Actieve vakantie

20-07-2010 21:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha!

Korte profielschets:

Mik en M. hebben zin een vakantie van zo'n 2,5 week. Daarvan willen we graag ongeveer 1 weekje iets actiefs doen / iets leren.

We hebben al een keer een weekje parachutespringen gedaan, weekje paragliden en lang weekend speleologie.

Maar wat wordt het in 2010?

Eisen:

- augustus

- bij voorkeur in Europa

- wel iets doen overdag, maar avonden zelf in kunnen delen

Hebben jullie leuke ideeen? Wat heb jij gedaan en is echt aan te raden en wat moeten we zeker niet doen.

(Duiken valt trouwens af i.v.m. medische redenen)

Ben benieuws!
kanoen in de Ardeche?

http://www.youtube.com/watch?v=OGG5C171kb8
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zweefvliegen en dan zelf even googlen op Europa zoals bijvoorbeeld Frankrijk.
Rots klimmen?
quote:nlies schreef op 20 juli 2010 @ 22:26:

kanoen in de Ardeche?

http://www.youtube.com/watch?v=OGG5C171kb8

Dat is voor watjes! Kayakken in de Franse Alpen! Je moet er wat lef voor hebben, kunnen zwemmen, maar verder kan je als beginner ook al de echt spannende rivieren af!

Wij hebben het jaren gedaan, wachten nu tot de kindjes groter zijn en dan kunnen we het ook gaan doen
surfen in biarritz? Of een cursus ergens, schilderen of zeilen ofzo? Of een liftwedstrijd of een autorace voor autowrakken?
Wat een leuke ideeen! Surfen klinkt goed!!

Maar zweefvliegen is ook een cool idee!

@Tilalia: hoe deden jullie dat? EIgen kajak? Of ergens huren? Cursus? Ben erg benieuwd!
Heeft iemand van jullie ervaring met snorkel-les/vakantie? Of is dat meer een kwestie van doen en niet zo zeer van leren/gidsen?
snorkelen, heb ik in de Rode Zee geleerd, Gewoon dit is een snorkel dit is de bril. Zo zet je het allemaal op, en spring maar in het diepe (letterlijk) Het koste even moeite omdat ik door mn neus wilde blijven ademen(en dat lukt echt niet ;))

maar toen ik het eenmaal te pakken had was t makkelijk. maar de keren daarna als ik weer eens ging, kostte het me iedere keer weer n minuut of 10 om het ademhalen weer goed te krijgen
quote:tilalia2 schreef op 20 juli 2010 @ 23:09:

[...]

Dat is voor watjes! Kayakken in de Franse Alpen! Je moet er wat lef voor hebben, kunnen zwemmen, maar verder kan je als beginner ook al de echt spannende rivieren af!

Wij hebben het jaren gedaan, wachten nu tot de kindjes groter zijn en dan kunnen we het ook gaan doen Geen idee verder, maar ik moest gelijk aan dat stukje Kaandorp denken toen ik het topic las
@nlies: bedant voor je reacties!
Je duikbrevet halen? Bergbeklimmen? Surfen? Yogales? Mountainbiken? Hiken?

Ik lees mee, wil ook weer wat nieuws leren.
@blumke: duiken valt af ivm luchtwegproblematiek. Surfen lijkt me erg leuk, dus daar ben ik me in aan het verdiepen . Mountainbiken en hiken staan al op het standaardprogramma..

We zijn nu ook aan het kijken naar een kook en/of taalvakantie.. Zoek jij nog iets speciaals Blumpke?
Ik wil wel graag leren catamaran-zeilen.

Heb ook een kookcursus in Thailand gevolgd. Erg leuk, grappig (echt) en lekker. Ook een aanrader

Als duiken afvalt vanwege luchtwegproblematiek, zou ik niet gaan snorkelen. Door een snorkel ademen is zwaarder dan door een ademautomaat.
zeekajakken in kroatie?
Naar Oostenrijk, naar een gebied met meren. Je kunt dan wandelen in de bergen, mountainbiken, watersporten, in sommige gebieden zelfs parasailen etc. Ik ga zelf bijna elke zomer naar Oostenrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven