3 weken backpacken oktober/ november

05-04-2017 14:59 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn alvast begonnen met het zoeken voor een vakantiebestemming. We houden allebei van backpacken, maar willen wel een eigen kamer en af en toe eten bij een wat luxer restaurant. Het is geen probleem als we met de 'publieke' bus moeten, er geen heet water isof de wc slechts een gat in de grond. Ons budget is max 3500/4000 samen.



We willen graag ongeveer 3 weken weg. Ikzelf zou er gelukkig van worden als ik kon afsluiten met een dag of 3/4 zon en een temperatuur rond de 25 graden of meer.



Het luxeprobleem is een beetje dat vriend en ik allebei al heel wat landen hebben gezien en hier weinig overlap in zit, waardoor ik niet echt meer iets kan bedenken, omdat hij al op veel plekken die bovenaan mijn lijst stonden is geweest.



Om suggesties die al afvallen te voorkomen : guatemala belize nicaragua montenegro Albanië Servië slowakije Hongarije Thailand laos Cambodja vietnam Indonesië Maleisië myanmar marokko armenie georgie peru Bolivia colombia Honduras, noord-argentinie, Paraguay en Mexico is iig een van ons al geweest. Wil natuurlijk niet zeggen dat omdat we in zo'n land eens drie weken zijn geweest we alles hebben gezien, maar teruggaan naar een van deze landen heeft nu niet onze voorkeur dus alle suggesties zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
Filipijnen

(wel geweest, geen ervaring daar met backpacken maar staat in ieder geval niet op je lijstje ) heeft ook prachtige stranden!
Alle reacties Link kopieren
oh of Jordanie?
Indonesie is zo groot! Dat geldt voor meerdere landen.



Waarom gaan jullie niet backpacken in een deel waar jullie nog niet geweest zijn?



Persoonlijk zou ik trouwens naar Andalusië gaan. Prachtig! Heerlijk weer en zoveel te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 05 april 2017 @ 15:09:

Indonesie is zo groot! Dat geldt voor meerdere landen.



Waarom gaan jullie niet backpacken in een deel waar jullie nog niet geweest zijn? .



Dit.



Maar misschien is Sri Lanka wat voor jullie? Nepal?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Panama en Costa Rica?

Eventueel iets in Afrika, daar zijn jullie nog niet geweest en is ook prima om te backpacken (weliswaar niet zo bekend).
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
Alle reacties Link kopieren
Israel
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zuid-Afrika of Brazilië
Alle reacties Link kopieren
Sri Lanka!
Alle reacties Link kopieren
Op nummer 1 India en op nummer 2 en 3 eigenlijk ook. Gewoon omdat dat zo'n geweldige reis was.
Alle reacties Link kopieren
Panama en Costa Rica. Alleen weet ik even niet hoe het weer dan is.

Taiwan vond ik verrassend leuk, in combinatie met bijv Filipijnen? Je kunt goedkoop vliegen met Cebu.

Alleen vond ik Filipijnen dan wel tegenvallen, ik werd echt gek van dat gemadam. Yes ma'm, no ma'm, you're welcome ma'm, what can i do for you ma'm..Echt achter elke zin, op een hele verveelde manier vooral.

Zuid Afrika is ook prachtig maar is denk ik beter om auto te huren. Je hebt wel een bedrijf, Bazbus, maar zelf geen ervaring mee.

Spanje en Portugal?
Alle reacties Link kopieren
Tanzania inclusief Zanzibar. Volgens mij ook een goede periode qua klimaat, maar zoek het even op. Boek niet teveel safaridagen want dat maakt het wel flink duurder. Niet-safaridagen en reizen met openbaar vervoer en het eten zijn heel goedkoop. In Tanzania kun je allerlei 'cultural tours' boeken, dan ga je bijvoorbeeld op bezoek bij een familie die op een berg woont en die kaas maakt voor toeristen, ze laten je hun plantages en de omgeving zien, je deelt een typisch lokale maaltijd... of je gaat meerdere dagen met een gids op pad naar 4000 jaar oude rotstekeningen, een rare natuurlijke waterbron honderden liters per uur opborrelt in het midden van de woestijn, dansen en eten met verlegen dorpsmensen, kletsen met een medicijnvrouw en veel andere ambachtslieden, langs bij een hospitaaltje en een school, fietsen van dorp naar dorp, midden in de nacht getuige zijn van een spannende honing-oogst (in gebied waar hyena's en leeuwen kunnen zitten), etc etc. Als je contactgegevens wilt van die fijne gids, laat maar weten.

Los van de culturele tripjes heeft Tanzania geweldige wildparken waaronder de beroemde Serengeti en Ngorongoro Crater, echt zoals je het altijd op de BBC ziet, maar ook Lake Manyara national park is tof, met veel baobab-bomen en meer apen dan elders. En dan zijn er nog een paar andere wildparken.



Of Malawi. In Lake Malawi (honderden kilometers lang) kun je bootjevaren, duiken, snorkelen, zwemmen, met de veerboot van plaats naar plaats... Alleen wel na terugkomst jezelf laten testen op de ziekte Bilharzia. Makkelijk te behandelen als je het hebt opgelopen. Maar wel naar als je het niet laat testen en later pas last van krijgt.

Verder zijn er mooie berggebieden om in te wandelen (met of zonder gids), en hebben de kleine stadjes musea met bijvoorbeeld spullen van David Livingstone, of van oude stammen, en veel opgezette mega-vlinders enzo.

Eventueel kun je op safari in South Luangwa national park in Zambia, een van de mooiste wildparken van heel Afrika, met leeuwen, olifanten, zebra's etc... met wat geluk zie je een luipaard tijdens een night drive. Vanuit Lilongwe in Malawi kun je dat makkelijk regelen.



Succes met je luxeprobleem!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Tanzania lijkt me trouwens echt geweldig gaaf om keer heen te gaan, maar is goed te doen om te backpacken? Hoe toeristisch is het daar? Merk dat ik de minder toeristische gebieden nu leuker vind.

Ik hoor trouwens ook goede verhalen over Iran, dat een optie?

Of Cuba
Alle reacties Link kopieren
Wat een suggesties, super thanks!



M'n vriend wil niet backpacken in Afrika omdat hij 'beestjes kijken' niet leuk vindt.. heb nog geen land gevonden waar hij enthousiast over is..



Filipijnen is een vriendin van mij geweest, maar zij vond het een beetje veel strand en niet veel anders. Weet uit gezamenlijk vakanties dat we daarin heel erg hetzelfde zijn dus die laat ik denk ik.



Indonesië heeft veel eilanden maar we zijn beiden in verschillende delen geweest (7 weken en 4 weken) waardoor we sumatra tot en met flores en sulawesi al hebben gezien. Papoea trekt me wel maar is heel lastig/duur dus misschien beter voor later:)



Israël vergeten op de lijst maar zijn we beiden ook geweest. Jordanië trekt me ook, ga eens kijken of ik daar 3 weken kan vullen



Panama en costa rica zijn al best ontwikkeld qua toerisme en dat vind ik wel jammer. Natuur daarentegen is fantastisch dus daar ga ik ook naar kijken, wat er is naast jungle en strand!



Sri Lanka heb ik zelf een beetje een on terecht en stom trauma aan ( met ex daar tickets heen geboekt en toen ging relatie uit). Alweer 3 jaar geleden dus misschien moet ik me daar maar over heen zetten. India is ook een leuke optie!



Al met al veel om over na te denken, ga eens inlezen.



Heel erg bedankt voor de reacties en tips blijven heel erg welkom!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 05 april 2017 @ 15:09:

Persoonlijk zou ik trouwens naar Andalusië gaan. Prachtig! Heerlijk weer en zoveel te zien.



Mee eens! Ik ben er een keer 3 weken geweest en nog een keer 1,5 week en heb nog lang niet alles gezien wat er te zien is. Prachtige 'witte dorpen', moorse architectuur, moorse invloeden in het eten, fijne veilige steden met prachtige oude centra met doolhoven van kleine eeuwenoude straatjes, kathedralen, dakterrassen, biercafé's, tapasbars, musea, flamenco-dans en -muziek, bergen, zee, strand, de spectaculaire kloof in Ronda (Google maar eens plaatjes), goedkope hotels en Airbnb's midden in de centra van de steden (€40 - €50 per nacht), lekker eten, lekker weer, aardige mensen, makkelijk om auto te rijden, ook goede trein- en busverbindingen (dus je kunt ook voor een paar dagen een auto huren en dan weer inleveren).

En geen ellendig lange vlucht!



En sinds kort ben ik ook erg fan van Sicilië. 11 dagen geweest en ook lang niet alles gezien wat interessant en mooi is. Voor 3 weken is er ook genoeg te doen. En man, wat een heeeeeerlijk eten! En Palermo vond ik echt een leuke, ruige en tegelijk gemoedelijke, fijne stad.

Ook daar zit je zo.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
We hebben beiden geen rijbewijs dus dat is ook wat beperkend. Had al van vrienden gwhoord dat je day jet beste kunt doen in Zuid-Afrika.



Taiwan/Filipijnen klinkt als een gekke optie, hou ik van dus ga de mogelijkheden checken!



Heel erg bedankt voor de uitgebreide tanzania beschrijving! Ik word er enthousiast van,ga me nog wat inlezen en kijken wat vriendlief vind!



Leuk al deze nieuwe opties!
Alle reacties Link kopieren
quote:Perferator schreef op 05 april 2017 @ 17:18:

Wat een suggesties, super thanks!



M'n vriend wil niet backpacken in Afrika omdat hij 'beestjes kijken' niet leuk vindt..



Jammer, want dat is zo prachtig! (En ik hou zelf absoluut niet van dierentuinen in Europa.)

Maar Afrika gaat echt niet alleen om beesten kijken. Nederland gaat toch ook niet alleen om klompen, molens en tulpen?

Zie ook m'n beschrijvingen hierboven. Bergwandelen, watersporten, cultuur, natuur, markten, musea, spice tours (bv. kaneelplantages op Zanzibar), sultanspaleizen die je kunt bezoeken, slavencellen waar je in kan, foto's uit de koloniale tijden, jagen met bosjesmannen, en nog veel meer.

.

quote:Perferator schreef op 05 april 2017 @ 17:18:

Jordanië trekt me ook, ga eens kijken of ik daar 3 weken kan vullen Ik zou me vooral goed inlezen over de recente situatie en de aantallen vluchtelingen (ik geloof 20 of 25% van de huidige bevolking in Jordanië?), en of dat invloed heeft op de beleving van het land.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Andalusie ben ik zelf in Sevilla en Malaga geweest met wat uitstapjes naar de omgeving en we gaan dit jaar in de zomer nog een lang weekend naar Granada (4/5 dagen). Echt alleen maar luxeproblemen hier..;) Je beschrijving maakt me inieder geval heel enthousiast over het weekend weg
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 05 april 2017 @ 17:28:

[...]





Jammer, want dat is zo prachtig! (En ik hou zelf absoluut niet van dierentuinen in Europa.)

Maar Afrika gaat echt niet alleen om beesten kijken. Nederland gaat toch ook niet alleen om klompen, molens en tulpen?

Zie ook m'n beschrijvingen hierboven. Bergwandelen, watersporten, cultuur, natuur, markten, musea, spice tours (bv. kaneelplantages op Zanzibar), sultanspaleizen die je kunt bezoeken, slavencellen waar je in kan, foto's uit de koloniale tijden, jagen met bosjesmannen, en nog veel meer.

.

Naar aanleiding van je beschrijving van Tanzania ga ik daar ook nog even heel goed naar kijken hoor! M'n vriend en ik houden er van om een beetje zelf dingen te ondernemen en niet constant tours/gidsen nodig te hebben en dat is (volgens mij) wat lastiger in Afrika.



[...]





Ik zou me vooral goed inlezen over de recente situatie en de aantallen vluchtelingen (ik geloof 20 of 25% van de huidige bevolking in Jordanië?), en of dat invloed heeft op de beleving van het land.Goeie, ga ik meenemen in mijn onderzoek
Alle reacties Link kopieren
quote:Perferator schreef op 05 april 2017 @ 17:29:

Andalusie ben ik zelf in Sevilla en Malaga geweest met wat uitstapjes naar de omgeving en we gaan dit jaar in de zomer nog een lang weekend naar Granada (4/5 dagen). Echt alleen maar luxeproblemen hier..;) Je beschrijving maakt me inieder geval heel enthousiast over het weekend weg



Ook leuk! Als je naar Alhambra wilt, boek dan van tevoren tickets. Ik heb gewacht tot ik daar was omdat ik nog niet zeker wist of ik wel naar zo'n massaal iets wilde. Uiteindelijk wilde ik het toch wel eens zien. Toen moest ik dus 3 kwartier in de rij om een ticket te kopen voor uren later op die dag. En de rij schijnt soms ook nog langer te zijn. Het is inderdaad prachtig, vooral het gedeelte Generalife.



Er is ook een bekend uitzichtspunt in de wijk Albaycin, waar vandaan je uitkijkt op het Alhambra. Heel toeristisch maar erg mooi, vooral met laag zonlicht.



Laat je op straat geen roos in de hand drukken door een zigeunervrouw. Ik lette even niet op en floep daar was ik al de sjaak. Ik probeerde hem terug te geven maar die 'dame' zette haar lange nagels diep in mijn hand terwijl ze me met demonische grijns vroeg of ik niet wat prullaria wilde kopen van haar. Ik deed net of ik geen Spaans sprak en heb me losgerukt. Die nagelafdrukken hebben nog de hele middag in m'n hand gestaan.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Loas! Prachtig land met super lieve mensen. Als je wilt afsluiten op het strand kan je altijd doorvliegen naar Thailand of Cambodja:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 05 april 2017 @ 17:17:

Tanzania lijkt me trouwens echt geweldig gaaf om keer heen te gaan, maar is goed te doen om te backpacken? Hoe toeristisch is het daar? Merk dat ik de minder toeristische gebieden nu leuker vind.

Ik hoor trouwens ook goede verhalen over Iran, dat een optie?

Of Cuba



Dar Es Salaam, Arusha en Moshi zijn redelijk toeristisch (Arusha het meest). Vanuit Arusha vertrekken mensen op safari's. Vanuit Moshi gaan ze Kilimanjaro beklimmen.

Ook Stone Town en bepaalde stranden op Zanzibar zijn toeristisch maar wel interessant vanwege het handelsverleden (uitbuitverleden) door Portugezen, Indiërs, Arabieren...

En natuurlijk de Kilimanjaro, en Serengeti en Ngorongoro zijn ook toeristisch.



Verder is het juist heel erg niet-toeristisch. Bijvoorbeeld Kondoa en omgeving waar die 4000 jaar oude rotstekeningen zijn. Dus zodra je afwijkt van de gebaande paden, kun je zomaar dagenlang geen enkele andere blanke tegenkomen, of hooguit eentje die er woont en werkt.

En in Ruaha national park kom je waarschijnlijk veel minder safari-jeeps tegen. Maar het is ook lastiger daar een safari te boeken, tenzij je de hoofdprijs wilt betalen voor een privétour.



Overigens is het voor mij alweer een tijd geleden dat ik er was hoor, dus zoek ook recentere verhalen op in www.waarbenjij.nu en www.travelpod.com



Ik heb in mijn eentje met het openbaar vervoer rondgereisd wat prima ging. Je zit in de bus tussen vrouwen met baby's, oude mensen, studenten... die gaan jou echt niks aandoen.

Wel moet je na het donker (18-18.30u) niet meer alleen de straat op in de steden, ook niet met een blanke reisgenoot. Neem dan taxi's, of zorg dat je vlakbij of in je hotel eet. Overdag vond ik het prima te doen, al moet je wel goed opletten en heb ik in Dar Es Salaam wel wat mannetjes moeten afpoeieren die met smoesjes probeerden me ergens mee naartoe te lokken, of me probeerden klem te lopen om mijn tas te jatten. In de kleinere plaatsen was het juist relaxed en veilig.

In Stone Town ging het tot een uur of 21u wel goed, lopen over straat.

En bijvoorbeeld tijdens mijn driedaagse tripje met gids in het gebied rondom Kondoa, was het natuurlijk ook prima omdat die man erbij was.



Als je houdt van gebieden die nog niet zo toeristisch zijn, dan komt Nicaragua ook wel in aanmerking. En Bolivia.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je uitleg! Voor Tanzania heb je wel weer malariapillen nodig zeker? Ik reageer echt heel slecht op die pillen namelijk. Maar bijna onvermijdelijk in Afrika denk ik.

Nicaragua ben ik al eens geweest, vond het niet zo. Ik spreek best wat Spaans, maar als ik wat vroeg aan locals reageerden ze gewoon niet of ze mompelden iets vaags, heel gek. Dat vind ik juist zo leuk aan reizen, veel contact met locals, maar daar lukte het niet zo. Ook de mannen echt heel macho, nu heb je dat al best snel in M. Amerika natuurlijk. Maar in Nicaragua, ik moest echt lange broek aan, shirt met lange mouwen, en dan nog reizen met mannelijke reizigers, anders was het gewoon bijna geen doen. Raampjes naar beneden en vanalles roepen, op straat uitgebreid staren en dingen roepen, nee voelde me daar echt niet fijn bij.Heb nergens anders zo erg gezien als daar.

Zuid Amerika ben ik nog niet geweest verder, staat eigenlijk op de planning om daar voor langere tijd heen te gaan, een halfjaar minimaal.Liefste inclusief Antartica, dat lijkt me echt fantastisch (maargoed, dat wordt wel eerst even sparen )
Alle reacties Link kopieren
Is Tanzania trouwens niet heel duur om in rond te reizen? En kun je sommige dingen ook zelf ondernemen of heb je echt een tour/gids nodig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven