Alchol op bali?

13-06-2016 09:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eind augustus 3 weken naar Bali.

En wij vinden het heerlijk om op vakantie toch lekker een drankje (biertje, cocktailtje of wijntje) op het strand en bij het eten te drinken. Dat hoort er toch een beetje bij he ;)

Nu lees ik van alles over een alcohol verbod en dat het bijna niet mogelijk is om nog een lekker drankje te drinken. Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik zag dat het waarschijnlijk nog wel verkrijgbaar is in de grote supermarkten, restaurants en hotels.

Zijn dit dan alleen de 'duurdere' restaurants en hotels of geld dit ook voor de wat kleinere?

En alleen in de toeristische gebieden of wel gewoon door heel bali/gili/nusa lembongan?

En wat zijn de prijzen hiervan dan ong.? Ikzelf hou heel veel van wijn, maar daar heb ik al slechte verhalen over gelezen. Nog tips voor wijn alternatieven? (behalve al die zoete mixdrankjes enzo)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik denk dat als je het nodig vind om hier een topic over te openen, het al dan niet aanwezig zijn van alcohol op je vakantie niet je grootste probleem is...
quote:NosceTeIpsum schreef op 13 juni 2016 @ 09:57:

Ik denk dat als je het nodig vind om hier een topic over te openen, het al dan niet aanwezig zijn van alcohol op je vakantie niet je grootste probleem is...

TO, er is gewoon drank verkrijgbaar. De wijn is niet lekker, (alleen in de grote ***** hotels) en duur, cocktails zijn ook duur.

Bier is goed te doen, Bali Hai en Bintang.
quote:NosceTeIpsum schreef op 13 juni 2016 @ 09:57:

Ik denk dat als je het nodig vind om hier een topic over te openen, het al dan niet aanwezig zijn van alcohol op je vakantie niet je grootste probleem is...Waar slaat dat nu op. Ik vind lekker eten en drinken ook belangrijk en zeker tijdens de vakantie. Als ik zou weten dat ze ergens geen alcohol schenken dan zou ik daar niet naar toe gaan.
Dat is precies mijn punt.
Sterker nog... probeer het eens drie weekjes zonder! Hoe erg is dat! Weer eens ervaren hoe dat ook alweer was, gewoon níet drinken. Ook dat is het leven heel aangenaam hoor. Want 'het hoort erbij', dat is natuurlijk onzin...
Nee joh. Je kan alles kopen. Is alleen duur.
quote:Blondie456 schreef op 13 juni 2016 @ 09:59:

[...]

Waar slaat dat nu op. Ik vind lekker eten en drinken ook belangrijk en zeker tijdens de vakantie. Als ik zou weten dat ze ergens geen alcohol schenken dan zou ik daar niet naar toe gaan.Precies wat ze bedoelt.
Het is overal te krijgen, alleen erg duur. Wijn ongeveer 5/6 euro per glas.
quote:Aureel schreef op 13 juni 2016 @ 10:01:

Sterker nog... probeer het eens drie weekjes zonder! Hoe erg is dat! Weer eens ervaren hoe dat ook alweer was, gewoon níet drinken. Ook dat is het leven heel aangenaam hoor. Want 'het hoort erbij', dat is natuurlijk onzin...Ze hoeft dat niet hoor, gewoon verkrijgbaar.
quote:Goede-Fee schreef op 13 juni 2016 @ 10:02:

[...]

Ze hoeft dat niet hoor, gewoon verkrijgbaar.Whatever, het maakt mij niet uit. Ik vind het wel een soort alarmbel als je je al druk gaat zitten maken over of je drie weekjes geen alcohol kunt drinken. Zou voor mij juist reden zijn om te proberen of ik nog wel zonder kan.
Volgens mij drinken de meeste vakantiegangers graag een drankje, beetje onzin om nu net te doen of dat betekent dat je een of ander alcoholprobleem hebt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Aureel schreef op 13 juni 2016 @ 10:04:

[...]

Whatever, het maakt mij niet uit. Ik vind het wel een soort alarmbel als je je al druk gaat zitten maken over of je drie weekjes geen alcohol kunt drinken. Zou voor mij juist reden zijn om te proberen of ik nog wel zonder kan.Overdrijven is ook een kunst. Daar zou ik me eerder zorgen over maken. Laat TO lekker.
A...0 stom grapje

En denk vooral geen Arak wat ze soms verkopen als alcohol, maar dat is een of andere rijstewijn met zelf gestookte methanol ---> dodelijk.
anoniem_244297 wijzigde dit bericht op 13-06-2016 10:11
Reden: stom grapje
% gewijzigd
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Wat kunnen sommige mensen toch overdreven reageren als het om alcohol gaat. Ik zou gerust 3 weken zonder kunnen maar willen niet. Hetzelfde als ik geen 3 weken zonder chocola zou willen. Ik vind genieten belangrijk in het leven en ik geniet echt van een wijntje of een ander alcoholisch drankje.
" Een bekende 'dader' is het drankje Oplosan, dat behalve tot de dood ook tot blindheid kan leiden. Oplosan wordt gemaakt van methanol, ethanol. Dit is primaire alcohol die meestal wordt gebruikt als brandstof of ontstoppingsmiddel en dus niet geschikt is om te drinken. In Indonesië wordt er echter fruitwater aan toegevoegd, waarna het wordt verkocht als drankje. Dit soort drankjes worden voor veel minder geld verkocht dan normale alcohol, waardoor ook nietsvermoedende toeristen slachtoffer worden van de illegale alcohol." http://www.metronieuws.nl ... onesie-na-drinken-alcohol
Het valt allemaal reuze mee, hoor, TO. Dit verbod geldt vooral voor van die hoekwinkeltjes (7/11 en consorten) en van die leuke Balinezen die met een plastic stoel en een koelbox op het stand 'zwart' biertjes verkopen aan bezopen Australiërs.

Alle restaurantjes, barretjes, hotels en clubs (al dan niet aan het strand) verkopen nog gewoon alcohol. Biertje rond de 1 a 2 euro, cocktails rond de 4, als de prijzen inmiddels niet gewijzigd zijn.
maar ik zou me meer zorgen maken als je gaat motorrijden zonder helm, dat is een groter risico op overlijden, gaan veel toeristen jaarlijks dood hierdoor.
Een biertje heeft er een redelijke prijs. Maar wijn betaal je de hoofdprijs voor, 5/6 euro is geen uitzondering. Aangezien het daar bloedheet is had ik zelf geen zin in wijn, ook de prijs helpt er niet bij mee. Op zn tijd een cocktail of een verfrissend glas Fanta o.i.d. ging er beter in.
quote:the-dowager schreef op 13 juni 2016 @ 10:13:

Het valt allemaal reuze mee, hoor, TO. Dit verbod geldt vooral voor van die hoekwinkeltjes (7/11 en consorten) en van die leuke Balinezen die met een plastic stoel en een koelbox op het stand 'zwart' biertjes verkopen aan bezopen Australiërs.

Alle restaurantjes, barretjes, hotels en clubs (al dan niet aan het strand) verkopen nog gewoon alcohol. Biertje rond de 1 a 2 euro, cocktails rond de 4, als de prijzen inmiddels niet gewijzigd zijn.Dit is ook onze ervaring, je kon echt overal alcohol krijgen en de prijzen vielen mee.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Bier is goed te doen. Bintang is geloof ik zelfs gewoon heineken.

Wijn is duur maar wel in restaurants en dergelijke te verkrijgen. In grote dure hotels en restaurants hebben ze vaak ook wel redelijke kwaliteit wijn.

Lokaal gedestilleerd altijd vermijden. Het is niet allemaal slecht maar het is niet makkelijk in te schatten wat het goede en het slechte is. Sommige grote westerse hotels hebben binnenlandse dranken op de kaart staan. Als je heel nieuwsgierig bent doe dat dan in zo'n gelegenheid. En als je cocktails besteld doe dit dan bij voorkeur op een plek waar je veel toeristen deze ziet drinken.
quote:Aureel schreef op 13 juni 2016 @ 10:01:

Sterker nog... probeer het eens drie weekjes zonder! Hoe erg is dat! Weer eens ervaren hoe dat ook alweer was, gewoon níet drinken. Ook dat is het leven heel aangenaam hoor. Want 'het hoort erbij', dat is natuurlijk onzin...Even een lans voor to breken. Ik zou er ook rekening mee houden, juist omdat ik een drankje tijdens de vakantie heerlijk vind. 'Het eens drie weekjes zonder' proberen doe ik thuis (onbewust) al regelmatig.
Bintang is geloof ik zelfs gewoon heineken.

Dat klopt, daarom weiger ik dat te drinken en drink Bali Hai
Wijn is in dat soort landen vaak een grote teleurstelling... azijn.
quote:Erizon schreef op 13 juni 2016 @ 10:35:

[...]

Even een lans voor to breken. Ik zou er ook rekening mee houden, juist omdat ik een drankje tijdens de vakantie heerlijk vind. 'Het eens drie weekjes zonder' proberen doe ik thuis (onbewust) al regelmatig.

Dit.

Ik ben een zeer matige drinker in het normale leven, zijn weken genoeg dat ik niet drink, maar op vakantie drink ik (bijna) dagelijks. Ik zou het toch wel fijn vinden om ergens op vakantie te gaan waar dat gewoon kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven