Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Lijkt me tegek om te zien,...trouwens hier geen iPhone, maar wel een een super envy2 van Verizon..... te gek ding moet het even uitvogelen...
nog 1 nachtje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jippppeeeee

trouwens heeft een van jullie ervaring met het op zetten van een non profit Foundation????

Ik loop al een hele tijd rond met een "brainchild" die ik toch eigenlijk graag wil waar maken..... Dacht miisschien dat SFO vrouw er wat van af weet........
Pfffff even internet update sinds dagen, de blog is weer bijgewerkt echter zonder foto's. We rijden vandaag naar Bodie, Lake Tahoe en komen vanavond thuis. Gelukkig wilde we allemaal even een lekker bak koffie en dus maken we even een pitstop in Bischop.

Dutchie, inderdaad sfovrouw is een penningmeester van een non-profit organisatie wat betreft de medical trips naar derde wereld landen. Ik zou zeggen email maar even, wij gaan weer verder.
SFO nog even en je bent weer thuis. Hebben jullie een fijne week gehad? Nou nog even die koffie erin en dan weer gaan met die banaan.

vandaag is het rond de 100 en morgen hebben we een niet zo'n warme dag .(jippie) Ik heb het nu wel een beetje gehad met het hete weer en de branden her en der. Vanavond hebben ze vuurwerk in Anderson en ik vind het wel gewaagt hoor met al die droogte. Hopenlijk gaan er geen ongelukken gebeuren.Want hoe kun je een red flag warning uit laten gaan en zelf als city fire works afsteken???????
Ik ben benieuwd hoe het vuurwerk is afgelopen bij jouw Kodak.

Wij zijn inderdaad veilig teruggekomen en hebben de party van de buurtjes zondag overleefd.
Ik ook nog even, heb niet veel te vertellen. Vanmiddag een potluck gehad met nederlanders en amerikanen..was wel gezellig..kids lekker gespeeld en morgen begint de school voor mijn zoon weer...

Ik ben heel benieuwd wat je met je party gaat doen SFO als Obama niet wint?? Ik denk dat ze er hier dan niet echt op vooruit gaan..maarja, dat ben ik.

Ok..ik ga, de morgen gaat hier morgen voor mij om zes uur..

Dutchie, hoe waren de kroketten??? Lekker of niet, had je mams nog meer lekkere dingen bij zich??
Lol, Bloem.

Ongeacht welke kandidaat wint zal ik een party houden, heb naemlijk ook vrienden die republikein stemmen. Ik denk dat hij het inderdaad verdomd moeilijk gaat krijgen nu McCain een sterke kandidaat heeft.

Ik blijf overigens nuchter in het verhaal, mag ja toch niet stemmen. De datum van het feestje valt door de week dus ik denk dat ik het maar paar dagen naar voren ga schuiven zodat het in het weekend valt. Wat denken jullie daar van.

zo nu maar eens tijd om te slapen want ik moet nodig naar bed toe.
Kreeg al schrik dat ik in januari niet welcome zou zijn ik ben namelijk ook replubican.

The fireworks hebben voor geen overlast gezorgt (zover ik heb vernomen) maar her en der zijn wel branden geweest.Gisteren nog bij mercy medical center (gras en land er naast waardoor men de schrik van je leven krijgt ) hier. Dat is waarschijnlijk aangestoken. En dan bij Red bluff nog een brand en bij Corning waardoor de I-5 south was afgesloten.

Ik ben blij dat de wind wat minder wordt. Het blijft wel wat warmer nu maar de winden zijn gaan liggen.

Ik denk dat Dutch een fijne tijd heeft met haar moeder en kroketten.

Volgende week krijg ik vrienden op bezoek die dan tot eind september zullen blijven .Dat wordt lekker de natuur in en veel bekijken.ik heb er zin in.

Bloem hier zijn de scholen al een week aan de gang . En hoe vind zoon het op school?
Het is hier wel erg rustig de afgelopen dagen. Ben zelf vrij veel afwezig geweest aangezien mijn gasten er nog waren. of moet ik gewoon zeggen dat mijn vriend zich een dag vergist had.

Hij wilde gisteren online inchecken maar dat wilde niet meer, oeps ze hadden al in het vliegtuig moeten zitten. Maar nu zijn ze dan weg.

Zo ik ga mij nog maar even snel omdraaien voordat de wekker gaat.
Oops SFO foutje kan altijd. Ik denk dat het zo rustig is omdat Dutch mom er is en bloem de kids weer naar school moet brengen enz. Zelf ben ik druk bezig om wat dingen uit te stippelen voor mijn gasten die volgende week arriveren. en blijven tot eind september. Dan de volgende maand begin ik met mijn nieuwe baan als case manager. dan ben ik helemaal up to date met wat er gebeuren moet en kan ik in het diepe springen. Na mijn training ben ik nu lekker vrij en heb ik de tijd voor mijn visite.

Fijne dag allemaal.
ben ik weer even mams is weer terug in nederlnad we hebben het leuk gehad, maar ik ben blij dat ik weerr mijn huis voor mezelf heb hahahahahaa

was er ggezellig..heb 2 doosjes van dobben gescoort hahahah ze zijn heerlijk ben er heel zuinig op....

maandag weer op mijn werk dus dan kom ik jullie wat meer lastig vallen
Lol, ik heb het inderdaad ook heerlijk gevonden dat er vrienden bij mij waren echter vind het ook weer even heerlijk om met de vrouw alleen te zijn, al hoewel.

De laatst genoemde gaat nog een weekje in Burney Falls en Lassen kamperen, voor mij gaat dat pas vanaf woensdag middag.

We zijn op dit moment zo druk op het werk dat ik beter vind om nog 2,5 dag te werken.
Ik ben er altijd wel geweest maar had weinig schrijf inspiratie..het was hier vandaag ook warm..De kids zijn weer naar school, er komt weer een beetje regel in mijn leven te komen. Al me al hebben we toch een leuke zomer gehad..De halloween spullen liggen al weer in de schappen en daar heb ik ook wel weer zin in..tot aan Januari zitten we weer in de versiering..

OK..moet zo eten de taco's roepen..
Het is hier inmiddels al een stuk koeler geworden wat het werken weer een stuk prettiger maakt. Morgen weer eens voor de verandering naar de andere kant van de Bay om wat service werk te verrichten. Ga dan zo ook maar optijd het bed in.

Sfo-vrouw is inmiddels vertrokken en zit nu hoogst waarschijnlijk met een glaasje wijn aan het kampvuur. Snik moet nog andere halve dag werken, maar dan krijg ik de zelfde vooruitzichten.
Goedenmorgen.

Ik ben zo rustig omdat ik wat dingen aan het voorbereiden ben. Mijn hollandse vrienden komen deze week. (vrijdag) aan op SFO Dus even wat voor te bereiden.

En het is hier erg warm geweest met her en der weer een brand. Je broek zakt er onderhand van af.

Daarnaast heb ik wat leuke T- shirts weten in te slaan zodat ze zich helemaal thuis gaan voelen.

Dus Sfo vrouwtje zit al ergens hier bij een kampvuur. ik hoop niet bij shasta lake want dan zit ze in de rook. maar ze ging geloof ik ook naar Lassen of niet?

Fijn is dat he Bloem weer een beetje regelmaat.En ik ben gek op halloween en ben dan al menig winkels af geweest om te bekijken wat ze hier al hebben. ben nog aan het bekijken wat dit jaar mijn thema wordt.

Dutch is helemaal op aan het gaan met haar kroketten denk ik hahah.Geniet ervan.

Zo nu even mijn sportschoenen aan en mijn verlichting en dan kan ik gaan joggen.

Fijne dan allemaal.
Zo jongens morgenvroeg nog even wat werk verzetten en dan ga ik richting SF om vrijdag mijn gasten op te halen. Ik heb al heerlijk alles uitgestippeld zodat ze zich geen dag hoeven vervelen (en ik ook niet)

We gaan vanuit Sf naar Monterey en Carmel om daar wat rond te snuffelen envan het weekend te genieten .Dan rijden we richting het noorden en zullen we menig plaats aan doen.

Ik hou jullie een beetje op de hoogte.

Fijne dagen allemaal.
dutch heeft van haar baas op dr kop gekregen dat ik te veel surf!

invertarisatie nog 6 van dobbe kroketjes in de vrieser!

Kom van het weekend wel even uit gebreider langs maar op mijn werk moet ik het korst houden
Zoals jullie zien ben ik weer terug van mijn tweede short break.

Het is inderdaad wat minder Dutchie. Heb het zelf ook een keer gehad in de NL terwijl dit niet waar was. Ik deed dit namelijk in mijn pauzes en anders bleef ik langer hangen.

In iedergeval heb ik daar nu geen last van want ik werk buiten.

Hoop dat Kodak zich ondertussen vermaakt met de visite en zou zeggen zwaai eens even als je over de I-80 rijdt en het bord Appian Way ziet hangen.

Kroketten, mmm. Mijn vriend gaat van de week bij Hollands Best langs om wat in te slaan. Jammie dat is toch wel zo lekker.

Bloem hoe is ie?
Nou SFO ik heb even gezwaait..heb je het gezien?

We zijn inmiddels hier nu maar hebben een weekend Santa cruz en big basin achter ons. Tijd voor hier en der wat te bezichtigen hier rondom. Vandaag gaan we naar Lassen. Ik vermaak me uitstekent en geloof mijn visite ook.

Fijne week allemaal.
Heb het gezien Kodak zou zeggen stop de volgende keer even voor een bakkie leut. Hoop dat jullie net zo goed weer hebben als ik afgelopen week in Lassen.

Hier is het weer eens flink aanpoten nu het werk is blijven liggen. Daarnaast ben ik in de avonduren weer bezig om het baasje te helpen met calculeren.

Ondanks dat de economie in elkaar klapt hebben wij het nog ontzettend druk. Zal meteen even afkloppen.

Allemaal een fijne dag gewenst in dit koude pieten weer.
Ik heb weer stroom!

tja Ike heeft een grote ravage achter gelaten in Ohio...zucht
Gelukkig dan kun je de wassteen in de Ohio River weer laten voor wat het is. En is de voorraad pindakaas al helemaal op Dutchie?.

Kodak veel plezier met je vrienden.

Bloem hoe is het in Oregon, je bent een beetje stil de laatste dagen.
Inderdaad, ik ben een beetje stil..was wat ziek en s'avonds vroeg naar bed...maar goed, ik ben er weer..
Zo nou Ike uit ohio..iedereen begint stroom te krijgen ...jeetje wat een primatief gedoe zeg we konden niet pinnen niet tanken geen boodschappen doen....tjeetje had niet langer moeten duren anders had ik mijn man moeten inruilen voor boodschappen hahahahaha... maar ja we zijn dus up and running,....met wat hickups hier en daar...maar ja.

Hurricanes komen meestal alleen bij kust gebieden voor. Ike was dus al na texas tot een tropische storm gelabelt en toen kwam ie een koud front tegen en werd plotseling dus een hurricane cat 1!... hoorde we ook pas achter af hoor. Stonden we daar met zijn alle buiten in de straat, had net het gevoeldat ik in de winnie the pooh film zat (blustery day!) hahahaha...

Moest de jongste goed vast houden want die kon letterlijkzo weg waaien. Omdat er bij ons huis hoge bomen stonden washet buiten het huis veiliger.....

Op een gegeven moment hoorden we bomen vallen en electrischeteits draaien knetteren net als in ene film allemaal vonken ....en toen was alles donker.. voor 5 dagen hahhah

op zich vond ik het niet zo erg hoor ik irriteerde me alleen maar aan de mensen die bleven klagen,.... je kan er niet aan doen....

Het was wel lekker 2.5 extra vakantie dagen...wel jammer van mijn boodschappen die ik net gehaald had ($150) konden zo de vuilnis in....... maar ja ik leef...en ik kan weer iets van mijn lijstje afstreepen........ HURRICANE MEEMAKEN
Is inderdaad zonder dat je voor U$ 150 weg kunt donderen. Maar je bent in iedergeval nog in goede gezondheid.

Heb vandaag eindelijk mijn ticket naar de NL's geboekt, helaas geen rechtstreekse vlucht met de airmiles maar via Portland. Met dat laatste red ik mij wel mee want het is een prachtige stad.

Eerst wilde ik uitwijken naar Dusseldorf aangezien ik de f*cking tax van Wouter Bos niet wilde betalen. Echter Amsterdam is vertrouwd en met twee uurtjes in de trein sta ik in tukkerland.

Zou zeggen beterschap Bloem en natuurlijk ook een fijn weekend gewenst voor de anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven