6 weken naar Barcelona!
zaterdag 22 juni 2013 om 09:06
Hoi dames,
Hier even een update van mijn andere topic over dat ik iets wou doen in de zomer.
Ik heb via een au pair site een familie gevonden vlakbij Barcelona die me hebben aangenomen! Ik ga volgende week zaterdag al weg voor 6 weken.
Ze hebben me aangenomen om hen Engels te leren.
En zo kan ik mooi extra spaans leren.
Maar nu zou ik graag ideeen hebben van wat ik allemaal niet mag vergeten als ik ga. Wat ik allemaal mee moet nemen, wat ik niet mag missen in Barcelona zelf.
Alle suggesties zijn welkom!
Hier even een update van mijn andere topic over dat ik iets wou doen in de zomer.
Ik heb via een au pair site een familie gevonden vlakbij Barcelona die me hebben aangenomen! Ik ga volgende week zaterdag al weg voor 6 weken.
Ze hebben me aangenomen om hen Engels te leren.
En zo kan ik mooi extra spaans leren.
Maar nu zou ik graag ideeen hebben van wat ik allemaal niet mag vergeten als ik ga. Wat ik allemaal mee moet nemen, wat ik niet mag missen in Barcelona zelf.
Alle suggesties zijn welkom!
zaterdag 22 juni 2013 om 09:19
Winkelen!
Ze hebben hele leuke alternatieve winkels. Als je placa de catalunya staat en loopt de rambla op. Ga dan het eerste zijstraatje rechts. Daar zijn leuke rock en vintage winkels.
Als je de rambla doorloopt heb je in t midden een versmarkt. Daar kan je lekker eten en snoepen.
Ga iig niet op of aan de rambla zelf eten. Dat is duur.
Ze hebben hele leuke alternatieve winkels. Als je placa de catalunya staat en loopt de rambla op. Ga dan het eerste zijstraatje rechts. Daar zijn leuke rock en vintage winkels.
Als je de rambla doorloopt heb je in t midden een versmarkt. Daar kan je lekker eten en snoepen.
Ga iig niet op of aan de rambla zelf eten. Dat is duur.
zaterdag 22 juni 2013 om 09:52
Wat leuk dat je iets gevonden hebt!
Meenemen:
paspoort
creditcard/pinpas
rijbewijs
telefoon
camera
laptop+dvd-speler en dvd's
opladers van alles
Verder gewoon wat zomerse kleding, eventuele medicijnen en toiletspullen. Maar als je van die zaken wat vergeet, kun je ter plekke natuurlijk altijd gewoon bijshoppen.
Meenemen:
paspoort
creditcard/pinpas
rijbewijs
telefoon
camera
laptop+dvd-speler en dvd's
opladers van alles
Verder gewoon wat zomerse kleding, eventuele medicijnen en toiletspullen. Maar als je van die zaken wat vergeet, kun je ter plekke natuurlijk altijd gewoon bijshoppen.
zaterdag 22 juni 2013 om 10:04
Thanks Nien, al heb ik geen rijbewijs dus die kan ik ook niet vergeten.
Ze hebben een dvd speler op mijn kamer dus ik hoef alleen dvds mee te nemen.
Heb zelfs een balkon op mijn kamer en een eigen badkamer.
Het is een klein dorpje buiten Barcelona genaamd Moia.
Vind het wel fijn dat ik niet helemaal in de stad zit.
Ja wat ik vergeet kan ik daar nog kopen. Wil sowieso naar het Nou Camp stadion van Barcelona ( ondanks dat ik Real madrid fan ben ) en probeer me zo goed mogelijk in te lezen over de stad.
Ga mijn Spaans ook snel opkrikken, al spreken ze daar weer Catalaans.
Ze hebben een dvd speler op mijn kamer dus ik hoef alleen dvds mee te nemen.
Heb zelfs een balkon op mijn kamer en een eigen badkamer.
Het is een klein dorpje buiten Barcelona genaamd Moia.
Vind het wel fijn dat ik niet helemaal in de stad zit.
Ja wat ik vergeet kan ik daar nog kopen. Wil sowieso naar het Nou Camp stadion van Barcelona ( ondanks dat ik Real madrid fan ben ) en probeer me zo goed mogelijk in te lezen over de stad.
Ga mijn Spaans ook snel opkrikken, al spreken ze daar weer Catalaans.
zaterdag 22 juni 2013 om 10:15
Als je van lezen houdt: koop/download de boeken van Carlos Ruiz Zafon (De schaduw van de wind reeks). Zijn verhalen die zich in Barcelona afspelen, leuk om te lezen als je daar bent omdat je dan echt de sfeer 'proeft'. Ook kan je dan alle plekken uit het boek bezoeken. Daar kan je bij bol.com zelfs een speciaal city tour boekje van kopen.
Verder is Barcelona echt geweldig dus je zal je er vast vermaken.
Verder is Barcelona echt geweldig dus je zal je er vast vermaken.
I would rather shit in my hands and clap
zaterdag 22 juni 2013 om 10:21
Toen ik ooit in Barcelona was en bij Camp Nou ging kijken, ontdekte ik per toeval de nabijgelegen begraafplaats.
Was voor mij voor het eerst dat ik daar 'muren' zag waarin ze overledenen begraven. En dan echt lichamen in een kist, geen urnen met as.
Later begreep ik dat dat op meer plekken in de wereld gebeurt. Maar vond het heel bijzonder om een mevrouw op een ladder te zien bij het graf van haar dierbare om bloemen ze zetten.
Geen 'mag je niet missen', maar voor mij wel bijzonder
Was voor mij voor het eerst dat ik daar 'muren' zag waarin ze overledenen begraven. En dan echt lichamen in een kist, geen urnen met as.
Later begreep ik dat dat op meer plekken in de wereld gebeurt. Maar vond het heel bijzonder om een mevrouw op een ladder te zien bij het graf van haar dierbare om bloemen ze zetten.
Geen 'mag je niet missen', maar voor mij wel bijzonder
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
zaterdag 22 juni 2013 om 10:28
quote:elninjoo, 16 minuten geleden
Alle Gaudi dingen bezoeken, die zijn gaaf om te zien. Vooral Parc Guell. En die casa met die kromme schoorstenen en die met die efteling ramen.
Parc Guell is prachtig.
Maar voor die casa vragen ze 26 euro entree. (Was er 2 weken terug nog)
Kan je beter naar de eeuwig in de stijgers staande kathedraal gaan.
Alle Gaudi dingen bezoeken, die zijn gaaf om te zien. Vooral Parc Guell. En die casa met die kromme schoorstenen en die met die efteling ramen.
Parc Guell is prachtig.
Maar voor die casa vragen ze 26 euro entree. (Was er 2 weken terug nog)
Kan je beter naar de eeuwig in de stijgers staande kathedraal gaan.
zaterdag 22 juni 2013 om 10:47
Ik was daar ooit als au pair (lijkt een vorig leven!) ik heb toen bij een au pair buro een briefje op gehangen met mijn pre paid Spaanse nummer om andere mensen te ontmoeten. Super leuk! Na al die jaren spreek ik die dames nog wel eens (0: Zal nu vast op internet wel ergens kunnen?! De au pairs vallen ook erg op, gewoon een paar jonge meiden aanspreken is ook leuk. Je bezoekt dan ook makkelijker een cafe of bar
zaterdag 22 juni 2013 om 11:07
quote:spagtelputz schreef op 22 juni 2013 @ 10:50:
Als je Madrid fan bent moet je effe kijken of er toevallig in jouw periode geen "El Classico" (ofzo) is. Veel plezier Rogue (woon jij niet ook in U aan die brede sloot? Je was toch een tijdje weg van het forum?)
Nee er is dan geen Clasico, deze zomer word er niet gespeeld helaas. Dat is wel jammer.
En ja ik woon ook in U maar niet aan een brede sloot.
Ben inderdaad een tijdje weggeweest van het forum maar ben nu al maanden weer terug.
Die markt ga ik ook opslaan, gracias.
Dat stappen ga ik ook onthouden.
Heb er zoveel zin in, maar vind het ook wel heel spannend.
het is toch allemaal nieuw en ik weet niet wat ik moet verwachten enzo.
Als je Madrid fan bent moet je effe kijken of er toevallig in jouw periode geen "El Classico" (ofzo) is. Veel plezier Rogue (woon jij niet ook in U aan die brede sloot? Je was toch een tijdje weg van het forum?)
Nee er is dan geen Clasico, deze zomer word er niet gespeeld helaas. Dat is wel jammer.
En ja ik woon ook in U maar niet aan een brede sloot.
Ben inderdaad een tijdje weggeweest van het forum maar ben nu al maanden weer terug.
Die markt ga ik ook opslaan, gracias.
Dat stappen ga ik ook onthouden.
Heb er zoveel zin in, maar vind het ook wel heel spannend.
het is toch allemaal nieuw en ik weet niet wat ik moet verwachten enzo.
zaterdag 22 juni 2013 om 11:35
zaterdag 22 juni 2013 om 12:33
Het kindje is vier en ik hoef alleen haar en haar ouders een beetje engels te leren. Overdag hoef ik niet op het meisje te passen, haar vader werkt en moeder is thuis omdat ze net zwanger is.
Ik hoef alleen maar 3 uur per dag met het kindje wat te doen. De rest van de dag is voor mezelf, en af en toe wat schoonmaken, helpen met koken enzo.
Kindje is de hele ochtend weg en in de middag gaat ze naar zwemles.
Dus ik zal veel vrije tijd hebben. Het weekend is altijd vrije tijd voor mezelf.
Het gaat meer om Engels leren.
Zit inderdaad na te denken over hoe ik dat ga leren ja.
Engelse lesboekjes zijn wel handig idd.
Ik hoef alleen maar 3 uur per dag met het kindje wat te doen. De rest van de dag is voor mezelf, en af en toe wat schoonmaken, helpen met koken enzo.
Kindje is de hele ochtend weg en in de middag gaat ze naar zwemles.
Dus ik zal veel vrije tijd hebben. Het weekend is altijd vrije tijd voor mezelf.
Het gaat meer om Engels leren.
Zit inderdaad na te denken over hoe ik dat ga leren ja.
Engelse lesboekjes zijn wel handig idd.