Alleen reizen

16-01-2012 09:50 30 berichten
Naar aanleiding van een ander topic, had ik een gesprek met mijn man. Ik ging vroeger vaak alleen met vakantie. Nu gebeurt dat niet meer. Ik heb niet zo veel vakantie dagen en die gebruik ik om met mijn gezin op vakantie te gaan en/of mijn familie in Spanje te bezoeken. Ik mis toch het alleen reizen, dat gevoel van vrijheid. Dat kan hij niet begrijpen, dat ik alleen zou willen reizen.

Wat vind jij zelf? Reis je liever alleen of in gezelschap? Wat voor gezelschap vind je leuk/niet leuk om mee te reizen?

Hoe reis je het liefs?

Totaal aantal stemmen: 19

Alleen (37%)
Samen met vrienden (16%)
Met mijn gezin (37%)
Met onbekenden/georganiseerde reizen (5%)
Anders, nl. ... (5%)
Alle reacties Link kopieren
Is istanbul goed te doen als vrouw alleen?

Ik wil eigenlijk over 1,5 a 2 maanden nog een paar dagen alleen weg, maar ik weet niet zo goed waarheen. Istanbul lijkt me leuk, maar ik weet niet zo goed of ik dat alleen durf (of slaat dit helemaal nergens op, vast niet, die stad is best wel europees toch?)
Heb in februari de Camino de Santiago (voor de tweede keer) in mijn eentje gelopen, en het was weer geweldig. Ik ben nu aan het plannen in sept/okt een weekje de camino in Frankrijk te lopen. Heerlijk om in je eentje op pad te gaan. Kan het iedereen aanraden.

PS: ben getrouwd en heb 3 kinderen onder de tien.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 18 januari 2012 @ 10:29:

Is istanbul goed te doen als vrouw alleen?

Ik wil eigenlijk over 1,5 a 2 maanden nog een paar dagen alleen weg, maar ik weet niet zo goed waarheen. Istanbul lijkt me leuk, maar ik weet niet zo goed of ik dat alleen durf (of slaat dit helemaal nergens op, vast niet, die stad is best wel europees toch?)Kaat, Istanbul is prima te doen hoor!!!
Ligt er wel aan in welke wijk je overnacht, er zijn wijken waar je 's nachts niet lekker loopt als buitenlandse vrouw. Verder liep ik er onlangs zonder problemen rond.
Ik ben 1 keer alleen op reis geweest, 4 maanden, en ik mis het met vlagen nog steeds. Vriend en ik zitten niet altijd op 1 lijn wat vakantie betreft dus extra reden om nog wel een paar keer alleen te gaan. Ik ben nu aan het kijken of ik volgend jaar alleen naar Cuba kan gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven