Alternatief Thermen 2000

15-04-2022 05:51 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik een lang weekend naar Maastricht. Ik wilde ook een dagje sauna mee pakken maar nou is het steeds badkledingdag daar en ik wil gewoon bloot rondlopen.
Tips voor een alternatief? In België of Duitsland mag ook.

Het zou een na laatste dag zijn dus we overnachten nog in regio Maastricht daarna.
Chocolade, altijd goed!
Carolus thermen Aken
In Carolus thermen Aken is in ieder geval het thermaalbad met badkleding. Weet niet of je daar ook gebruik van wil maken, maar dan wellicht niet wat je zoekt.
RavIvaR schreef:
15-04-2022 06:55
In Carolus thermen Aken is in ieder geval het thermaalbad met badkleding. Weet niet of je daar ook gebruik van wil maken, maar dan wellicht niet wat je zoekt.
Ook niet wat we zoeken inderdaad.
We zoeken gewoon een complex met thermaalbaden en sauna’s waar iedereen geen badkleding draagt.
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
15-04-2022 07:00
Ook niet wat we zoeken inderdaad.
We zoeken gewoon een complex met thermaalbaden en sauna’s waar iedereen geen badkleding draagt.
Dat kan in Aken. Het saunalandschap heeft zwembaden en sauna’s zonder badkleding. Daarnaast is er ook een zwemgedeelte met kleding.
Valentijn101 schreef:
15-04-2022 07:02
Dat kan in Aken. Het saunalandschap heeft zwembaden en sauna’s zonder badkleding. Daarnaast is er ook een zwemgedeelte met kleding.
Ah, oké. Ook buiten zwemmen?
Chocolade, altijd goed!
Je kunt ook eens kijken naar sauna Vilt
Op donderdag is het naaktdag in Thermae2000. Kijk anders even op de website van Carolus thermen in Aken. Daar staat wat er allemaal is.
15-04-2022 07:13
Ah, oké. Ook buiten zwemmen?
Ja, buitenzwemmen kan in beide delen. Ook zit- en ligplekken buiten
Jaren geleden eens bij thermen Born geweest, dat was toen goed. Weet niet of er badkledingdagen zijn.
Niet zo groot als thermae 2000 maar dat vonden wij juist fijn, niet zo dat massale.
Blue Wellness resort in Sittard is ook fijn. Wel een stuk kleiner maar niet druk en genoeg faciliteiten. En goedkoper dan Thermen.
Sauna Roetgen in Duitsland, vlakbij de Belgische grens.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je weet wel dat alleen het badengedeelte in Thermae 2000 normaal met badkleding is? Het saunagedeelte is zonder badkleding (tenzij dat het echt net badkledingweekend is).
Ik heb veel goede verhalen gehoord over Elaisa Wellness. Zelf ben ik er nog nooit geweest en het is ook erg duur, maar wellicht een optie?
Bleu wellness sittard
MrsBear schreef:
15-04-2022 19:23
Je weet wel dat alleen het badengedeelte in Thermae 2000 normaal met badkleding is? Het saunagedeelte is zonder badkleding (tenzij dat het echt net badkledingweekend is).
Ik heb veel goede verhalen gehoord over Elaisa Wellness. Zelf ben ik er nog nooit geweest en het is ook erg duur, maar wellicht een optie?
Thermen idd badkleding weekend, vrijwel ieder weekend momenteel.

Elaisa zoek ik op. Net als de rest van jullie tips, dank!
Chocolade, altijd goed!
Dat is niet momenteel hoor. Dat is altijd. Ze hebben daar de thermaalbaden eigenlijk altijd met badkleding en de sauna's ongekleed. Tenzij er speciale weekenden/dagen zijn. Ben me aan het bedenken of er niet ook iets van bad is in het saunagedeelte, maar kan ik me zo even niet heugen.

Blue Wellness in Sittard vind ik overigens niets aan. Het is heel klein, dus als er veel mensen zijn dan voelt het net als de Efteling.
Ik ken Blue in Mill, idd te klein.
Chocolade, altijd goed!
lisbeth schreef:
15-04-2022 06:10
Carolus thermen Aken
Topper!
Mooie sauna.
We slaan zelf het zwembad over en gaan direkt naar het saunalandschap.
Daar kun je ook zwemmen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Carolus gedaan. Mwah. Geen bubbelbad, geen zout scrub en geen buitenbar. Ook het restaurant vonden we niet heel leuk, niet echt lekker zitten en bijkletsen.
Fijne dag gehad hoor, want zalig weer dus veel buiten gezeten maar we gaan er niet meer heen.

Voor nu Bad Nieuweschans op 1 maar das een heel eind rijden uit Brabant ;-)
Chocolade, altijd goed!
08-05-2022 21:59
Carolus gedaan. Mwah. Geen bubbelbad, geen zout scrub en geen buitenbar. Ook het restaurant vonden we niet heel leuk, niet echt lekker zitten en bijkletsen.
Fijne dag gehad hoor, want zalig weer dus veel buiten gezeten maar we gaan er niet meer heen.

Voor nu Bad Nieuweschans op 1 maar das een heel eind rijden uit Brabant ;-)
Is die beter dan Thermen Bussloo?
MrsBear schreef:
09-05-2022 20:55
Is die beter dan Thermen Bussloo?
Die staat nog op het “to do-lijstje”.
Chocolade, altijd goed!
Haha oke, dan hoor ik daarna graag of ik nog naar Bad Nieuweschans moet of dat ik bij Thermen Bussloo kan blijven als favoriet :)
MrsBear schreef:
09-05-2022 22:25
Haha oke, dan hoor ik daarna graag of ik nog naar Bad Nieuweschans moet of dat ik bij Thermen Bussloo kan blijven als favoriet :)
Vertel eens? Bubbelbad buiten en lekkere bedjes en binnen (of buiten) leuk zitten op lounge banken?
Chocolade, altijd goed!
10-05-2022 20:43
Vertel eens? Bubbelbad buiten en lekkere bedjes en binnen (of buiten) leuk zitten op lounge banken?
Bubbelbaden gevonden op de plattegrond, zo ook scrub ruimte.
We gaan er heen. Het is dichterbij dan Bad Nieuweschans ;-)
Chocolade, altijd goed!
10-05-2022 20:43
Ja, ja en ja. Maar dat had je zo te zien al gevonden ondertussen. Ben benieuwd naar je review ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven