3 maanden buitenland?

10-06-2010 17:07 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, hier zijn al meerdere topics over geweest, maar ik wil toch graag een nieuwe openen.

Ik roep mijn hele leven al dat ik voor langere tijd naar het buitenland wil.. en toch heb ik het nooit gedaan. Elke keer weer spookt het door mijn hoofd, en elke keer weer ben ik jaloers op mensen die het wel doen. En dan denk ik: ' dat wil ik ook'. Dan zit ik weer te zoeken op internet wat ik precies wil. Maar ook elke keer weer wordt ik na een tijdje onzeker, en denk ik: 'zoiets is niks voor mij'.

Dan bedenk ik dat ik slecht ben in contacten leggen, dat ik het eten vies ga vinden (ben een moeilijke eter, vooral wat vlees betreft), dat ik me niet ga redden, dat ik me heel erg alleen zal voelen, etc.. Dus zet ik de ideeen maar weer van me af..

Ondertussen hebben mijn vriend en ik 2 jaar geleden een huis gekocht, en door de hyptheeklast is de mogelijkheid om lang weg te gaan al weg. Ook zie ik steeds maar meer mensen om me heen kinderen krijgen. En nu denk ik: 'Als ik nog een keer voor iets langere tijd weg wil moet ik het nu doen!' Anders kan het misschien helemaal niet meer, en zal ik altijd spijt houden.

Nu ben ik dus weer aan het denken? Zou ik het kunnen regelen op mijn werk om 3 maand weg te gaan? (meer zit er echt niet in ivm met hypotheek en vrij krijgen) Wat wil ik precies gaan doen? Vrijwilligerswerk? Een talencursus? Of gewoon rondtrekken?

Daarbij heb ik het er ook met mijn vriend over gehad, een eventuele rondreis lijkt hem misschien ook wel wat (we zijn wel eens 3 weken weg geweest), maar hij weet al helemaal niet of hij 3 maand weg kan regelen. In dat geval zou ik misschien zelf eerst vrijwilligerswerk of een talencursus kunnen doen en dat hij dan voor 1 of 1,5 maand na komt en we samen gaan reizen.

En dan komen dus ook nog de vragen als 'waar zal ik heen gaan?' We zijn op vakantie in Amerika geweest en dat vond ik echt geweldig, maar is erg duur om 3 maand te verblijven, maar misschien zouden we daar een paar weken kunnen doen en combineren met iets anders? Azie (ben in Sri Lanka geweest) lijkt me ook erg mooi, en is een stuk goedkoper. Zuid-Afrika wil ik ook altijd nog een keer heen.

Met andere woorden, ik heb nog geen idee of ik ga, wat ik ga doen, waarheen ik ga..

Dus vandaar dit topic! Wie heeft er ook iets dergelijks gedaan, gaat dit binnenkort doen of twijfelt er (net als ik) over? Wat heb je precies gedaan? Waar ben je geweest? Welke tips heb je voor mij?
Hoi Trevvel,

Speciaal voor jou lid geworden van vivaforum

Zeeekerrr lekker op reis gaan!! Je ontmoet onderweg zoveel mensen die op doorreis zijn en je samen verder kan gaan, of juist niet als je een andere kant op wil. Vooral in hostels en bussen vind je veel travelers van alle leeftijden en landen.

Ik heb 3 mnden in Z Amerika rond getrokken, ben van die 3 maanden 2x een week 'alleen' verder gereist omdat ik andere dingen wilde zien.

Ik vloog op Lima/ Peru daar werd ik opgehaald door een nederlandse man die een Hostel in Lima runt, scheelt je een hoop stress in de begin van je reis!! Want natuurlijk heb je die....

En moeilijke momenten zullen ook komen, maar dat maakt je reis ook wel weer speciaal

Mijn motto na deze trip:

Echte moed is bang zijn en toch doen!!

Go for it!!
Ik heb inderdaad een gesprek gehad met 'de baas', maar toen moest ik het eerst bij personeelszaken neerleggen, en dat duurde allemaal even. Maar het begint er nu steeds meer op te lijken dat ik volgend jaar februari naar Mexico ga!!!

En amazone, speciaal voor mij, wat een eer! Leuk dat je reageert, en inderdaad, ik vind het eng, maar jullie leuke reacties helpen daar goed bij en ik hoop nu echt zo dat het door gaat allemaal!
ik heb vorig jaar 8 maanden azie gedaan in mijn eentje. eng? ja, ik was doodsbenauwd in het begin maar dat ging vrij snel over want het is zo'n geweldig gevoel om het daadwerkelijk te doen. en zo heel moeilijk is het nou ook niet.

niet elke dag is een feest. heb echt wel momenten gehad waarin ik dacht 'wat doe ik hier in godsnaam?' en ook wel eenzame momenten en momenten van verveling. hoort er bij.

al met al een fantastische ervaring. als ik maar 3 maanden had zou ik gewoon lekker rondreizen. wellicht loop je nog tegen iets aan. kan ook. zo heb ik zelf engelse les aan monniken gegeven in phnom penh en een lagere school in siem reap.
Hey Trevel,

Ben je er al uit met je werk en wanneer en waar je heen wilt??
YEP!!! het begint nu echt steeds meer vorm te krijgen. Op mijn werk heb ik mondeling het akkoord gekregen, nu alleen de handtekening nog..

Dus ik heb ook contact opgenomen met de nederlandse stichting waarmee ik daarheen wil, ze wilden graag mijn CV en een digitale foto hebben. Die heb ik opgestuurd, en kreeg meteen de volgende dag reactie dat ik welkom was!!!

Waarheen wordt dan dus MEXICO!!! Ik ga dan voor 3 maand en heb daarna nog een maand om samen met mijn vriend door te brengen.. (hij komt me achterna) Ik moet nog even bedenken waar we heen gaan, misschien een combinatie van mexico en guatamala ofzo.. maar daar heb ik me verder nog niet in verdiept, dus dat kan in principe nog alle kanten op. Mocht er iemand ideeen hebben?

@bittermoon, die 3 maand dat ik alleen ben wil ik nu juist eens op 1 plek doorbrengen, om echt een beetje wat mee te krijgen van het leven daar. En dan kan ik dat ene gebied gewoon heel goed verkennen. En die maand erna kan ik dan, samen met mijn vriend meer van het land (of een ander land) zien..
Wat zou trouwens het voordeligst zijn? Nu al naar tickets kijken of nog een paar maandjes wachten? (tickets voor begin februari heen, begin juni terug..)
Hai! Wat super dat je gaat

Over het ticket: wat ik merkte is dat het elke week weer ietsje duurder werd, ik zou dus zo vroeg mogelijk boeken. Het is natuurlijk mogelijk dat er een keer een goede deal voorbij komt maar mijn ervaring is dat het alleen maar duurder wordt.

succes en veel plezier met boeken!
Ow, oke, goed dat je het zegt. Bij mijn vakantieticket van dit jaar heb ik het ook een tijdje in de gaten gehouden, daar begonnen op een gegeven moment de prijzen iets te zakken, toen heb ik maar gauw geboekt. Dat was overigens naar Canada.

Jij al zin aan je reis? En verder alles al geregeld?
Nog iemand tips wat leuk is om samen met mijn vriend te doen in die maand tijd?
Het is nu echt helemaal zeker! Het gaat door!!!

Ik vertrek in februari 2011 naar Colima, Mexico. Aansluitend wil ik nog een paar weekjes met mijn vriend gaan rondreizen. Iemand tips hiervoor? Lekker in Mexico blijven? En waar dan? Of toch een ander land bij mee pakken?
Wat goed! Hoera!!
Hoi Travel,

Wat gaaf voor je zeg! Echt leuk dat je gaat!

Zit zelf ook na te denken om te gaan backpacken in Australie en Nieuw zeeland voor een paar maanden.

Wil daar dan gaan werken en een beetje rondtrekken.

Even denken of ik dan een tent mee ga nemen of niet. Ik weet het nog niet, moet me nog beter informeren. En een fulltime baan vinden natuurlijk, want ik moet eerst geld voor een ticket hebben.

Mexico lijkt me ook super leuk om eens heen te gaan.
Ja, goed he? Mexico lijkt mij inderdaad ook een heel mooi land, hopelijk wordt het een heel bijzondere ervaring en als ik er ook nog een beetje steviger van in mijn schoenen kom te staan zou dat helemaal mooi zijn.

Maar jij hebt dus ook plannen, leuk! Voor mij gaat het ook wel een prijzig iets worden, maar dat heb ik er graag voor over. De vliegtickets die worden niet duurder wanneer je langer weg gaat. En het verblijf daar gaat ook wel. Ik hoop natuurlijk wel daar nog wat leuke dingen te gaan doen.. en dat mag dan ook wel een keer wat kosten. De maand samen met mijn vriend zal ook wel duurder worden.. En een paar maand niet werken 'kost' ook veel geld. Ik plunder mijn spaarrekening er voor, daar heb ik het ooit voor gespaard toch?

Ik heb ook vast wat reisgidsen van de bieb hier in huis liggen, denk dat het alleen Mexico wordt die laatste weken, misschien een deel de omgeving waar ik al ben samen met mijn vriend nog eens weer bekijken? Is ook niet erg als ik ergens al eerder geweest ben. Dus omgeving Puerto Vallarta, Guadalajara, en dan (binnenlandse vlucht?) richting San Cristobal de las Casas, Palenque en vervolgens door naar Yucatan om daar de toeristische plekjes te bekijken en een paar daagjes strand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven