Amerika!

21-09-2021 11:39 80 berichten
Yes, vanaf begin november is de USA weer open voor europese toeristen.

Heeft iemand toevallig al ergens gelezen wat 'begin november' zou betekenen?

Ik wil graag rond 8 nov boeken, maar nu twijfel ik.

Wachten?

Weet iemand meer?
Alle reacties Link kopieren
Maar nog wel oranje reisadvies.
Zou ik zelf wel een ding vinden. Vooral als je met corona het ziekenhuis in komt en misschien duizenden dollars moet betalen of voorschieten.

Ik hoop zelf volgend jaar die kant weer op te gaan.
Alle reacties Link kopieren
:yes:
Life is short. Eat dessert first.
Flashy schreef:
15-10-2021 18:32
Maar nog wel oranje reisadvies.
Zou ik zelf wel een ding vinden. Vooral als je met corona het ziekenhuis in komt en misschien duizenden dollars moet betalen of voorschieten.

Ik hoop zelf volgend jaar die kant weer op te gaan.
Ligt aan je verzekering of het vergoed wordt, in sommige verzekeringen is Corona of oranje reisadvies inbegrepen.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
15-10-2021 18:32
Maar nog wel oranje reisadvies.
Zou ik zelf wel een ding vinden. Vooral als je met corona het ziekenhuis in komt en misschien duizenden dollars moet betalen of voorschieten.

Ik hoop zelf volgend jaar die kant weer op te gaan.
Hangt van je verzekering af, inmiddels zijn er wat Nederlandse reisverzekering en ook veel buitenlandse die ziektekosten en evt ook quarantaine in een oranje land dekken. Zorg is prima in de VS dus als de verzekering dekking geeft lijkt het me geen probleem. En mogelijk is dat oranje reisadvies op wederkerigheid gebaseerd, Canada werd ook geel toen de grenzen in september eindelijk weer open gingen.

Ik ga van het weekend Iig de tickets voor de meivakantie boeken, zin in:-)
Ik gok dat mijn kans dat ik met corona in het ziekenhuis terecht kom erg klein is.

Ik ben gezond, begin 40 en ik heb ook nog eens een vaccin gehad.

Ik ben voor opname in het buitenland met corona denk ik het minste bang.
Ik ben nu in Amerika.

Het controleren van id en vaccinaties is hier in ieder geval veel beter geregeld dan in Nederland.

Je komt er gewoon niet in als je hebt niet kan laten zien. Zelfs niet in de dierentuin.

Geen gezeur, gewoon iemand bij de deuren, en bij de dierentuin bij binnen verblijven een werknemer die het even controleert.
Alle reacties Link kopieren
Bewijst maar weer dat het controleren zonder gezeur kan. Veel plezier!
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd.... naar het beloofede land..... Hoop snel dat de grens weer dicht gaat.... Voor mij is het een ontwikkelingsland...
JobEva schreef:
12-11-2021 00:00
Gefeliciteerd.... naar het beloofede land..... Hoop snel dat de grens weer dicht gaat.... Voor mij is het een ontwikkelingsland...
Hoe bedoel je? Het is duidelijk dat je geen idee hebt waar je het over hebt, dat de grenzen zo lang zo dicht waren heeft bij veel mensen veel verdriet gebracht (en nee, niet om vakanties).
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
12-11-2021 00:00
Gefeliciteerd.... naar het beloofede land..... Hoop snel dat de grens weer dicht gaat.... Voor mij is het een ontwikkelingsland...
Er wonen gewoon weldenkende mensen hoor!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
12-11-2021 08:35
Er wonen gewoon weldenkende mensen hoor!
Voor de goede orde, ook in ontwikkelingslanden leven weldenkende mensen.

Amerika is in sommige opzichten een ontwikkelingsland (gigantische verschil tussen rijk en arm, infrastructuur, gezondheidszorg niet algemeen toegankelijk voor gehele bevolking) en in sommige opzichten is het heel westers.
Alle reacties Link kopieren
PaulP schreef:
12-11-2021 09:01
Voor de goede orde, ook in ontwikkelingslanden leven weldenkende mensen.

Amerika is in sommige opzichten een ontwikkelingsland (gigantische verschil tussen rijk en arm, infrastructuur, gezondheidszorg niet algemeen toegankelijk voor gehele bevolking) en in sommige opzichten is het heel westers.
Nee maar zeg, dat wist ik niet.....
maar niet heus. Ik heb familie in de VS en ben er vaak geweest.
Ieder (democratisch) land heeft zn goede en slechte punten.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
15-10-2021 20:42
Hangt van je verzekering af, inmiddels zijn er wat Nederlandse reisverzekering en ook veel buitenlandse die ziektekosten en evt ook quarantaine in een oranje land dekken. Zorg is prima in de VS dus als de verzekering dekking geeft lijkt het me geen probleem. En mogelijk is dat oranje reisadvies op wederkerigheid gebaseerd, Canada werd ook geel toen de grenzen in september eindelijk weer open gingen.

Ik ga van het weekend Iig de tickets voor de meivakantie boeken, zin in:-)

Vraag goed na bij je reisverzekering en je eigen ziektekostenverzekering of ze alle kosten dekken of alleen het bedrag wat een vergelijkbaar medisch onderzoek, opname of behandeling in NL zou kosten.
Die bedragen zijn in de VS soms meer dan 3x hoger en niet iedere vetzekering dekt het verschil.
Ik kreeg in de VS een niersteenaanval. De onderzoeken, dagopname en medicatie waren ontzettend duur.
Gelukkig van reis- èn eigen zkv alles teruggekregen.
Wel moesten we alles voorschieten en zaten toen aan het maximum van dd creditcard. Gelukkig hadden we er twee.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, geen idee van Amerika.... Heb er alleen maar 4 jaar gewoond......Voot mij is het een ontwikkelingsland.-
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier zijn de tickets in huis. Kerst en O&N worden doorgebracht in Amerika!
Verzekering, vaccinaties en Esta's zijn ook al rond. Alleen nog de negatieve test net voor vertrek.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, als we in lockdown moeten, kan je dan wel vliegen tijdens die lockdwon?
Ik ben zelf ook van plan om binnenkort te gaan (naar zuid amerika)
Maar vroeg me af of je dan wel kan gaan..
In quarantaine daar is geen probleem en heb met baas afgesproken dat ik werklaptop meeneem, en als we langer moeten blijven / cq "vast komen te zitten" dan hebben we daar een vriend waar we in huis mogen.

Zijn er meer mensen hier die dit op de planning hebben staan, of uitgezocht hebben
Of moet ik gewoon geduld hebben tot de persconferentie vanavond, haha. E
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
12-11-2021 00:00
Gefeliciteerd.... naar het beloofede land..... Hoop snel dat de grens weer dicht gaat.... Voor mij is het een ontwikkelingsland...
Wat een belachelijke opmerking, ontwikkelingsland.
JobEva schreef:
12-11-2021 09:22
Inderdaad, geen idee van Amerika.... Heb er alleen maar 4 jaar gewoond......Voot mij is het een ontwikkelingsland.-
Dan weet ik niet waar je gewoond hebt en wanneer maar ik woon er ook al zo lang en voor mij is het echt geen ontwikkelingsland. Sommige dingen zijn inderdaad onderontwikkeld zoals het gezondheidssysteem (al is die gigantisch goed, maar niet voor iedereen en dat is het probleem). Daarnaast is het veel meer gericht op gemak, wat een land als Zwitserland niet had (en ja daar heb ik ook 5 jaar gewoond en ook naar m’n zin gehad). Je statement is ondoordacht en niet onderbouwd.
Alle reacties Link kopieren
Harolda schreef:
12-11-2021 10:33
Vraagje, als we in lockdown moeten, kan je dan wel vliegen tijdens die lockdwon?
Ik ben zelf ook van plan om binnenkort te gaan (naar zuid amerika)
Maar vroeg me af of je dan wel kan gaan..
In quarantaine daar is geen probleem en heb met baas afgesproken dat ik werklaptop meeneem, en als we langer moeten blijven / cq "vast komen te zitten" dan hebben we daar een vriend waar we in huis mogen.

Zijn er meer mensen hier die dit op de planning hebben staan, of uitgezocht hebben
Of moet ik gewoon geduld hebben tot de persconferentie vanavond, haha. E
Tijdens eerdere lockdown periode vorig jaar ging het af van de bestemming of je het land in mocht. Verder was er een “dringend advies” om niet te reizen maar geen verbod dus Nederland uit komen is geen probleem. Landen stemmen hun maatregelen of je wel/niet welkom bent en onder welke voorwaarden met name op de covid-incidentie of kleurcode af En niet op lokale maatregelen hier in NL.
Ik ga er vanuit dat ik gewoon weer terug kan komen naar NL. Ik heb net gelezen over de maatregelen. Ik noem het geen echte lockdown hoor.

En JobEVa, prima hoor je mening. Maar ik snap niet zo goed wat je er mee wil zeggen.

Ik ben ook ooit in Afrika geweest, en in Guatemala. En nu?

Vooralsnog lijken de corona maatregelen en het beleid beter geregeld dan in Nederland.

Ontwikkelingsland of niet.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je gewoon terugvliegen naar Nederland. Geen twijfel mogelijk. En het is zeker geen lockdown.

Veel plezier! :lips:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Het gezondheidssysteem, studeren alleen voor rijke mensen, iedere 4 jaar een nieuwe president, die niet de wetten overneemt van de oude. En ga zo maar door....



En dan praat ik nog niet over het thema......CO2......

En heel erg sorry...... de naiviteit
Alle reacties Link kopieren
En sorry, de domme Nlder... we rijden elektrisch, maar we gaan wel naar Amerika op vakantie.... krommer klan het niet.....
Alle reacties Link kopieren
Alleen het vliegtuig al. Met enkele honderden amerikanen 8 à 10 uren op een vlucht, wetende hoe hoog de cijfers zijn. Hoe ga je garanderen dat je niet besmet terugkomt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven