3 weken Japan!

28-02-2012 19:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje mee en ik vind het erg gezellig Nu toch maar een account aangemaakt en ik heb meteen een praktische vraag.

Mijn vriend en ik gaan 3 weken naar Japan toe (eind juni-midden juli), helaas kunnen we i.v.m. het werk niet in het voor- of najaar gaan. Ik weet dat er al meerdere forums zijn geplaatst over Japan, maar ik hoop dat er evengoed nog mensen zijn die hierop willen reageren.

Onze planning ziet er als volgt uit.

Dag 1 vlucht naar Tokyo

Dag 2 Tokyo verkennen, wellicht rondtour en naar Rikugien garden.

Dag 3 Tokyo verkennen. Even kijken of we aan alles toekomen: Shibuya, Harajuka, Levensmiddelen

Mitsukoshi. Wijk Asakusa.

Dag 4 Winkelen Tokyo, Asakusa, sensoji temple, shibuya shopping

Dag 5 Tokyo- Gibli museum (vriend is gek van manga films), akihabara winkelen manga shops

Dag 6 twijfel (Ryokan herberg overnachting of temple overnachting)

Dag 7 Tokyo uitstapje Nikko

Dag 8 Tokyo uitstapje Kamakura

Dag 9 Tokyo uitstapje Takayama

Dag 10 Naar Kyoto reizen

Dag 11 Kyoto - 's morgens mostempel, ‘s middags/ ‘s avonds hagashiyama district

Dag 12 Kyoto - Fushimi Inari Shrine, Kinkakujitempel

Dag 13 Koya mountain, nog twijfel.

Dag 14 Kyoto - Reisje Nara

Dag 15 Kyoto -Reisje Himeji of fiets/wandel tocht door Kyoto

Dag 16 Kyoto Tocht naar Hiroshima – ander hostel boeken

Dag 17 Hiroshima, savonds door reis naar Miyajima

Dag 18 Miyajima – Ander hostel boeken

Dag 19 terug naar Tokyo

Dag 20 Rustdag dan ter plekke bekijken wat we gaan doen

Dag 21 terugvlucht naar Amsterdam

Is dit realistisch en iemand nog tips? We landen op Tokyo en vliegen ook weer terug op Tokyo. We willen heel graag ook een nachtje bij monikken slapen, heeft iemand hier nog tips over?

Verder gaan we 2 weken de railpass gebruiken.

Alvast bedankt voor de reacties!

groetjes Eetstokje
Eetstokje,

laat je nog even weten hoe het was?

heb je nog iets aan onze info gehad?
Hoi Niciran,

We zijn net 3 dagen terug, 1e dagje veeeel wasmachines gedraaid, 2e dag wat foto's laten zien aan familie en het huishouden snel proberen te doen en vandaag weer werken, pff haha!

We vonden Japan erggg gaaf en erg mooi! Wat een aardige, lieve, behulpzame, eerlijke en hardwerkende mensen zijn de Japanners! Zodra je maar enigszins ' verdwaald' rondkijkt op het station dan staat er al iemand naast je om te helpen. Verder geeft een wildvreemde mevrouw ons een paraplu tijdens een stortbui, wordt er een telefoon teruggebracht die we waren verloren, geeft een vrouw ons een lift toen de ATM niet werkte en zo hebben we nog wel meer voorbeelden over hoe lief de mensen daar zijn

We hebben zeker wat aan de tips gehad ja!

Wel waren we een beetje tempelmoe op een begeven moment. Maar Tokyo blijft een fascinerende stad, wat een gekke winkeltjes, en wat grappig om een keer in een 'made-kroeg' te zijn geweest.

Ik denk dat we Nikko, Nara en Hiroshima onze favourite zijn qua omgeving en sfeer, en Tokyo is gewoon weer totaal wat anders en wat een maffe dingen vindt je in sommige winkels.

De tyfoon was trouwens afgezwakt toen wij gingen vliegen, dus het was achteraf gezien niet iets om ons zorgen om te maken.

De vismarkt was ook leuk om mee te maken trouwens! Maar jeej wat ligt er veel vis.....slik!! Hopelijk wordt er niets onnodig weggegooid want rond 9.30 uur s morgens lag er nog steeds enorm veel vis ondanks dat de piek er al rond een uur of 6 is meen ik.

Wacht ik pak even mijn schrift met aantekeningen erbij. Ik heb elke dag opgeschreven wat we waar gezien hebben. Na 3 dagen had ik al zoveel indrukken opgedaan dat ik niet meer wist wat we op welke dag hadden gedaan dus heb toen meteen maar een schrift gekocht en ben gaan schrijven.
We vonden Harajuka in Tokyo ook erg leuk, en dan met name de straat Takeshita Dori. Veel jongeren die zich willen onderscheiden van de rest. Wat een tijd moeten zij wel niet voor de spiegel doorbrengen! Erg grappig om te zien!! Sommige zijn net lopende barbiepoppen.

Het uitzicht in the gourverment building was ook erg mooi. Onze eerste paar nachten sliepen we in een hotel bijna tegenover het gourverment gebouw dus dat was lekker snel meegenomen aan het einde van een lekkere dag.

Het keizerlijk paleis vonden we iets tegenvallen omdat je zo weinig kan zien. Wel grappig dat ze daar het amsterdamse station hebben nagebouwd, wat is Amsterdam eigenlijk maar een dorp he naast zo'n stad als tokyo!? Sony building hadden we ook veel groter verwacht, maar ondanks dat had ie wel leuke nieuwe technische snufjes.

Het Hamarikyu Gardens vonden we erg mooi (dicht bij de vismarkt), je krijgt daar een mini-ipad mee met een oortje waardoor je je eigen gids bij hebt als je door het park loopt.

We hadden Takyama langer willen zien (we hadden ons ook verkeken op de afstand kamakura / Takayama) we hadden daar veel willen gaan wandelen in de bergen maar net op die dag viel er erg veel regen, dus toen maar besloten om overdag al door te reizen. gelukkig hebben we ;savonds wel door het oude stadje kunnen lopen, en hebben we daar in een heel kleine lokale sushibar gegeten. Erg grappig. we sliepen daar in een tempel.

We waren blij dat we een fiets hadden gehuurd in Kamakura, Er zijn hier zo veel tempels dat het bijna zonde is om dit per voet te gaan bekijken dan zie je relatief weinig tempels. We hebben hier natuurlijk de Daibatsu ook gezien, ook nog effe op het strand gezeten lekker in het zonnetje.

Het bamboobos was ook mooi in Kyoto dicht bij de mostempel. Je moest in de mostempel een heel gebed overschrijven in Japanse tekens met inkt en een oudpenceel. toen er zo'n 70 Japanners om ons heen allemaal gelijkertijd begonnen te bidden vonden we dat ook erg indrukwekkend. Tis wel pijnlijk om zo'n 40 minuten aan zo'n klein tafeltje te zitten tijdens het overschrijven van het gebed! Entree was wel zo'n 30 euro per persoon, maar alleen door dit tafereel vonden we dat al de moeite waard en verder was de Mostempel zelf ook heeeel mooi!

We hebben ook de mount-koya bezocht. Wat koud is het daarboven op de berg hahah! Had het maar koud maar had me er ook niet op gekleed. Wel ook superrrrr mooi! Wat een mooie gigantisch grote oude bomen daar, en wat een graven zeg!

De reis er naartoe duurde wel best lang vonden we vanuit Kyoto.

In Nara vonden we de sfeer erg goed en ook de Todaiji is erg mooi, en de openingspoort is misschien wel net zo mooi. Wat mooi, dat verweerde hout, en het verhaal achter het gebouw.

Het Hiroshima museum was ook echt heel indrukwekkend. Daar wordt je wel heel verdrietig van :( Maar ik zou er evengoed zo weer naartoe gaan. Erg indrukwekkend!

Daarna zijn we naar het eiland Akihabara gegaan, ook leuk! helemaal fijn als die dag de zon lekker schijnt

Ow we vonden tokyo ook heel erg schoon voor zon grote miljoenen stad. We hebben veel gepensioneerden gezien die de stad ook schoonhouden.

Maar waarom zijn er geen prullenbakken? Is dit omdat het afval anders niet bij te houden is op bijvoorbeeld een shinjuku station?

En hoe kan het dat ze in de ene stad allemaal links op de roltrap staan en in een andere stad rechts?

ow ja verder wilde ik een katje kopen met het linkerhandje omhoog voor geluk. Toch kon ik bijna allemaal katjes vinden met de rechterhand omhoog of met beiden handen omhoog, ik begreep van een verkoopster dat het per regio verschilt wat links en wat rechts betekent. Maar ook in Kyoto waar ze zeiden dat links geluk was, waren 90% van de katjes met de rechterhand omhoog. Weet jij hoe dat kan? Is hier misschien toch de meeste vraag naar onder de toeristen?
Hoi eetstokije,

Ik ben blij dat je een leuke tijd hebt gehad in Japan.

Hoewel ik nu al weer 8 jaar hiet woon heb ik zelf helaas weinig tijd om op de toeristische route te gaa maar een deel van mijn werk is het adviseren van toeristen hoe ze het beste hun tijd kunnen besteden.

Over de roltrappen:

Het schijnt dat vroeger overal de regel was `links stilstaan, rechts dorlopen`, maar toen rond 1970 in Osaka de Expo werd gehouden dacht men dat dat voor buitenlanders misschien moeilijk was en dat `rechts stilstaan, links passeren` misschien beter zou zijn. Het resultaat hiervan is dat nu nogsteens in Osaka de mensen rechts stilstan en links passeren op de roltrap. Als je vanuit Tokyo naar Osaka vliegt weet je na aankomst in Osaka al bij de eerste roltrap wie waarvandaan komt ;)

Prullebakken op straat zij er wel maar inderdaad erg weinig. Dit is deels een overblijfsel van de Sarin gas aanval in de jaren 90 van vorige eeuw en deels een contra-terririsme maatregel na 9/11. Iedere Japanner weet echter dat bij convenience stores prullebakken zijn en aangezien er zowat op iedere straathoek wel een convinience store is...

katjes links en rechts:

Het ene pootje staat voor het binnenhalen van geluk, het andere voor succes in zaken (binnenhalen van klanten) of succes met geld, maar welke voor wat staat hangt een beetje af van aan wie je het vraagt.

In Tokyo staat links geloof ik voor geld en rechts voor geluk.

Je bent op een redelijk goed moment gekomen. Sinds een paar dagen is het in Tokyo echt tropisch warm en in het zuiden op Kyushu is zodanig veel regen dan er landverschuivingen en overstromingen zijn met alle gevolgen vandien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven