Amerika!

zaterdag 2 oktober 2021 om 12:57
zaterdag 2 oktober 2021 om 13:28
Het is nog niet duidelijk met welke vaccins je binnenkomt. Zou me verbazen als het niet kan hoor, want Europa heeft daar massaal mee gevaccineerd. Ik lees ook dit nog:Virgo19 schreef: ↑02-10-2021 12:57Ik ga zelf niet maar mijn moeder wil graag op familiebezoek gaan zodra mogelijk (naar Californie), maar ze is met Astra-Zeneca gevaccineerd. Heb informatie gezocht, maar kan niks echt nuttigs vinden, behalve dat AZ nog niet door de FDA is goedgekeurd.
Heeft iemand toevallig meer informatie?
Volgens de Amerikaanse media is er ook nog niet beslist of de regel enkel geldt voor vaccins die goedgekeurd zijn in de VS. Vandaag zijn alleen de vaccins van Modena, Pfizer/BioNTech en Johnson & Johnson goedgekeurd, en niét dat van AstraZeneca, dat in Europa wel massaal toegediend wordt. Een alternatief zou kunnen zijn om de vaccins toe te laten die door de Wereldgezondheidsorganisatie zijn goedgekeurd.
https://www.demorgen.be/nieuws/enkel-wi ... ~befa7343/
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 2 oktober 2021 om 13:31
Baby zal niet mee mogen? USA gaat alleen gevaccineerden toe laten. Wij zitten met hetzelfde. Gezin van 6. 5 zijn gevaccineerd, maar onze 7-jarige kan nog niet gevaccineerd worden en mag 'dus' de VS niet inmyohmyohmy schreef: ↑21-09-2021 11:42Lees mee! Wij gaan boeken voor oud en nieuw. Wordt onze 1e trip met baby![]()
zaterdag 2 oktober 2021 om 14:22
"Exceptions include children not yet eligible for shots"Susiequeke schreef: ↑02-10-2021 13:31Baby zal niet mee mogen? USA gaat alleen gevaccineerden toe laten. Wij zitten met hetzelfde. Gezin van 6. 5 zijn gevaccineerd, maar onze 7-jarige kan nog niet gevaccineerd worden en mag 'dus' de VS niet in
Uitzonderingen zijn kinderen die nog niet in aanmerking komen voor inentingen
zaterdag 2 oktober 2021 om 15:33
Ik las eergisteren op de nos dat ook vaccins die op een bepaalde noodlijst staan naar binnen mogen. Astrazeneca staat daarop.doornroosje9 schreef: ↑02-10-2021 13:28Het is nog niet duidelijk met welke vaccins je binnenkomt. Zou me verbazen als het niet kan hoor, want Europa heeft daar massaal mee gevaccineerd. Ik lees ook dit nog:
Volgens de Amerikaanse media is er ook nog niet beslist of de regel enkel geldt voor vaccins die goedgekeurd zijn in de VS. Vandaag zijn alleen de vaccins van Modena, Pfizer/BioNTech en Johnson & Johnson goedgekeurd, en niét dat van AstraZeneca, dat in Europa wel massaal toegediend wordt. Een alternatief zou kunnen zijn om de vaccins toe te laten die door de Wereldgezondheidsorganisatie zijn goedgekeurd.
https://www.demorgen.be/nieuws/enkel-wi ... ~befa7343/
zondag 3 oktober 2021 om 19:49
Ik hoop dat de beperking mbt AZ opgeheven wordt.
Wij willen a.s. voorjaar van Chicago naar Seattle. Langs Glacier NP, Mount Rushmore. Yellowstone, Grand Teton, Mount Rainier, Olympic en mn familie rond Vancouver net over de grens.
Hopelijk blijft mn oom nog een poos gezond, hij is dan 92 maar een ouwe taaie
Wij willen a.s. voorjaar van Chicago naar Seattle. Langs Glacier NP, Mount Rushmore. Yellowstone, Grand Teton, Mount Rainier, Olympic en mn familie rond Vancouver net over de grens.
Hopelijk blijft mn oom nog een poos gezond, hij is dan 92 maar een ouwe taaie

maandag 4 oktober 2021 om 06:57
Wij zijn 4 dagen geleden in Amerika aangekomen. We zijn met 5 gezinsleden waarvan jongste 11 is en niet gevaccineerd. Voor hem was de pcr-test voldoende.Susiequeke schreef: ↑02-10-2021 13:31Baby zal niet mee mogen? USA gaat alleen gevaccineerden toe laten. Wij zitten met hetzelfde. Gezin van 6. 5 zijn gevaccineerd, maar onze 7-jarige kan nog niet gevaccineerd worden en mag 'dus' de VS niet in

maandag 4 oktober 2021 om 08:26
Tenzij voor familiebezoek snap ik echt niet dat je zo staat te trappelen om meteen daar weer naartoe te gaan.
En een 12-jarige met prikangst.... tja. Soms moet je dingen doen die je eng vindt. Ik snap niet dat je daar een vakantie voor laat schieten. Maar goed, ik heb weinig sympathie voor 'prikangst' want je gaat gewoon zitten, hoeft die hele naald niet te zien en in letterlijk 1 seconde is het voorbij. Zo'n beetje alle peuters en kleuters hebben ook 'prikangst' en die moeten ook gewoon. IJsje na afloop en klaar.
En een 12-jarige met prikangst.... tja. Soms moet je dingen doen die je eng vindt. Ik snap niet dat je daar een vakantie voor laat schieten. Maar goed, ik heb weinig sympathie voor 'prikangst' want je gaat gewoon zitten, hoeft die hele naald niet te zien en in letterlijk 1 seconde is het voorbij. Zo'n beetje alle peuters en kleuters hebben ook 'prikangst' en die moeten ook gewoon. IJsje na afloop en klaar.

maandag 4 oktober 2021 om 18:09
Waarom niet?MarvelousMrsMaisel schreef: ↑04-10-2021 08:26Tenzij voor familiebezoek snap ik echt niet dat je zo staat te trappelen om meteen daar weer naartoe te gaan.
Ik ben al ruim 2 jaar niet meer op vakantie geweest, prima hoor, maar waarom zou ik niet naar NYC gaan?
woensdag 6 oktober 2021 om 12:47

donderdag 7 oktober 2021 om 21:33
Het is nog niet duidelijk wanneer het opengaat, behalve dat het als het goed is begin november is. Je komt nu alleen op specifieke visums direct binnen, als je onder de uitzonderingen van de travelban valt, of als je 2 weken in Mexico of Aruba hebt gezeten. Je kan natuurlijk altijd boeken als je makkelijk en gratis kan omboeken mocht het nodig zijn.
anoniem_407862 wijzigde dit bericht op 07-10-2021 21:51
2.63% gewijzigd

donderdag 7 oktober 2021 om 21:50
Maar als je in Nederland woont en op bezoek gaat dan geldt dit allemaal niet, dan kom je op een Esta (tenzij je Amerikaans bent). Jouw situatie is heel specifiek, want de travel ban zelf is er nog gewoon. Bepaalde visums konden altijd het land in, zoals F. Verder zijn er nog een aantal uitzonderingen waardoor je toch kan binnenkomen, bijvoorbeeld als je een greencard hebt, directe familie van een Amerikaan bent of een NIE hebt. Ik kon zelf alleen terug het land in doordat mijn dochter Amerikaans is, terwijl ik hier op een H1b visum woon. Met een rapid test, PCR hoefde niet.
anoniem_407862 wijzigde dit bericht op 07-10-2021 21:58
4.92% gewijzigd

vrijdag 8 oktober 2021 om 02:22

vrijdag 8 oktober 2021 om 05:09
Het testen is eigenlijk altijd geweestkimiko schreef: ↑08-10-2021 02:22Wij zijn met heel veel moeite inderdaad met een NIE binnengekomen. Ik dacht, omdat onze jongste van 11 evengoed ongevaccineerd is binnengekomen maar wel met testen, dat dat dan straks ook geldt voor de jongeren van beneden de 12 met Esta. Maar daar heb ik me dan in vergist, excuses.

Ik vraag me zelf ook af hoe dat gaat lopen bij ongevaccineerden onder de 12. Eerlijk gezegd denk ik dat die inderdaad getest moeten worden, al ligt het er misschien aan of de FDA vaccinaties ook voor 12 en jonger gaat goedkeuren. Volgens mij zijn ze daar wel mee bezig.
Heel fijn dat je het land in kon op een NIE! Ik weet hoe moeilijk en stressvol dat proces kan zijn.

vrijdag 15 oktober 2021 om 15:39

vrijdag 15 oktober 2021 om 16:52