Angst voor douanes :(
zaterdag 23 april 2011 om 21:41
Ik weet niet wat ik er aan kan doen, maar ik ben echt ontzettend bang voor douanes. Het klinkt belachelijk, maar toch is het echt zo. We gaan dit jaar op vakantie naar Portugal en ondanks dat ik dat heel leuk vind, spookt telkens de angst voor de douane in Faro door mijn hoofd. Waar die angst vandaan komt, geen idee.
Ik ben een gewone normale toerist die totaal geen drugs of iets anders fouts zou meenemen, maar ben zo bang ervoor.
Heeft iemand tips voor mij?
Ik ben een gewone normale toerist die totaal geen drugs of iets anders fouts zou meenemen, maar ben zo bang ervoor.
Heeft iemand tips voor mij?
zaterdag 23 april 2011 om 22:05
quote:gember999 schreef op 23 april 2011 @ 22:02:
[...]
whuhahahahhaha hahahahaha.....
hahahahha...
sorry, ik ben nog steeds aan het lachen
dit is echt het leukste dat ik in dagen gehoord heb!
hahaha. Sorry dat ik je uitlach.... Je maakt wel mijn zielige ik-ben-ziek-en-zielig-dag weer helemaal goed.
gelukkig kan je er om lachen maar het is wel de waarheid. Het liefst eet ik geen paprika die een onbekende heeft klaargemaakt omdat ik dan niet weet of er een babypaprika in heeft gezeten.
Hopelijk ben je snel weer beter!
[...]
whuhahahahhaha hahahahaha.....
hahahahha...
sorry, ik ben nog steeds aan het lachen
dit is echt het leukste dat ik in dagen gehoord heb!
hahaha. Sorry dat ik je uitlach.... Je maakt wel mijn zielige ik-ben-ziek-en-zielig-dag weer helemaal goed.
gelukkig kan je er om lachen maar het is wel de waarheid. Het liefst eet ik geen paprika die een onbekende heeft klaargemaakt omdat ik dan niet weet of er een babypaprika in heeft gezeten.
Hopelijk ben je snel weer beter!
zaterdag 23 april 2011 om 22:10
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 23 april 2011 @ 22:05:
[...]
Hopelijk ben je snel weer beter!Dank voor je grootmoedige reactie op mijn kinderachtige gedrag Ik hoop ook dat ik snel beter ben. Had een heel druk weekend gepland, maar dat valt nu in het water...thanks!
[...]
Hopelijk ben je snel weer beter!Dank voor je grootmoedige reactie op mijn kinderachtige gedrag Ik hoop ook dat ik snel beter ben. Had een heel druk weekend gepland, maar dat valt nu in het water...thanks!
zaterdag 23 april 2011 om 22:50
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 23 april 2011 @ 21:58:
Ik heb echt een vreemde fobie. Ik word helemaal misselijk bij het zien/denken/schrijven over een nou komt het... een babypaprika. Echt ik gruwel nu al.
Maar dat is off-topic sorry TO
Waarom dan? De vorm? De smaak? Het feit dat het in een grote paprika zit?
Durf je dan wel een paprika open te snijden ondanks dat er een risico is dat er een babypaprika in zit?
Vraag me dit serieus af..
Ik zelf heb niet echt een fobie, maar een HEKEL aan dingen in mn eten die er niet in horen te zitten.. Een insect in mn zakje oploskoffie (is gebeurd ) .. Zand in mn boterham.. Een stuk ader in mn babi pangang (had ik net bij het avondeten :puke: ), kraakbeen in mn gehakt..
Uhgh.. echt van die dingen dat ik dan mijn eten niet meer hoef!
@TO, misschien kun je er met iemand (huisarts?) over praten. Er zijn vaak goede oefeningen te krijgen om zo'n angst te relativeren.
Ik heb echt een vreemde fobie. Ik word helemaal misselijk bij het zien/denken/schrijven over een nou komt het... een babypaprika. Echt ik gruwel nu al.
Maar dat is off-topic sorry TO
Durf je dan wel een paprika open te snijden ondanks dat er een risico is dat er een babypaprika in zit?
Ik zelf heb niet echt een fobie, maar een HEKEL aan dingen in mn eten die er niet in horen te zitten.. Een insect in mn zakje oploskoffie (is gebeurd ) .. Zand in mn boterham.. Een stuk ader in mn babi pangang (had ik net bij het avondeten :puke: ), kraakbeen in mn gehakt..
Uhgh.. echt van die dingen dat ik dan mijn eten niet meer hoef!
@TO, misschien kun je er met iemand (huisarts?) over praten. Er zijn vaak goede oefeningen te krijgen om zo'n angst te relativeren.
zaterdag 23 april 2011 om 22:54
quote:SweetSummer schreef op 23 april 2011 @ 22:50:
[...]
@TO, misschien kun je er met iemand (huisarts?) over praten. Er zijn vaak goede oefeningen te krijgen om zo'n angst te relativeren.Het liefst laat ik de paprika schoon maken door iemand die ik ken. Daarvan weet ik zeker dat, mocht er een babypaprika in zitten deze geheel weggegooid word zeker sinds ik weet dat er mensen zijn die ze mee snijden. *gruwel* Het idee dat er een baby in mijn paprika zit vind ik gewoon vreselijk, moeilijk uit te leggen. Het hoort voor mijn gevoel gewoon echt niet. De eerste keer dat ik het zag werd ik ook helemaal licht in mijn hoofd, misselijk, draaierig. vreemd hé?
[...]
@TO, misschien kun je er met iemand (huisarts?) over praten. Er zijn vaak goede oefeningen te krijgen om zo'n angst te relativeren.Het liefst laat ik de paprika schoon maken door iemand die ik ken. Daarvan weet ik zeker dat, mocht er een babypaprika in zitten deze geheel weggegooid word zeker sinds ik weet dat er mensen zijn die ze mee snijden. *gruwel* Het idee dat er een baby in mijn paprika zit vind ik gewoon vreselijk, moeilijk uit te leggen. Het hoort voor mijn gevoel gewoon echt niet. De eerste keer dat ik het zag werd ik ook helemaal licht in mijn hoofd, misselijk, draaierig. vreemd hé?
zaterdag 23 april 2011 om 22:56
Wij hadden op de terug weg in Turkije last met de douane, er zat iets ondefinieerbaars in de koffer, dat bleek een metalen schoteltje te zijn met Antalya erop, die ze 5 meter na de douane ook verkochten.
Terug zagen we wel mensen in Nederland hun hele koffers uit moeten pakken.. het waren wel mensen van een woonwagenkamp ( toevallig gesproken op excursie) die er blijkbaar uitzagen alsof ze nep kleding gekocht hadden.
Maar gewoon rustig blijven.
Terug zagen we wel mensen in Nederland hun hele koffers uit moeten pakken.. het waren wel mensen van een woonwagenkamp ( toevallig gesproken op excursie) die er blijkbaar uitzagen alsof ze nep kleding gekocht hadden.
Maar gewoon rustig blijven.
zaterdag 23 april 2011 om 22:59
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 23 april 2011 @ 22:54:
[...]
Het liefst laat ik de paprika schoon maken door iemand die ik ken. Daarvan weet ik zeker dat, mocht er een babypaprika in zitten deze geheel weggegooid word zeker sinds ik weet dat er mensen zijn die ze mee snijden. *gruwel* Het idee dat er een baby in mijn paprika zit vind ik gewoon vreselijk, moeilijk uit te leggen. Het hoort voor mijn gevoel gewoon echt niet. De eerste keer dat ik het zag werd ik ook helemaal licht in mijn hoofd, misselijk, draaierig. vreemd hé?
Misschien ga ik te ver maar heb je een associatie met een abortus of miskraam?
Is het voor jou goed als die baby paprika word weggegooid? Ik heb het gelukkig zelden dat ik dat meemaak maar het is wel heel vervelend als je vaak paprika in je gerechten gebruikt.
[...]
Het liefst laat ik de paprika schoon maken door iemand die ik ken. Daarvan weet ik zeker dat, mocht er een babypaprika in zitten deze geheel weggegooid word zeker sinds ik weet dat er mensen zijn die ze mee snijden. *gruwel* Het idee dat er een baby in mijn paprika zit vind ik gewoon vreselijk, moeilijk uit te leggen. Het hoort voor mijn gevoel gewoon echt niet. De eerste keer dat ik het zag werd ik ook helemaal licht in mijn hoofd, misselijk, draaierig. vreemd hé?
Misschien ga ik te ver maar heb je een associatie met een abortus of miskraam?
Is het voor jou goed als die baby paprika word weggegooid? Ik heb het gelukkig zelden dat ik dat meemaak maar het is wel heel vervelend als je vaak paprika in je gerechten gebruikt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 23 april 2011 om 23:06
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 23 april 2011 @ 22:54:
[...]
Ja wel een beetje maar ach, iedere gek z'n gebrek.
Ik vind babypaprika's juist heel leuk
.. Laten we zeggen dat ze bij mij de salade niet halen. Denk je zelf te weten waar dit vandaan komt?
[...]
zaterdag 23 april 2011 om 23:12
@TO: Laat je niet wegjagen door mensen die het in eerste instantie grappig vonden of omdat de discussie ny in een paprikarichting gaat. Als je iets meer verteld over je angst zijn er ongetwijfeld mensen die je van goede raad willen voorzien. Ben je bang dat ze je gaan fouilleren of meenemen naar een kamertje?
zaterdag 23 april 2011 om 23:13
quote:SweetSummer schreef op 23 april 2011 @ 23:06:
[...]
.. Laten we zeggen dat ze bij mij de salade niet halen. Denk je zelf te weten waar dit vandaan komt?
Nee! Eet jij ze zo op??? Je snapt toch wel dat ik nu echt ff aan andere dingen moet denken. Het idee alleen al!
Nee geloof niet een link met abortus of miskraam gewoon niet zoals het hoort.
[...]
Nee! Eet jij ze zo op??? Je snapt toch wel dat ik nu echt ff aan andere dingen moet denken. Het idee alleen al!
Nee geloof niet een link met abortus of miskraam gewoon niet zoals het hoort.
zaterdag 23 april 2011 om 23:16
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 23 april 2011 @ 23:13:
[...]
Nee geloof niet een link met abortus of miskraam gewoon niet zoals het hoort.Dit schijnt te werken: Jij mag de komende 10 minuten NIET aan een grote witte ijsbeer denken!
[...]
Nee geloof niet een link met abortus of miskraam gewoon niet zoals het hoort.Dit schijnt te werken: Jij mag de komende 10 minuten NIET aan een grote witte ijsbeer denken!
zaterdag 23 april 2011 om 23:17
quote:borderwalk schreef op 23 april 2011 @ 23:12:
@TO: Laat je niet wegjagen door mensen die het in eerste instantie grappig vonden of omdat de discussie ny in een paprikarichting gaat. Als je iets meer verteld over je angst zijn er ongetwijfeld mensen die je van goede raad willen voorzien. Ben je bang dat ze je gaan fouilleren of meenemen naar een kamertje?
Ik heb eerst TO advies gegeven hoor. Ik zei dat ze met haar huisarts kan gaan praten omdat er goede oefeningen bestaan om angst te relativeren.
Niet doen alsof een zijstap heel TO's topic naar de mallemoer helpt.
Ik heb eerst TO advies gegeven hoor. Ik zei dat ze met haar huisarts kan gaan praten omdat er goede oefeningen bestaan om angst te relativeren.
Niet doen alsof een zijstap heel TO's topic naar de mallemoer helpt.
zaterdag 23 april 2011 om 23:17
zaterdag 23 april 2011 om 23:22
quote:SweetSummer schreef op 23 april 2011 @ 23:17:
[...]
Niet doen alsof een zijstap heel TO's topic naar de mallemoer helpt.Nee, zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg alleen tegen TO, wiens nick ik niet ken en daarom vanuit ga dat ze misschien wat minder actief op viva, dat er nog steeds nuttige reacties kunnen komen ondanks dat het misschien lijkt dat we een zijspoor zijn ingeslagen en TO niet serieus nemen en dat ze zich daardoor niet moet laten weerhouden om hier te posten.
[...]
Niet doen alsof een zijstap heel TO's topic naar de mallemoer helpt.Nee, zeg ik ook helemaal niet. Ik zeg alleen tegen TO, wiens nick ik niet ken en daarom vanuit ga dat ze misschien wat minder actief op viva, dat er nog steeds nuttige reacties kunnen komen ondanks dat het misschien lijkt dat we een zijspoor zijn ingeslagen en TO niet serieus nemen en dat ze zich daardoor niet moet laten weerhouden om hier te posten.
zaterdag 23 april 2011 om 23:25
zaterdag 23 april 2011 om 23:36
Jeetje wat een flauwe reacties hier. Ik zie heus ook wel het lachwekkende van dit topic, maar voor TO is dit een serieus probleem. Wat ontzettend storend en irritant dat je altijd weer mensen hebt die zelfzelf zo grappig of belangrijk vinden om zo over iemand heen te walzen. Maar dat terzijde.
TO, ik kan me je angst ergens wel voorstellen, alhoewel ik die niet deel. Ik heb wel als ik uit een winkel loopt dat ik soms denk "als het alarm maar niet afgaat". Maar niet op z'n manier dat het mij beperkt.
Kan je niet eens een keer een rondleiding aanvragen of zo? Misschien mag je wel eens een dagje meekijken met de douane?
Wat dan ook, probeer niet toe te geven aan je angst. Ik ben als de dood om te vliegen, maar als ik daar aan toegeef dan beperkt ik mezelf heel erg. Datzelfde geldt voor jou. Succes met de reis!
TO, ik kan me je angst ergens wel voorstellen, alhoewel ik die niet deel. Ik heb wel als ik uit een winkel loopt dat ik soms denk "als het alarm maar niet afgaat". Maar niet op z'n manier dat het mij beperkt.
Kan je niet eens een keer een rondleiding aanvragen of zo? Misschien mag je wel eens een dagje meekijken met de douane?
Wat dan ook, probeer niet toe te geven aan je angst. Ik ben als de dood om te vliegen, maar als ik daar aan toegeef dan beperkt ik mezelf heel erg. Datzelfde geldt voor jou. Succes met de reis!
zondag 24 april 2011 om 13:02
zondag 24 april 2011 om 18:35
@Braband ik heb niet alle reaktie gelezen maar ik het mij wel voorstellen. Echter als jij gewoon aan de regels houdt dan is er toch niets mis. Geen pakjes en of tassen van andere mensen incehcken ook al heb je ze net leren kennen etc. Het is voor mij commence. En anders neem je gewoon een kalmeringstablet voor de tijd zodat je op dat moment niet peultjes zweet. Sterkte.
@Sam ik erger mij juist kapot aan de mensen bij Schiphol die je moeten ondervragen. Ik heb een NL paspoort met een greencard en nog krijg ik de hele preek te horen "Wat is de doel van je reis". WTF ik ga naar huis sukkel.
Kan mij wel voorstellen dat je hier in de VS meer moeite hebt. Ik mocht zelfs twee keer mee naar de office van HomeLandSecurity ivm mijn greencard. Mijn motto; Zolang jezelf vriendelijk blijft komt het allemaal goed.
@Sam ik erger mij juist kapot aan de mensen bij Schiphol die je moeten ondervragen. Ik heb een NL paspoort met een greencard en nog krijg ik de hele preek te horen "Wat is de doel van je reis". WTF ik ga naar huis sukkel.
Kan mij wel voorstellen dat je hier in de VS meer moeite hebt. Ik mocht zelfs twee keer mee naar de office van HomeLandSecurity ivm mijn greencard. Mijn motto; Zolang jezelf vriendelijk blijft komt het allemaal goed.
zondag 24 april 2011 om 19:44
@ Braband, Waar ben je precies bang voor? Je zou kunnen denken dat het ten eerste een EU land is dus geen rare gevangenisstraffen of corruptie. Je zou uit kunnen zoeken wat je precies wel en niet in je koffer mag hebben. Als je bang bent dat iemand iets in je koffer stopt, zou je een extra slot erop kunnen zetten. Ben je b.v. ook bang voor de Nederlandse douane?
dinsdag 26 april 2011 om 07:01
Ik kan het me ook wel voorstellen.Ik ben niet echt bang voor de douane,maar voel me wel ongemakkelijk.Al helemaal die keer toen ze mijn tas helemaal onderzochten.In die tas zaten gewoon een heleboel privé spullen.Om een souvenir (een klein beeldje ) moesten ze zelfs lachen.Omdat dat beeldje vrij grote emotionele waarde voor mij heeft ,voelde het heel vervelend dat er om gelachen werd .En toen daarna de tas ook nog werd leeggegooid op tafel (dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen ,omdat er breekbare spullen inzaten) moest ik me inhouden om niet erg boos te worden.Hállo ,spullen kunnen kapot hoor !
TO ,ik kan het me dus goed voorstellen dat je je ongemakkelijk voeld.
TO ,ik kan het me dus goed voorstellen dat je je ongemakkelijk voeld.