all inclusive Afrika

03-01-2015 22:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo! in navolging van het topic over een luxe all inclusive heb ik een vraag over een all inclusive hotel in Afrika, die eenvoudig vanuit Amsterdam of desnoods Dusseldorf te bereizen is, aangezien het maar voor een weekje is

Ik kan wat vinden in Kenia, maar welke resorts zijn luxe en fijn? En de Kaapverdische eilanden, is dat wat? En Zanzibar, is dat haalbaar voor een week met kinderen?

Ik hoop op goede tips!

Alvast veel dank!
Gaaf! Geen ervaring mee, maar Kenia lijkt me een bijzondere ervaring. Mauritius als je echt voor luxe wil gaan. De keuken schijnt ook goed te zijn.
En dan reis je helemaal af naar Kenia om daar een week je resort niet uit te komen? Dat is even zonde!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja haha helemaal eens Bianca, maar als ik naar de zon wil in februari moet je sowieso een eindje reizen, toch? En ik reis ook als ik de tijd heb langer hoor, graag zelfs
Je kunt je resort toch wel uit? Safari ed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Al eens aan Gambia gedacht? Is veel veiliger dan Kenia (kun je dat resort ook eens uit) en dichterbij dan Zanzibar. Weet niet of je al vaker in Afrika geweest bent, maar ik vind Gambia een aanrader met kinderen omdat het zo veilig en overzichtelijk is. Een soort Afrika voor dummies

Als je een wat duurder of een wat meer afgelegen resort kiest, heb je geen last van het foute toerisme dat het land een slechte naam geeft (luidruchtige Britten, middelbare vrouwen op zoek naar een groen blaadje etc).

Wel even het nieuws in de gaten houden: er waren berichten over onrust in de hoofdstad. Maar vooralsnog niks vergeleken met de standaard onrust in Nairobbery
Oh, Gambia raadt mijn vrouw dan juist weer ten zeerste af. Ze vond het echt een enorm goor land en geen prettige mentaliteit van de locals. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Met heel Afrika niet trouwens, op Marokko na, maar dat is dan ook weer een heel ander soort bestemming.
Marokko vind ik heerlijk, maar ik ben bang dat dat iets te fris is in februari
quote:NYC schreef op 03 januari 2015 @ 23:12:

Oh, Gambia raadt mijn vrouw dan juist weer ten zeerste af. Ze vond het echt een enorm goor land en geen prettige mentaliteit van de locals. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Met heel Afrika niet trouwens, op Marokko na, maar dat is dan ook weer een heel ander soort bestemming.

Grappig NYC, dat smaken/ervaringen dan zo verschillen! Ik heb zeker 5 verschillende landen in Afrika bezocht en eigenlijk prima ervaringen met de Gambiaanse locals. Ze waren soms wat opdringerig, maar juist ook heel gastvrij en open. Heb daar bij verschillende mensen thuis gegeten, ben bij een bruiloft geweest etc. Heel gezellig allemaal!

Marokko lijkt me inderdaad wat fris in februari.
Wil je op safari moet je inderdaad naar Kenia oid. Wil je puur in de zon liggen zou ik eerder naar een Caribisch eiland vliegen.

Of misschien inderdaad de Kaapverdische eilanden een stuk dichter bij.
Ik vond de resorts die ik in Kenia zag niet heel luxe, zal er best zijn maar dan is de prijs er denk ik ook wel naar. Veel is het gewoon net niet.

Gambia is mij te veel west afrika, dat zou ik nu niet boeken met het oog op ebola.
Mwaaah ik weet het niet...ik raak minder enthousiast. Denk dat het toch wat anders wordt
Severin Sea lodge in Mombasa, geweldig hotel.

Zou het inderdaad wel combineren met een safari
In Kenia slachten ze elkaar nog regelmatig af.. In Gambia is veel sextoerisme, ook pedo's.. Verder is Ebola nog altijd actief en kun je met de kids toch echt beter een weekje naar La Palma, nu 22 graden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven