Agadir en omgeving

18-04-2013 07:59 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een reis gewonnen, een week Club Robinson in Agadir. Ongelofelijk maar echt waar! Iemand nog leuke tips? Wat mag ik niet missen? We zijn ook met ons zoontje van 3.
Wauw wat leuk voor je! Club Robinsons zijn zover ik weet erg mooi en uitgebreid entertainment voor jong en oud. Agadir kan ik je geen tips over geven, maar ongetwijfeld kunnen andere forummers dat wel. Kijk anders nog eventjes op tripadvisor! Veel plezier!
Ik heb vanuit Agadir diverse dagtrips gemaakt, o.a. naar Marrakesh en naar zo'n bergdorpje. Het openbaar strand is er vervelend voor toeristen (want locals vallen je lastig) maar wellicht heeft jullie hotel 'n privéstrand en anders is er altijd nog 't hotelzwembad.
Gefeliciteerd!

Ik ben het eens met elninjoo, op het publieke strand word je als vrouw heel erg lastig gevallen. Ook in het stranddorpje zijn de mannen vervelend, ook als je lange kleding draagt. Misschien helpt het wel als je met je man/vriend loopt.

En bij het shoppen voor souvenirs moet je heel erg afdingen en dan nog zullen ze agressief en vervelend doen... terwijl ze echt véél hogere prijzen vragen dan de Marokkaanse winkeltjes aan de Albert Cuymarkt in Amsterdam. :-) (waar je dus veel beter Marokkaanse borden of lampen kunt kopen dan in Marokko!)

Ik denk dat het het leukst is op een privéstrand, of als je uitstapjes maakt naar andere stadjes / dorpen.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Bedankt voor jullie berichtjes!

Ik kan over de stad zelf ook niet zo heel veel vinden eigenlijk, volgens mij is dat niet zoveel? In prullaria ben ik niet geinteresseerd dus dat komt goed en bij die Club zit geloof ik idd een prive strand. Wat bedoel je met stranddorpje Cecilia?

Ik zag wel tips op Tripadvisor over een goede spa en wat ik graag wil weten, welke excursies zijn leuk om te doen daar in de buurt? EN, Marrakech vind ik te ver, is geloof ik 4 uur rijden dus voor een dag is dat te veel maar bergdorpjes gaan we zeker doen. Ik wil ook heeeel graag de woestijn zien maar ik begrijp dat dat ook te ver is en dat we wsl niet verder komen dan de "voorduinen" van de Sahara? Weet iemand daar meer over?
Met stranddorpje bedoel ik dat Agadir-strand net als Scheveningen eigenlijk een dorp op zich is. Agadir centrum is een end verderop. Vanwege een verstuikte enkel ben ik alleen maar in dat Agadir-strand blijven hangen en gelukkig had mijn complex een privézwembad waar we niet zo lastig gevallen werden door vreselijk schunnige opmerkingen en seks-verzoeken.

Het erge was wel dat andere Nederlandse meiden binnen een paar dagen Marokkaanse vriendjes hadden die daar werkten, en waarschijnlijk met ze naar bed gingen, waarmee ze dus juist bevestigen dat Nederlandse vrouwen hoeren zijn (want seks doe je pas na het huwelijk in Marokko). Kortom het beeld zal nooit veranderen. Alleen snappen ze helaas niet dat niet elke vrouw zo is.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Aha ja dat klinkt niet best... helaas wordt die gedachte dan zo wel in stand gehouden! Ik ben met vriend en kind dus zal me niet vergrijpen aan de kok...
Essaouira is de moeite waard, heel sfeervol stadje met strand. Veel plezier!
Ik ben in november nog in Marokko geweest, heb een korte rondreis gemaakt en voor zover ik me kan herinneren was het maar 2 of 2,5 uur rijden naar marrakesh vanaf agadir. En marrakesh is zeker de moeite waard!

Mss overwegen een huurauto te nemen? Kun je gaan en staan waar je wilt en agadir is nou niet echt authentiek Marokkaans ;). Die bergdorpjes zijn veel leuker!
Ik vond Marokko overigens nog heilig vergeleken bij Tunesie, wat lastig vallen betreft. Maar in Marrakech zijn ze wel heel opdringerig en willen ze overal geld voor als je 'n foto staat te maken ofzo. Erg irritant.
Ik zag idd dat het 2,5 uur rijden is! Dan nog vind ik het wel een onderneming voor 1 dag, denk dat ik die kleine er geen plezier mee doe, haha. Ander keertje. Ik wil liever ook de woestijn in, bergdorpen bezoeken, oases zien dus hopelijk is dat wel te doen vanuit Agadir! We huren zeker een auto voor een paar dagen.
Up! Tips anyone? Over 2 weken is het zover... :-)
De woestijn is nog een stuk verder helaas ugglover.. maar het is zeker te doen, alleen niet beter te doen dan Marrakesh. Reken erop dat je, behalve op de 2 nieuwe snelwegen, zon 60 km kunt rijden per uur daar.

Zie www.markenlydia.waarbenjij.nu voor mijn ervaringen in Marokko.
Superleuk om te lezen lydiam1! Ik ben idd bang dat we niet ver komen vanuit Agadir. Als het bevalt, dan gaan we volgend jaar een rondreis maken. Als ik al die foto's zie, waanzinnig! Hopelijk kunnen we vanuit dat resort wel een paar mooie uitstapjes maken en nog een beetje het "echte" Marokko! Ik hoor niet veel goeds over Agadir.... Maar goed, we zijn er verder niet geweest dus weten niet wat we missen, haha!
Agadir is inderdaad weinig authentiek, terwijl het zuiden van Marokko ontzettend gaaf is. Ook Marrakesh vond ik echt geweldig!

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar als ik ze wel heb ga ik zeker nog een keer terug voor een rondreis met kids. Denk dat Marokko daar heel geschikt voor is. Ik zou, als de financiën het toelaten, toch een auto huren en dan een nachtje in een riad in Marrakesh slapen bijvoorbeeld, het hotel in agadir heb je immers toch al ka do gekregen... of in essaouira, is ook leuk! Of in ait ben haddou, maar weet zo niet hoe lang je daarop rijdt.

Ik heb in 10 dagen erg veel gezien in elk geval, was echt super!
Ja maar... in Marrakech is het momenteel 43 graden. Ik geloof niet dat ik met die temperaturen zin heb om te gaan lopen slenteren in een drukke stad... Echt gierend heet! Dan rijden we denk eerder naar Essaouira! Verder is Taroudant goed te doen, en daar lees ik veel goeie verhalen over. En Paradise Valley, een oase, ook de moeite waard. Geweest toevallig?
Ait Ben Haddou is 4,5 uur rijden dus way too far! Helaas...
Dat is waar, helemaal niet aan gedacht dat het daar nu zo heet is, haha! Ait ben haddou is te ver ja. Taroudant ben ik niet geweest, heb gekozen voor een minder toeristische plaats toen. Paradise valley nog nooit van gehoord, maar klinkt niet erg authentiek marrokkaans ;). Maar daar kan ik niet over oordelen.
Haha niet hè, maar het ziet er goed uit op de plaatjes, dus we rijden er gewoon langs om een duik te nemen! Voor welke andere plaats had je gekozen toen? Taroudant wordt klein Marrakech genoemd dus ik neem er genoegen mee en zo toeristisch als Marrakech zal het niet zijn!
Ik vond agadir niks aan. De dorpjes eromheen en de markt waren wel oké, maar voor de rest nooit meer voor mij.
Ik ben toen in Tiznit en Taliouine geweest. Taliouine was echt een klein bergdorp je, prachtig gelegen, maar eigenlijk niets te doen, was een tussenstop onderweg, wel leuk om het echte Marokko te zien. Tiznit is leuk, hebben w in een geweldig klein hotelletje geslapen, alsof je bij die mensen thuis was. En Tiznit heeft ook een medina, mooi stadje.
Vogelbekdiertje, welke dorpjes eromheen? Daar ben ik nou juist naar op zoek. :-) Ik weet inmiddels dat Agadir niet de meest gave plek van Marokko is haha!

Lydiam, Tiznit is ruim anderhalf uur, dus dat is te doen, ik ga even googlen! Thanks.
Dat zou ik even moeten opzoeken. We Hebben toen een tour geboekt naar wat zij klein marakesh noemde.
Taroudant dacht ik
Ja precies, was dat de moeite waard?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven