Alleen reizen, tips!

28-05-2023 16:59 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag,

Graag zou ik eind juli op vakantie gaan, zo’n 12 a 14 dagen. Dit jaar alleen, omdat mijn vriend al een aantal andere reizen gepland heeft. Verder kan niemand van mijn vrienden mee.

Hebben jullie tips voor mij wat ik eventueel zou kunnen doen? Het liefste een vliegvakantie, niet naar landen waar het heel erg warm wordt. Ik zou graag een aantal wandelingen willen maken, excursies willen plannen, naar een waterpark gaan en een huurauto willen huren. Af en toe wil ik ook alleen aan het strand of zwembad liggen.
All inclusive vind ik prima, half pension ook.

Mijn budget is zo’n 2500 euro.
Ik heb zelf al rondgekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je georganiseerde excursies doen of er zelf op uit? En wat vind je 'niet te warm'?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zuiden van Engeland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou buiten de schoolvakanties gaan. Is goedkoper en je hebt meer opties.
Alle reacties Link kopieren Quote
ExodusRedux schreef:
28-05-2023 18:38
Ik zou buiten de schoolvakanties gaan. Is goedkoper en je hebt meer opties.
Ja handig als je in het onderwijs werkt. Of bouwvak hebt. Of, of, of.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
28-05-2023 18:40
Ja handig als je in het onderwijs werkt. Of bouwvak hebt. Of, of, of.
pffffff.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
puck-en-hans schreef:
28-05-2023 19:35
pffffff.
Leuke locatie, welk hotel zat je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Chii1986 schreef:
28-05-2023 16:59
Goedemiddag,

Graag zou ik eind juli op vakantie gaan, zo’n 12 a 14 dagen. Dit jaar alleen, omdat mijn vriend al een aantal andere reizen gepland heeft. Verder kan niemand van mijn vrienden mee.

Hebben jullie tips voor mij wat ik eventueel zou kunnen doen? Het liefste een vliegvakantie, niet naar landen waar het heel erg warm wordt. Ik zou graag een aantal wandelingen willen maken, excursies willen plannen, naar een waterpark gaan en een huurauto willen huren. Af en toe wil ik ook alleen aan het strand of zwembad liggen.
All inclusive vind ik prima, half pension ook.

Mijn budget is zo’n 2500 euro.
Ik heb zelf al rondgekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Azoren!! Eiland hoppen of één eiland bezoeken. Meestal niet superwarm, heel exotische bestemming maar wel binnen Europa (dus geen geouwehoer met visa and valuta); veilig; prachtige, diverse natuur. Makkelijk in het verkeer, wandelen, zwemmen, whale watching, rondtoeren, warmwater bronnen, spectaculaire landschappen. Ik zou stoppen met zoeken ;-)
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet in het hoogseizoen helaas, werk in het onderwijs!

Niet te warm, niet warmer dan 35 graden.

Azoren zal ik nog eens naar kijken! Lijkt me gaaf 😀
Alle reacties Link kopieren Quote
Zuiden van Engeland trekt me niet echt. Wat zou daar leuk aan zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Thailand? Ticket kost dan zo’n 1000 euro, voor 1500 lukt wel voor 2 weken als je wat goedkoper reist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga naar Amerika. Washington DC bijvoorbeeld. Als je de stad na een weekje zat bent, huur dan een auto en rijd naar de kust.
Zwitserland of Noorwegen lijkt mij prachtig om in de zomer naartoe te gaan (vanwege de natuur). Maar de Azoren zijn denk ik meer geschikt als je ook graag een zon/zee/strand vakantie wil. Je hebt overigens ook prachtige natuur en kennelijk ook mooie stranden in Engeland. Dus ook dat was geen gekke suggestie. :)
Vanessa85 schreef:
28-05-2023 20:55
Thailand? Ticket kost dan zo’n 1000 euro, voor 1500 lukt wel voor 2 weken als je wat goedkoper reist.
Ik geloof dat het dan regenseizoen is. Niet de beste optie als je het mij vraagt.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 28-05-2023 21:10
9.91% gewijzigd
Lotus90 schreef:
28-05-2023 21:08
Ik geloof dat het dan regenseizoen is. Niet de beste optie als je het mij vraagt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht ook meteen aan Thailand, hoe gaaf en lekker! Maar Madeira is ook een idee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lees trouwens ook eens het boek 'Soloreizen' van Liesbeth Rasker voor inspiratie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Madeira, zuidkust van Kreta, La Palma, La Gomera, Azoren, IJsland, Schotland, Denemarken, Luxemburg (geen strand aan zee).

Het regenseizoen op Sumatra viel mij 100% mee. Elke namiddag 30 minuten een warme regenbui en na een minuut of 10 was bijna alles weer droog.

Ik kies meestal voor logies of logies met ontbijt, liefst met een kitchenette of keuken. Wegens peuter gaan we nu als we buiten de deur eten lunchen en eten dan in de avond iets als soep/brood/ pannekoeken/ geroosterde groente met ei.
Op Kreta waren we met 3 personen voor een dag eten (lunch buiten de deur, geregeld op de 'boulevard') ongeveer 40 euro kwijt, nou hebben we in 16 nachten op 5 locaties geslapen en kochten we dan vaan een aantal dingen kleinere en dus duurdere verpakkingen, door minder te verkassen had het dus goedkoper gekund.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor alle tips! Ik ga eens verder op zoek! Mochten jullie nog meer tips hebben. Ik hou me aanbevolen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lotus90 schreef:
28-05-2023 21:08
Ik geloof dat het dan regenseizoen is. Niet de beste optie als je het mij vraagt.
Juist wel. Ik was er ook in regenseizoen en is heerlijk dan. Sochtends vroeg een buitje, wat meer bewolkt maar nog steeds heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lotus90 schreef:
28-05-2023 21:08
Ik geloof dat het dan regenseizoen is. Niet de beste optie als je het mij vraagt.
Juist wel. Ik was er ook in regenseizoen en is heerlijk dan. Sochtends vroeg een buitje, wat meer bewolkt maar nog steeds heerlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chii1986 schreef:
28-05-2023 20:33
Zuiden van Engeland trekt me niet echt. Wat zou daar leuk aan zijn?
Geen idee, maar aangezien je eind juli en niet te warm wil, valt zo ongeveer heel Zuid-Europa af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Azoren of Canarische eilanden? Van die laatste groep is het bijvoorbeeld op Tenerife echt supermooi wandelen en avontuurlijk, maar ook strand binnen de opties.

Balearen zijn misschien aan de warme kant, maar ook prachtig.

Of Malta! Ben ik laatst geweest en vond ik verrassend en niet vergelijkbaar met welke bestemming dan ook eigenlijk. Er staat geen boom, maar de ruige kusten en stranden zijn prachtig.

Ik vond Zweden, rondom Stockholm, trouwens ook echt heel mooi (zonnig!) in de zomer. Heerlijk weer, lang licht, eilandhoppen en overal natuur. Sfeer is daar geweldig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeland is ook heel mooi, heerlijke strandwandelingen, veel rust en vogels, schone lucht, schattige stadjes. Ik heb het daar twee weken heerlijk gehad.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeland zijn we al eens geweest, wil graag naar het buitenland. Ga nog eens kijken naar Madeira, Azoren, Kaapverdische eilanden en wellicht toch Griekenland, al is het daar erg warm in juli / augustus.

Dank nogmaals voor alle tips!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven