Alleen reizen
maandag 12 augustus 2013 om 15:08
Beste Allemaal,
Ik zit er aan te denken om er een paar dagen (3-5) in mijn uppie tussenuit te gaan. Even lekker tijd voor mezelf. Ik zou alleen totaal niet weten waar naartoe of wat ik zal doen. Vandaar aan jullie de vraag of jullie tips en/of ervaringen hebben.
Ik ben zelf een net afgestudeerde vrouw van 22 jaar. Ben een actief en sportief persoon en kan me goed vermaken met mezelf maar houd ook van gezelligheid en een praatje op zijn tijd. Verder heb ik een relatie.
Ik sta voor veel dingen open: Georganiseerde reizen, sport of surf kampen, citytrips, het kan allemaal. Binnenland of buitenland maakt ook niet uit. Daarnaast heb ik gespaard met het idee om op vakantie te gaan dus voor een paar dagen heb ik een ruim budget. Al hoeft het natuurlijk niet allemaal op
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen!
Alvast bedankt!
Ik zit er aan te denken om er een paar dagen (3-5) in mijn uppie tussenuit te gaan. Even lekker tijd voor mezelf. Ik zou alleen totaal niet weten waar naartoe of wat ik zal doen. Vandaar aan jullie de vraag of jullie tips en/of ervaringen hebben.
Ik ben zelf een net afgestudeerde vrouw van 22 jaar. Ben een actief en sportief persoon en kan me goed vermaken met mezelf maar houd ook van gezelligheid en een praatje op zijn tijd. Verder heb ik een relatie.
Ik sta voor veel dingen open: Georganiseerde reizen, sport of surf kampen, citytrips, het kan allemaal. Binnenland of buitenland maakt ook niet uit. Daarnaast heb ik gespaard met het idee om op vakantie te gaan dus voor een paar dagen heb ik een ruim budget. Al hoeft het natuurlijk niet allemaal op
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen!
Alvast bedankt!
maandag 12 augustus 2013 om 15:18
Alleen reizen is echt heerlijk, je ontmoet veel nieuwe mensen en kan even lekker doen waar je zelf zin in hebt.. mijn ervaring is wel dat het met stedentrips lastiger kan zijn om mensen te ontmoeten dus als je dat wel graag wil zou ik niet alleen in steden gaan zitten...
een cursus in buitenland kan ook leuk zijn denk aan duiken, fotografie, salsa dansen, maar net waar je zin in hebt... denk alleen wel dat je dan iets minder tijd voor jezelf hebt!
Maar wat je ook kiest, zeker gaan!
een cursus in buitenland kan ook leuk zijn denk aan duiken, fotografie, salsa dansen, maar net waar je zin in hebt... denk alleen wel dat je dan iets minder tijd voor jezelf hebt!
Maar wat je ook kiest, zeker gaan!
maandag 12 augustus 2013 om 15:26
Alleen reizen, leuk! Redelijk aantal keer gedaan, en altijd goed bevallen!
Zelf zou ik iets kiezen wat je erg graag wil doen: wil je graag dingen doen en zien of wil je juist meer ontspannen? Naar welk land zou je graag willen gaan? Hoe wil je reizen en wat voor accomodatie? Op basis daarvan zou ik dan gaan kijken naar wat ik zou gaan doen.
Zelf zou ik iets kiezen wat je erg graag wil doen: wil je graag dingen doen en zien of wil je juist meer ontspannen? Naar welk land zou je graag willen gaan? Hoe wil je reizen en wat voor accomodatie? Op basis daarvan zou ik dan gaan kijken naar wat ik zou gaan doen.
maandag 12 augustus 2013 om 15:27
Luxemburg. Ben vorig jaar een weekje alleen in Luxemburg geweest en heb me geen moment verveeld. Had een fijn hotel in Luxemburg stad. Leuke terrasjes, leuk stadscentrum, en openbaar vervoer is prima geregeld (en goedkoop). Andere plaatsen in Luxemburg zijn ook prima met OV bereikbaar (voor 1 euro!). Of bijv. Trier in Duitsland, ca. 3 kwartier met de trein vanaf Luxemburg.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 12 augustus 2013 om 15:35
Ik wilde sowieso in september gaan want augustus gaat niet meer lukken. Ik zou graag met de trein willen en wil graag naar een land waar het OV ook goed geregeld (en liefst goedkoop) is. Daarnaast ben ik wel op zoek naar een vakantie waarin ik veel kan doen en zien. Ik denk dat het het makkelijkst is om gewoon in een hotel te zitten.
Jullie ervaringen en vragen helpen me wel om een beeld te vormen van wat ik zelf graag wil doen
Jullie ervaringen en vragen helpen me wel om een beeld te vormen van wat ik zelf graag wil doen
maandag 12 augustus 2013 om 15:49
Hostels vind ik meestal gezellig, heb er nog nooit een echt slechte ervaring mee gehad. Als je voor een hostel besluit te gaan zou ik je aan willen raden om ervaringen na te lezen van andere mensen, niet alle hostels zijn even geweldig. Zelf ga ik meestal naar hostels die aangesloten zijn bij Hostelling International (mag ik dat zeggen of is dat reclame?), dan weet ik dat het goed geregeld is.
Ik zou een grotere stad kiezen denk ik, al dan niet in een warm land of met zee/natuur dichtbij.
Ik zou een grotere stad kiezen denk ik, al dan niet in een warm land of met zee/natuur dichtbij.
maandag 12 augustus 2013 om 16:03
quote:stilettos schreef op 12 augustus 2013 @ 15:21:
Dank je waterenvuur. Een cursus lijkt me inderdaad heel leuk Heb je er zelf ervaring mee of weet je waar ik zulke cursussen makkelijk kan vinden?
Hoi,
Ik heb een tijd geleden een hele gezellige, lekkere kookcursus gedaan in italie, misschien is dat iets?
Dank je waterenvuur. Een cursus lijkt me inderdaad heel leuk Heb je er zelf ervaring mee of weet je waar ik zulke cursussen makkelijk kan vinden?
Hoi,
Ik heb een tijd geleden een hele gezellige, lekkere kookcursus gedaan in italie, misschien is dat iets?
maandag 12 augustus 2013 om 16:25
Ik was vorig jaar ook 22 en toen ben ik ook alleen op vakantie geweest, naar Macedonie. Echt een prachtig land Zon, zee, strand, maar ook veel cultuur, kerkjes om te bezichtigen e.d. Het is ook een land waar je prima alleen naartoe kunt gaan. In het hotel waar ik zat, kon je excursies boeken. Zo leer je ook wat mensen kennen.Maar je zit nergens aan vast; ik had gewoon de reis en het hotel geboekt.
maandag 12 augustus 2013 om 16:28
Ik heb een paar keer alleen gereisd en eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Ik slaap altijd in hostels en heb zo veel leuke mensen ontmoet. Ook via couchsurfing heb ik leuke mensen ontmoet, je kunt via die website niet alleen slaapplaatsen vinden maar ook mensen die koffie met je willen drinken of de stad willen laten zien. Toen ik 6 dagen alleen in Stockholm was, heb ik daardoor geen avond alleen gegeten!
Stockholm is sowieso een hele leuke stad om alleen naartoe te gaan.
Stockholm is sowieso een hele leuke stad om alleen naartoe te gaan.
maandag 12 augustus 2013 om 16:41
Ik slaap eigenlijk bijna altijd in hostels als ik alleen reis of ik ga couchsurfen..
voor cursussen ligt er echt aan waar je interesses liggen, en dan googlen.. heb zelf alleen een taalcursus van 3 weken gedaan wat echt leuk was.. waren wel lange dagen maar wij hadden leuke groep en leuke excursies!
voor cursussen ligt er echt aan waar je interesses liggen, en dan googlen.. heb zelf alleen een taalcursus van 3 weken gedaan wat echt leuk was.. waren wel lange dagen maar wij hadden leuke groep en leuke excursies!
maandag 12 augustus 2013 om 17:18
Ik reis ook vaak alleen, kort of lang. Heerlijk. Je kan doen en laten wat je wilt.
Een taalcursus heb ik ook een paar keer gedaan, maar als je een taal nog helemaal niet kent heb je wel minstens 3 weken nodig. Zo'n kookcursus klinkt ook leuk. En ik hoorde van een collega over yoga in Andalusië.
Couchsurfen is inderdaad een leuke manier om toch wat contact met een 'local' te hebben en een plaats op een heel andere manier te beleven. Al dan niet door ook echt te slapen bij iemand thuis.
Moet je wel eerst even een profiel aanmaken en wat goeie referenties 'scoren'. Als je meer uitleg nodig hebt over Couchsurfing en hoe je meer kans maakt om een slaapplaats te vinden, laat maar weten.
Zelf kan ik Sevilla en omgeving van harte aanbevelen. Superlekker eten, veilig, relaxte sfeer, mooie stad met moorse invloeden (dat geldt ook voor de witte dorpen in de omgeving), goedkoop.
Berlijn vind ik ook helemaal geweldig. Vooral de wijken Friedrichshain, Kreuzberg, Mitte, Prenzlauer Berg (dus een beetje de oostelijke kant). Als je meer tips over Berlijn wilt, laat maar weten.
Maar ik heb wel een beetje déjà-vue en ga even de topics opzoeken die hier al over gingen en waar dus ook al veel tips zijn gegeven! Zowel over alleen reizen als over leuke plekken.
Kijk bijvoorbeeld hier: Alleen op vakantie begin sept, waar toch heen?
Misschien heb je hier ook wat aan: Ervaringen als vrouw (surfen in) Taghazout?
En hier vraag ik zelf om tips
Leuke stad in Portugal of Spanje
veel plezier!
Een taalcursus heb ik ook een paar keer gedaan, maar als je een taal nog helemaal niet kent heb je wel minstens 3 weken nodig. Zo'n kookcursus klinkt ook leuk. En ik hoorde van een collega over yoga in Andalusië.
Couchsurfen is inderdaad een leuke manier om toch wat contact met een 'local' te hebben en een plaats op een heel andere manier te beleven. Al dan niet door ook echt te slapen bij iemand thuis.
Moet je wel eerst even een profiel aanmaken en wat goeie referenties 'scoren'. Als je meer uitleg nodig hebt over Couchsurfing en hoe je meer kans maakt om een slaapplaats te vinden, laat maar weten.
Zelf kan ik Sevilla en omgeving van harte aanbevelen. Superlekker eten, veilig, relaxte sfeer, mooie stad met moorse invloeden (dat geldt ook voor de witte dorpen in de omgeving), goedkoop.
Berlijn vind ik ook helemaal geweldig. Vooral de wijken Friedrichshain, Kreuzberg, Mitte, Prenzlauer Berg (dus een beetje de oostelijke kant). Als je meer tips over Berlijn wilt, laat maar weten.
Maar ik heb wel een beetje déjà-vue en ga even de topics opzoeken die hier al over gingen en waar dus ook al veel tips zijn gegeven! Zowel over alleen reizen als over leuke plekken.
Kijk bijvoorbeeld hier: Alleen op vakantie begin sept, waar toch heen?
Misschien heb je hier ook wat aan: Ervaringen als vrouw (surfen in) Taghazout?
En hier vraag ik zelf om tips
Leuke stad in Portugal of Spanje
veel plezier!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
dinsdag 13 augustus 2013 om 09:33
quote:roodpaars schreef op 13 augustus 2013 @ 08:38:
Antwerpen? Vind ik een fantastische stad, lekker eten, cafeetjes, musea en winkelen.Dat doet mij denken aan Gent! Vind ik de leukste stad van België. Niet zo toeristisch, leuke gekke winkeltjes, kasteel in het centrum, lekkere biercafé's en hippe kroegen.
Antwerpen? Vind ik een fantastische stad, lekker eten, cafeetjes, musea en winkelen.Dat doet mij denken aan Gent! Vind ik de leukste stad van België. Niet zo toeristisch, leuke gekke winkeltjes, kasteel in het centrum, lekkere biercafé's en hippe kroegen.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?