekt, is de prijs op basis van twee personen (meestal). Dan hebben ze de kamerprijs dus zelf al in tweeën gedeeld. In feite betaal je dan dus voor een 'halve kamer' per persoon. Als je een hotel los boekt, boek je gewoon een kamer, en dan maakt het niet uit of je met 1 of 2 personen komt. Een enkele keer krijg je korting voor 1 persoonsgebruik van een 2-persoonskamer, omdat je iets minder water verbruikt, en een ontbijt minder eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven