Amsterdam met pubers
vrijdag 30 maart 2018 om 13:43
Binnenkort reis ik met een kleine groep binnen- en buitenlandse pubers naar Amsterdam. Leuke kinderen, dus ik maak me geen zorgen. Maar ik zou ze zo graag iets echt leuks of bijzonders laten zien. Ik ken Amsterdam een beetje, maar niet goed genoeg. Natuurlijk gaan we naar het Rijks (want zij zijn allemaal gratis), maar welke andere dingen zijn echt een must met kinderen van een jaar of 15?
En ze krijgen heus tijd voor shoppen en Burger King. Ik ben geen onmens.
En ze krijgen heus tijd voor shoppen en Burger King. Ik ben geen onmens.
vrijdag 30 maart 2018 om 22:03
Ik zou met het pontje naar de ndsm werf gaan. Is vaak iets leuks te doen, dat Kun je opzoeken op de agenda van Amsterdam.
Hangen in het Vondelpark lijkt me altijd goed voor pubers. Ik weet nog dat ik dit met tienertoer het allerleukste vond.
Of neem een ov fiets, kan iedereen op zijn ov kaart laden. Kost weinig maar dan Kun je wel zoveel sfeer proeven van de stad.
Hangen in het Vondelpark lijkt me altijd goed voor pubers. Ik weet nog dat ik dit met tienertoer het allerleukste vond.
Of neem een ov fiets, kan iedereen op zijn ov kaart laden. Kost weinig maar dan Kun je wel zoveel sfeer proeven van de stad.
vrijdag 30 maart 2018 om 22:07
vrijdag 30 maart 2018 om 22:15
Als je in mijn vriendengroep over waterfietsen begint, heeft iedereen er wel een hilarische anekdote over, haha! Van toeterende rondvaartboten tot aan tassen in het water. Maar vaak was er wel drank (of andere zaken) bij betrokken. Ik heb in Londen gewoond, dus heb vaak Engelse vrienden op bezoek in A’dam, vandaar.nononono schreef: ↑30-03-2018 22:09Ik zou het ook niet als eerste uitstapje kiezen met volwassen vrienden uit het buitenland. Maar ik kom maandelijks in de Amsterdamse musea, wekelijks in de hippe winkeltjes en restaurants, fiets dagelijks over de magere brug en het Rembrandtplein, maar ik heb nog maar twee keer watergefietst.
vrijdag 30 maart 2018 om 22:17
Dan nog zijn ze goor
En koud.
En nat.
En pubers met water is altijd nat. Mooi kut als je nog een paar uur moet en dan nog uren met het ov terug.
De Wallen zou ik trouwens niet bezoeken. Sowieso zou ik niet voor Amsterdam kiezen
vrijdag 30 maart 2018 om 22:19
Ah kijk, dronken Engelse toeristen, daar heb ik dan weer heel andere ervaring mee. Probeer de bierfiets eens, dat is echt het domste vermaak van Amsterdam.LizBakker schreef: ↑30-03-2018 22:15Als je in mijn vriendengroep over waterfietsen begint, heeft iedereen er wel een hilarische anekdote over, haha! Van toeterende rondvaartboten tot aan tassen in het water. Maar vaak was er wel drank (of andere zaken) bij betrokken. Ik heb in Londen gewoond, dus heb vaak Engelse vrienden op bezoek in A’dam, vandaar.
vrijdag 30 maart 2018 om 22:21
Museum Willet-Holthuysen,
Waterlooplein voor de vlooienmarkt
poffertjes of stroopwafel eten op de Albert Cuyp
lekker zwerven door de stad langs de grachten.
Kalverstr zou ik idd mijden tenzij ze er graag heen willen of de Damstraatjes zijn ook leuk
Haarlemmerstraatjes zijn ook leuk om te winkelen veel ''vintage'' winkeltjes
Waterlooplein voor de vlooienmarkt
poffertjes of stroopwafel eten op de Albert Cuyp
lekker zwerven door de stad langs de grachten.
Kalverstr zou ik idd mijden tenzij ze er graag heen willen of de Damstraatjes zijn ook leuk
Haarlemmerstraatjes zijn ook leuk om te winkelen veel ''vintage'' winkeltjes
Relax we're all crazy, it's not a competition
vrijdag 30 maart 2018 om 22:23
Ok. Ik heb iets doms voorgesteld. @Vrouwjagersma, als je straks met een roedel natte pubers zit, kom bij mij langs zodat iedereen zich kan afdrogen.
vrijdag 30 maart 2018 om 22:33
Ze hebben nu bij Groupon 60 min varen voor €5 per kind ( als je de Groupon van 4 kinderen koopt)vrouwjagersma schreef: ↑30-03-2018 14:22Oké! Ik lees dus al vaker een rondvaart. Die zijn best prijzig, maar op zich wel een aanrader. De kinderen die ik meeneem zijn allemaal (ook de niet-Nederlandse) dorps, dus misschien is zo'n rondvaart juist wel fijn en veilig en lekker kitschy. Misschien wel overwegen, dus.
Ik vind het echt heel fijn hoeveel tips jullie hebben!
Dan kan je alsnog goedkoop met de kinderen varen
http://www.groupon.nl/deals/rederij-lov ... medium=sms
vrijdag 30 maart 2018 om 22:47
Ja! Dat verhaal heb ik ook gehoord van vrienden die zo’n toer hadden gedaan. Het werd nog een hele discussie of ze het misschien verkeerd hadden begrepen, of dat de gids misschien geen goed Engels kon, maar wel met de conclusie dat dat echt niet waar kan zijn.
vrijdag 30 maart 2018 om 22:48
zaterdag 31 maart 2018 om 09:25
Ik ben ongelofelijk makkelijk met dit soort dingen dus ik geloof het gewoon allebei
zondag 1 april 2018 om 09:48
Veel minder massaal en net zo indrukwekkend is het Verzetsmuseum.vrouwjagersma schreef: ↑30-03-2018 13:56Is al vol. Kon ik 4 maanden van te voren al niet meer reserveren. Ik kan er natuurlijk wel gewoon even langswandelen met de kinderen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 2 april 2018 om 21:36
Dit zou ik ook doen. Zorg wel dat ze niet een coffeeshop in verdwijnen als ze mogen shoppenippy schreef: ↑30-03-2018 16:46Ik zou idd niet te moeilijk doen: uitstappen bij centraal, naar de dam lopen en daar paleis en monument bekijken, dan ze de Kalverstraat in met na een stukje rechts het kerkje en oude weeshuis.
Daarna mcdonals en zou ik ze loslaten om te gaan winkelen voor max. Een uurtje en verzamelen op het Spui, of bij de munttoren aan het eind van de straat. Dan terug richting leidsche plein via de bloemenmarkt, langs het Vondelpark, naar het Museumplein met het IAmsterdam sign.
Alternatief vanaf de munttoren naar Rembrandtplein, en Waterlooplein en dan richting Scheepvaartmuseum (ligt dat achip er nog) en dan via de wallen terug naar centraal.
maandag 2 april 2018 om 21:41
Ik ga echt niet naar de Wallen, jongens. Ik heb maar weinig principes, maar dit is er eentje.
En ik ben niet bang dat ze een coffeeshop in gaan, want voor zover ik weet moet je je dan gewoon identificeren.
Maar de route van Ippy is ook al wat mensen me IRL voorstelden. Ik ga dat maar doen. Ik leer de plattegrond van Damsko wel uit mijn hoofd, want geen idee meer hoe ik moet lopen. Misschien als ik er ben wel weer.
En ik ben niet bang dat ze een coffeeshop in gaan, want voor zover ik weet moet je je dan gewoon identificeren.
Maar de route van Ippy is ook al wat mensen me IRL voorstelden. Ik ga dat maar doen. Ik leer de plattegrond van Damsko wel uit mijn hoofd, want geen idee meer hoe ik moet lopen. Misschien als ik er ben wel weer.
maandag 2 april 2018 om 21:44
vind Verzetmuseum ook indrukwekkender dat Anne Frank, ben er vaak geweest en iedere keer ben ik weer onder de indruk
@Nono ooh dat verhaal, staat ook op wikipedia
Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 3 april 2018 om 09:31
Doe dan de tweede variant van Ippy’s route, dan zie je meer water en (iets) minder toeristen.vrouwjagersma schreef: ↑02-04-2018 21:41Ik ga echt niet naar de Wallen, jongens. Ik heb maar weinig principes, maar dit is er eentje.
Heel veel plezier!