Amsterdam met pubers
vrijdag 30 maart 2018 om 13:43
Binnenkort reis ik met een kleine groep binnen- en buitenlandse pubers naar Amsterdam. Leuke kinderen, dus ik maak me geen zorgen. Maar ik zou ze zo graag iets echt leuks of bijzonders laten zien. Ik ken Amsterdam een beetje, maar niet goed genoeg. Natuurlijk gaan we naar het Rijks (want zij zijn allemaal gratis), maar welke andere dingen zijn echt een must met kinderen van een jaar of 15?
En ze krijgen heus tijd voor shoppen en Burger King. Ik ben geen onmens.
En ze krijgen heus tijd voor shoppen en Burger King. Ik ben geen onmens.
vrijdag 30 maart 2018 om 14:41
Ik woon in de Negen Straatjes, het is natuurlijk wel druk, maar het valt echt reuze mee met bussen Japanners en overal kotsende Engelsen hoor.
Als het allemaal niet te veel geld mag kosten, dan zou ik een leuke wandelroute uitzoeken waar waar belangrijke locaties/pleinen in zitten die je wil bezoeken.
Die schommel bijvoorbeeld, is best leuk, maar duur en behoorlijk uit de route. Voor de rest is dat een dure horecatent. Noord is leuk, maar voor mensen die nog weinig Amsterdam hebben gezien zou ik dat overslaan. Dan hebben die kinderen straks wel de schommel gezien en niet het Waterlooplein of de Albert Cuypmarkt.
Ik zou echt door de Jordaan wandelen, eventueel begeleid door iemand die er wat meer over kan vertellen. Dat kan in zo’n boot natuurlijk ook hoor.
Als het allemaal niet te veel geld mag kosten, dan zou ik een leuke wandelroute uitzoeken waar waar belangrijke locaties/pleinen in zitten die je wil bezoeken.
Die schommel bijvoorbeeld, is best leuk, maar duur en behoorlijk uit de route. Voor de rest is dat een dure horecatent. Noord is leuk, maar voor mensen die nog weinig Amsterdam hebben gezien zou ik dat overslaan. Dan hebben die kinderen straks wel de schommel gezien en niet het Waterlooplein of de Albert Cuypmarkt.
Ik zou echt door de Jordaan wandelen, eventueel begeleid door iemand die er wat meer over kan vertellen. Dat kan in zo’n boot natuurlijk ook hoor.
vrijdag 30 maart 2018 om 14:41
vrijdag 30 maart 2018 om 14:51
Mocht je zeker weten een rondvaart willen doen, en mocht je dat goed kunnen plannen dan zou dit nog een optie kunnen zijn voor korting:
https://www.groupon.nl/deals/rederij-lo ... -rondvaart
Probleem is dat je het wel vooraf moet kopen, de actie is niet oneindig online en je moet wel heel zeker zijn dat je dit wilt doen. Dus ik denk als je op korte termijn gaat dat het dan wellicht nog interessant gaat zijn.
https://www.groupon.nl/deals/rederij-lo ... -rondvaart
Probleem is dat je het wel vooraf moet kopen, de actie is niet oneindig online en je moet wel heel zeker zijn dat je dit wilt doen. Dus ik denk als je op korte termijn gaat dat het dan wellicht nog interessant gaat zijn.
vrijdag 30 maart 2018 om 14:54
Niet perse italiaansevrouwjagersma schreef: ↑30-03-2018 14:15Oh, en aangezien jullie allemaal kenners zijn, is Amsterdam eigenlijk altijd heel druk en vol met dronken Engelsen en stonede Italiaanse jongeren of is dat mijn vooroordeel?
anoniem_364573 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 15:02
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
0.18% gewijzigd
vrijdag 30 maart 2018 om 14:54
vrijdag 30 maart 2018 om 15:04
Ja, helaas ben ik geen leuke lerares.redbulletje schreef: ↑30-03-2018 14:56Wij gingen met school naar de wallen en naar een coffeeshop (nadat we eerst in het kader van kunstgeschiedenis naar een tentoonstelling van Klimt geweest waren)
We gaan 1 dag. Kort ook, want op een groepsretour, dus we komen pas ergens rond de middag aan.
vrijdag 30 maart 2018 om 15:07
Ik zou alleen wel echt serieus op Mn portemonnee en gsm letten. Soms zie ik mensen lopen die deze items gewoon in hun kontzak hebben zitten. Die zijn niet van hier, denk ik dan..
Houden ze van cabaret? Dan is de Toomler ook erg leuk. Stand up comedy, soms hele bekende namen en soms verrassende nieuwe talenten. Als student kwamen we er al graag, voor pubers is het ook zeker leuk denk ik!
Houden ze van cabaret? Dan is de Toomler ook erg leuk. Stand up comedy, soms hele bekende namen en soms verrassende nieuwe talenten. Als student kwamen we er al graag, voor pubers is het ook zeker leuk denk ik!
vrijdag 30 maart 2018 om 15:09
Een belachelijk vooroordeel. Als je er zo over denkt waarom dan niet gezellig naar bourtange ofzo?vrouwjagersma schreef: ↑30-03-2018 14:15Oh, en aangezien jullie allemaal kenners zijn, is Amsterdam eigenlijk altijd heel druk en vol met dronken Engelsen en stonede Italiaanse jongeren of is dat mijn vooroordeel?
vrijdag 30 maart 2018 om 15:11
Waarom pas in de middag? Eerder vertrekken kan ook hoor.vrouwjagersma schreef: ↑30-03-2018 15:04Ja, helaas ben ik geen leuke lerares.
We gaan 1 dag. Kort ook, want op een groepsretour, dus we komen pas ergens rond de middag aan.
vrijdag 30 maart 2018 om 15:13
Groepsretour. Kunnen pas reizen vanaf negen uur. Dan zijn we pas rond 12 uur in Amsterdam.
In Bourtange is het vol Duitsers, maar het is er verder best leuk. Ik zei toch ook dat het wellicht een vooroordeel was? Ik lees nochtans in de kranten regelmatig over overlast van buitenlandse toeristen in Amsterdam.
vrijdag 30 maart 2018 om 15:15
Denk dat een puber een selfie wil hebben met die letters van IAMsterdam. Bij het Museumplein te zien, waar het Rijks- Van Gogh- en Stedelijk museum te vinden zijn. Was daar (bij die letters dus) van de week megadruk met toeristen, vooral jongeren. Kunst en cultuur vinden mensen van onze leeftijd leuk; pubers echt wat minder. Shoppen in een nieuwe stad wel. Ook al hebben ze daar alle winkels die ze overal al hebben, inclusief coffeeshops.
Als je het gratis pontje neemt of een paar keer neemt haha vanaf Centraal station, staan die letters ook bij het EYE museum. Niet te missen, je ziet het al vanaf de pont. Staan daar nog tot 24 april.
Als je het gratis pontje neemt of een paar keer neemt haha vanaf Centraal station, staan die letters ook bij het EYE museum. Niet te missen, je ziet het al vanaf de pont. Staan daar nog tot 24 april.
Everything you see I owe to spaghetti!
vrijdag 30 maart 2018 om 15:15
Wij gingen ook maar 1 dag en vanuit Belgie met de bus. Over de wallen lopen is in elk geval gratis en ik vond het toen rete interessant om al die sekstoys in etalages te zien en vrouwen achter de ramen. Dat is me meer bijgebleven dan de tentoonstelling haha!vrouwjagersma schreef: ↑30-03-2018 15:04Ja, helaas ben ik geen leuke lerares.
vrijdag 30 maart 2018 om 15:17
Met een groep tieners die van ver komen, en de stad mogelijk niet kennen, zou ik miss toch de wat meer toeristische route lopen. Na cs pontje naar Noord en terug. Lopen over het Damrak langs de beurs naar de Dam, hier is ook het paleis. Door de Kalverstraat (macD en sjop voor wie wil) en daar zit ook het historisch museum en de Begijnenhof. Pannenkoeken eten bij de pannenkoekkelder. Via Spui wandelen naar de Duifkerk. Langs de bloemenmarkt naar de munt, of via de Leidsestraat naar Leidseplein. Daar een rondvaart pakken. Bij goed weer nog even doorwandelen naar het Vondelpark of Rijksnuseum. Toomler als afsluiter. Zoiets?
vrijdag 30 maart 2018 om 15:31
Aan het Rijksmuseum zou je de hele middag kwijt zijn. Zonde.
Wat op zich ook leuk is (ondanks de meutes mensen) is vanaf CS richting Ouderkerksplein lopen en door naar de Waag, uitleg over de Jodenbuurt.
Ik zou in elk geval de helft plannen van wat je voor jezelf zou doen. Een groep is langzaam en een groep tieners al helemaal.
Wat op zich ook leuk is (ondanks de meutes mensen) is vanaf CS richting Ouderkerksplein lopen en door naar de Waag, uitleg over de Jodenbuurt.
Ik zou in elk geval de helft plannen van wat je voor jezelf zou doen. Een groep is langzaam en een groep tieners al helemaal.
vrijdag 30 maart 2018 om 15:37
Ik denk ook dat het handig is om op de kaart een gebied aan te wijzen waar jullie je gaan bewegen. En daar dan een aantal leuke bezienswaardigheden te kiezen. Er is heel veel te zien on Amsterdam en sommige interessante lokaties liggen ver uit elkaar. Het zou jammer zijn als jullie den halve dag kwijt zijn met reizen/lopen naar de volgende lokatie.