Alchol op bali?

13-06-2016 09:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eind augustus 3 weken naar Bali.

En wij vinden het heerlijk om op vakantie toch lekker een drankje (biertje, cocktailtje of wijntje) op het strand en bij het eten te drinken. Dat hoort er toch een beetje bij he ;)

Nu lees ik van alles over een alcohol verbod en dat het bijna niet mogelijk is om nog een lekker drankje te drinken. Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik zag dat het waarschijnlijk nog wel verkrijgbaar is in de grote supermarkten, restaurants en hotels.

Zijn dit dan alleen de 'duurdere' restaurants en hotels of geld dit ook voor de wat kleinere?

En alleen in de toeristische gebieden of wel gewoon door heel bali/gili/nusa lembongan?

En wat zijn de prijzen hiervan dan ong.? Ikzelf hou heel veel van wijn, maar daar heb ik al slechte verhalen over gelezen. Nog tips voor wijn alternatieven? (behalve al die zoete mixdrankjes enzo)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
quote:yasmijn schreef op 13 juni 2016 @ 10:38:

Bintang is geloof ik zelfs gewoon heineken.

Dat klopt, daarom weiger ik dat te drinken en drink Bali Hai

Ook niet mijn smaak.
Ik snap sowieso niet waarom er in de Nederlandse media überhaupt ruchtbaarheid aan dit plan gegeven is. Het is een beetje in de strekking van: "Nederland neemt een wet aan waarin stationskiosken en foodtrucks geen alcohol meer mogen verkopen", gevolgd door: "De plaatselijke SGP heeft nu een wetsvoorstel ingediend om het verkopen van alcohol op zondag te gaan verbieden, want dat mag niet van Jeus."

En daar maakt de NOS dan van: "GEEN BIER MEER OP INDONESISCHE STRANDEN!!1!!11!!" Hoezo clickbait..?
quote:Erizon schreef op 13 juni 2016 @ 10:35:

[...]

Even een lans voor to breken. Ik zou er ook rekening mee houden, juist omdat ik een drankje tijdens de vakantie heerlijk vind. 'Het eens drie weekjes zonder' proberen doe ik thuis (onbewust) al regelmatig.

Dit inderdaad.

En het is ook niet alsof TO haar vakantie gaat cancelen als het blijkt dat er geen alcohol te krijgen is.
Op Sulawesi kun je het trouwens wel vergeten. Een man kan daar met veel moeite ergens in achterkamers een biertje scoren (dan moet je wel weten waar je moet zijn). Wijn is er niet en vrouwen mogen daar helemáál niet drinken, ook geen toeristen, onmogelijk.
Onzin. Je kunt er gewoon alcohol krijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
*poef*
nosceteipsum wijzigde dit bericht op 13-06-2016 11:49
Reden: Foutje, niet goed gekeken.
% gewijzigd
quote:yasmijn schreef op 13 juni 2016 @ 11:04:

Op Sulawesi kun je het trouwens wel vergeten. Een man kan daar met veel moeite ergens in achterkamers een biertje scoren (dan moet je wel weten waar je moet zijn). Wijn is er niet en vrouwen mogen daar helemáál niet drinken, ook geen toeristen, onmogelijk.Niet toen ik er was hoor, je kon vrijwel overal bier krijgen en ik mocht er zelfs ook van drinken! Heb daar ook riijstwijn gedronken. Sterk spul!
quote:mayou schreef op 13 juni 2016 @ 12:08:

[...]

Niet toen ik er was hoor, je kon vrijwel overal bier krijgen en ik mocht er zelfs ook van drinken! Heb daar ook riijstwijn gedronken. Sterk spul!Januari 2013 was dat.
Geen idee welk jaar ik er was, paar jaar geleden in de zomermaanden. Vond het er geweldig!
Bedankt voor de vele reacties!

Beetje jammer dat er dan zo'n ophef word gemaakt alsof ik 3 weken niet zonder alcohol kan.

Wij vinden het gewoon lekker als we af en toe wat kunnen drinken, ik denk (en ik lees) dat ik daar niet de enige ben.

Betekent niet dat ik gelijk een alcoholist ben en nee ik zou mijn vakantie er heus niet voor cancellen.

Maar wel bedankt voor de reacties waar ik wat aan heb! (van de meeste gelukkig) :D

Dan weten we ook weer een beetje hoe het daar in z'n werk gaat..
http://bali-lombok.be/varia/bir.htm

Ik zou een cocktail met arak proberen.
Wat ook lekker is een cooler bevat 2-3% alcohol. Verfrissend met lemen smaak. Wordt daar ook veel verkocht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lemon bedoel ik.
Ik vond de rosé van Hatten heel goed drinkbaar. Dat is wijn van Bali en goed betaalbaar.
Ja Hatten, zo heette die wijn! Die was lekker en best betaalbaar.
Als wijnliefhebber ben je op Bali (en meer landen in het oosten) niet op het juiste adres.

De wijn smaakt idd naar azijn, óf je moet een import Europese / Amerikaanse / Afrikaanse fles wijn kopen maar dat is duur naar verhouding (denk aan 20 eur)

Op Bali dronk ik gin-tonic of bier. Dat is betaalbaar daar.
quote:vera78 schreef op 15 juni 2016 @ 10:15:

Als wijnliefhebber ben je op Bali (en meer landen in het oosten) niet op het juiste adres.

De wijn smaakt idd naar azijn, óf je moet een import Europese / Amerikaanse / Afrikaanse fles wijn kopen maar dat is duur naar verhouding (denk aan 20 eur)

Op Bali dronk ik gin-tonic of bier. Dat is betaalbaar daar.

De goedkope zure rommel is al rond de 20 euro.

Ik heb daar jaren terug een Afrikaanse fles wijn in een restaurant besteld die was 70 euro.

Echt niet normaal hoor maar die was wel heel erg lekker.

Bier is op dit moment 40.000 rupiah (2,50 of zo) voor een grote fles, halve liter

En een glas wijn op een normaal terrasje (dus geen super de luxe restaurant)

vanaf 50.000. (3,50 ?)

Op Bali kun je dat gewoon 'overal' krijgen.

Op Java (waar ik woon) is het al wat moeilijker en duurder.

Die witjurken hebben ook geprobeerd om Bali droog te leggen maar dat is ze niet gelukt.
quote:salinarosseno schreef op 15 juni 2016 @ 11:13:

[...]

De goedkope zure rommel is al rond de 20 euro.

Ik heb daar jaren terug een Afrikaanse fles wijn in een restaurant besteld die was 70 euro.

Echt niet normaal hoor maar die was wel heel erg lekker.

Bier is op dit moment 40.000 rupiah (2,50 of zo) voor een grote fles, halve liter

En een glas wijn op een normaal terrasje (dus geen super de luxe restaurant)

vanaf 50.000. (3,50 ?)

Op Bali kun je dat gewoon 'overal' krijgen.

Op Java (waar ik woon) is het al wat moeilijker en duurder.

Die witjurken hebben ook geprobeerd om Bali droog te leggen maar dat is ze niet gelukt.

Nee, man, succes daarmee, ook, met een Hindoe bevolking die sowieso al weinig boodschap heeft aan de Islam. Tel de desastreuze impact die de beide Bali bombings gehad hebben op het toerisme (en dus de volledige economie) op Bali daar bij op en dat maakt dat de gemiddelde Balinees nog minder enthousiast is over strenge Isam dan Geert Wilders.

Ik acht persoonlijk de kans groter dat Bali en de Nusa-eilanden zich onafhankelijk verklaren voordat die een alcoholban accepteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven