Activiteiten Rotterdam zittend
vrijdag 29 november 2019 om 09:16
Met oud & nieuw gaan man en ik twee nachtjes naar Rotterdam (30 dec - 1 jan) en ik ben op dat moment hoogzwanger (37 weken). Nu verloopt mij zwangerschap tot nu toe eigenlijk heel soepel, maar ik merk wel dat ik toch eerder vermoeid begin te raken en dat lang staan / lopen belastend wordt voor mijn bekken en onderrug.
Wat wij normaal altijd doen tijdens een stedentrip: lekker door de stad slenteren, evt. stadswandeling met een gids of routeboekje, museum, winkelen.... Veel staan en lopen dus. Nu zal dit deels echt nog wel kunnen, maar geen drie volle dagen meer.
Ik ben dus op zoek naar activiteiten / uitstapjes in (de omgeving van) Rotterdam waarbij je lekker kunt zitten. Waar ik zelf al aan gedacht heb:
- rondvaart (de "standaard" havenrondvaart van Spido hebben we vorig jaar al gedaan, maar misschien zijn er nog andere rondvaarten of boottochten te boeken? Iemand tips?)
- lunch of high tea in de Euromast
- bioscoop
Ben benieuwd of jullie nog andere tips hebben!!
PS We verblijven in Hotel New York en willen met de jaarwisseling gaan kijken naar het vuurwerk bij de Erasmusbrug, dat is om de hoek geloof ik!
Wat wij normaal altijd doen tijdens een stedentrip: lekker door de stad slenteren, evt. stadswandeling met een gids of routeboekje, museum, winkelen.... Veel staan en lopen dus. Nu zal dit deels echt nog wel kunnen, maar geen drie volle dagen meer.
Ik ben dus op zoek naar activiteiten / uitstapjes in (de omgeving van) Rotterdam waarbij je lekker kunt zitten. Waar ik zelf al aan gedacht heb:
- rondvaart (de "standaard" havenrondvaart van Spido hebben we vorig jaar al gedaan, maar misschien zijn er nog andere rondvaarten of boottochten te boeken? Iemand tips?)
- lunch of high tea in de Euromast
- bioscoop
Ben benieuwd of jullie nog andere tips hebben!!
PS We verblijven in Hotel New York en willen met de jaarwisseling gaan kijken naar het vuurwerk bij de Erasmusbrug, dat is om de hoek geloof ik!
vrijdag 29 november 2019 om 09:42
Ik heb 1x oud en nieuw in Rotterdam gevierd, de oude haven heeft wat leuke restaurants maar houd er rekening mee dat ze aangepaste menu's hebben en dat je van tevoren moet reserveren. Anders moet je maar net geluk hebben.
Volgens mij hebben ze tegenwoordig ook een rondvaart boot/bus amfibievoertuig dat zowel door het water als over land kan waar ze tours mee doen. Vond het er altijd heel interessant uit zien
Als je het slenteren wil beperken maar toch wel wat dingen wil zien is de metro trouwens wel een uitkomst. Bij Blaak heb je de oude haven, markthal en kubus woningen en als je van katten houdt zit er daar vlakbij ook een leuk kattencafe
Dagje Blijdorp is niet aan te raden, ik vind het al een eind lopen zonder zwangere buik daar
vrijdag 29 november 2019 om 09:48
In Rotterdam rijden fietstaxi's, daar kun je een leuke route boeken of ze gewoon aanhouden voor een stukje dat je niet wilt lopen. Leuke manier om de stad te bekijken.
Correctie want zo te zien rijden ze niet in de winter, jammer.
Correctie want zo te zien rijden ze niet in de winter, jammer.
chrissiefur wijzigde dit bericht op 29-11-2019 09:51
Reden: Correctie
Reden: Correctie
17.53% gewijzigd
vrijdag 29 november 2019 om 09:50
Ik zou dan kiezen voor iets van Spido of hop on hop of bus, dan zie je veel van de stad zonder te hoeven lopen.
Misschien is een high tea op de euromast ook leuk,maar ik weet niet of dat ze dat doen met oud & nieuw. Lekker zitten eten met uitzicht op de stad
Ik vind je trouwens wel dapper om zo vlak voor de uitgerekende datum nog een weekendje weg te gaan, ik zou bang zijn dat de bevalling dan opeens zou beginnen
Misschien is een high tea op de euromast ook leuk,maar ik weet niet of dat ze dat doen met oud & nieuw. Lekker zitten eten met uitzicht op de stad
Ik vind je trouwens wel dapper om zo vlak voor de uitgerekende datum nog een weekendje weg te gaan, ik zou bang zijn dat de bevalling dan opeens zou beginnen
vrijdag 29 november 2019 om 11:02
Ik vond de watertaxi superleuk maar erg heftig. We werden echt heen en weer geslingerd en op en neer gebeukt. Hoogzwanger met bekkenklachten lijkt me dat geen pretje eigenlijk.YellowLemonTree schreef: ↑29-11-2019 10:59De euromast kan je proberen of die nog plek hebben, is heel leuk met oud en nieuw en kan je gelijk ook vanaf daar het vuurwerk zien.
En een ritje met de watertaxi? Vond ik erg leuk toen we dat deden.
vrijdag 29 november 2019 om 11:04
Op katendrecht zitten ook leuke restaurants en de phenix loods. Vanaf hotel New York brug over lopen.
Op de Wilhelminapier zit lanteren venster voor films.
Op oudejaarsavond stopt het ov al heel vroeg en de erasmusbrug zal dicht zijn.
Als je met de auto bent kun je ook naar futureland/ 2e maasvlakte. Kleine tentoonstelling en er zijn ook rondvaarten / bustochten. Check wel of die er in de winter zijn.
Misschien zijn er theatervoorstellingen oid die je leuk vindt. Kijk daarvoor in de uitagenda.
Op de Wilhelminapier zit lanteren venster voor films.
Op oudejaarsavond stopt het ov al heel vroeg en de erasmusbrug zal dicht zijn.
Als je met de auto bent kun je ook naar futureland/ 2e maasvlakte. Kleine tentoonstelling en er zijn ook rondvaarten / bustochten. Check wel of die er in de winter zijn.
Misschien zijn er theatervoorstellingen oid die je leuk vindt. Kijk daarvoor in de uitagenda.
vrijdag 29 november 2019 om 12:35
Bedankt voor alle tips tot zover!! Dat amfibievoertuig is inderdaad een goed idee, alleen jammer dat die blijkbaar niet rijdt / vaart in de winter
. Combi van kubuswoningen en markthal moet zeker kunnen als we met de metro gaan. Ik denk niet dat ik mijn vriend een kattencafé in krijg
.
Ik ga eens rustig kijken naar jullie restaurant tips. Er zal inderdaad veel gesloten zijn op oudjaarsavond, maar er zijn vast ook restaurants die wel open zijn. Dat moeten we inderdaad op tijd reserveren, vandaar dat ik er nu alvast mee aan de slag ben! De high tea in de Euromast willen we dan op één van de andere dagen doen (30-12 of 01-01).
En ja, het is een gokje om met 37 weken zwanger nog weg te gaan. Maar we kunnen tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren bij het hotel, dus mocht het tegen die tijd onrustig zijn in de buik, dan blijven we alsnog thuis. Als alles rustig is gaan we gewoon; Rotterdam is niet het einde van de wereld en mocht er toch iets gebeuren, dan zijn we met een uurtje weer thuis. Afgelopen jaren vierden we oud & nieuw altijd in een Europese stad buiten Nederland; dat leek ons dit jaar niet zo'n goed idee
.
Ik ga eens rustig kijken naar jullie restaurant tips. Er zal inderdaad veel gesloten zijn op oudjaarsavond, maar er zijn vast ook restaurants die wel open zijn. Dat moeten we inderdaad op tijd reserveren, vandaar dat ik er nu alvast mee aan de slag ben! De high tea in de Euromast willen we dan op één van de andere dagen doen (30-12 of 01-01).
En ja, het is een gokje om met 37 weken zwanger nog weg te gaan. Maar we kunnen tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren bij het hotel, dus mocht het tegen die tijd onrustig zijn in de buik, dan blijven we alsnog thuis. Als alles rustig is gaan we gewoon; Rotterdam is niet het einde van de wereld en mocht er toch iets gebeuren, dan zijn we met een uurtje weer thuis. Afgelopen jaren vierden we oud & nieuw altijd in een Europese stad buiten Nederland; dat leek ons dit jaar niet zo'n goed idee
vrijdag 29 november 2019 om 12:48
In de buurt van hotel new york zit bioscoop lantaarn venster. Daar draaien mooie films ook overdag. Verder is het Luxor theater ook in de buurt. Wellicht draait er een oude jaars conference. Het openbaar vervoer is in Rotterdam goed, dus je kan best wat dingen bezoeken zonder veel te hoeven lopen.
Hier ook al genoemd fenix food factory en de restaurantjes op katendrecht.
Verder is hotel new york leuk om te eten.
Hier ook al genoemd fenix food factory en de restaurantjes op katendrecht.
Verder is hotel new york leuk om te eten.
vrijdag 29 november 2019 om 15:37
Jawel hoor. Splashtours rijdt/vaart het hele jaar door, ook met de feestdagen, zag ik op hun website. Je kunt gewoon reserveren.
Een aanrader om te doen.
En het vertrekpunt is praktisch naast de Euromast.