Antwerpen - tips?

25-05-2011 09:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Komende vrijdag en zaterdag ben ik in Antwerpen met een vriendin. Hebben jullie misschien tips? Puur praktisch (waar goed je auto te parkeren), tips voor leuke en/of aparte winkeltjes, restaurantjes e.d.

Zijn er in Antwerpen ook winkeltjes voor de wat grotere kledingmaat?

Dank alvast!
Parkeren kan je best doen op de ondergrondse parking onder de groenplaats of de grote markt of op de overdekte parking van de Meir. Hier moet je wel betalen maar het is wel veilig. Als je gratis wil parkeren, raad ik je aan om met de auto naar de carrefour van Schoten te rijden. Hier heb je een heel grote parking en je kan meteen tram drie nemen tot in het centrum van de stad. Als je afstapt aan de halte 'Groenplaats', zit je echt midden van de restaurantjes, café's etc. Van daaruit kan je ook makkelijk alle richtingen uit, richting Meir of Hoogstraat om te gaan winkelen bijvoorbeeld. Hoogstraat is trouwens een hele leuke straat!
Mijn allerfavorietste restaurant: Pelgrom (de Grootte Ganz) Bourgondisch in een kelder uit vusten drinken pelgrimsstraat 15

:D

Veel plezier
Parkeren kan vaak op de gedempte zuiderdokken, als er geen kermis ofzo staat. Wij parkeren ons heel vaak op Linkeroever, aan de uitgang van de Voetgangerstunnel (Sint-Anna tunnel) onder de Schelde is een parking waar meestal plaats is. Tien minuutjes wandelen en je zit in het centrum.

Een tijdje terug was er ook een topic over Antwerpen, daar staan waarschijnlijk nog wat goede ideetjes in

Antwerpen - wat moet ik doen?
Antwerpen is leuk. ALs je het winkel zat bent kun je nog naar het diamant-museum gaan, naar de Zoo, heel mooie ouderwetse dierentuin midden in de stad, of goud gaan kiken rondom het station.

Lekker eten kun je overal wel. Ik heb pas naog heerlijk gegeten bij de Rode Hoed, weet niet meer waar het is, maar er zaten heel veel restaurants en cafeetjes omheen.

geniet van je weekend!
Gratis parkeren kun je bij de Metropolis bioscoop en van daaruit zou je 'n bus kunnen pakken naar 't centrum. Je kunt ook bij de Grote Markt in de parking, maar da's best duur.

Als je 'n grotere maat kleding hebt dan is Belgie niet leuk om kleding te shoppen omdat onze maat 40 daar 'n maat 42 is etc. etc.
Als het lekker weer is kun je ook nog naar Strantwerpen gaan, dicht bij 't Eilandje aan de kaai. Da's 'n soort loungebar waar je strandachtig kunt eten en drinken. Je kunt er ook ligstoelen of zelfs 'n tent huren.
Parkeren op de gedempte Zuiderdokken is gratis, dus ideaal :-). Verder vind ik de Kloosterstraat superleuk (antiekwinkeltjes enzo, lekker sfeertje) en koffie bij Daily Roast (vlakbij de Groenplaats). Daar tegenover zit nog een leuk cafeetje: De Billenkletser (alleen de naam is al geweldig.. ).
Je kunt ook parkeren bij de nationale bank voor 6 euro per dag. Of met de trein gaan??
[quote]Muisje32 schreef op 25 mei 2011 @ 19:52:

Je kunt ook parkeren bij de nationale bank voor 6 euro per dag. Of met de trein gaan??[/quote] Grapjas
Zelfs als je niet me de trein wil gaan is het toch nog altijd de moeite om eens even het Centraal Station binnen te wandelen,

werd onlangs nog verkozen tot 4e mooiste station ter wereld.
En natuurlijk lunchen bij Le Pain Quotidien....
Dank voor de goede tips. Hebben er zeker wat aan gehad!
Want? Welke van de tips heb je gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven