Au pair

23-08-2012 20:09 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net afgestudeerd aan de pabo, maar heb voorlopig nog geen uitzicht op een baan. Nou ben ik een beetje aan het rondkijken wat ik nou eigenlijk wil gaan doen. Een paar maanden naar het buitenland (Parijs?) lijkt me wel een gave uitdaging.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Jep, ik heb 5 maanden in Parijs gewerkt als au pair toen ik net 18 was. Wat wil je weten?
Het zit nog maar net in m'n hoofd, dus heb nog geen specifieke vragen. Ben vooral benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Ik heb een jaar in Oxford gewerkt. Super goeie keus geweest. Gaan met die banana, alles goed regelen en veel plezier hebben!
Ik ben ook au-pair geweest. In België. Maar daar kon ik (als ik had gewild) ook Frans spreken, want vader gaf weliswaar de voorkeur aan Nederlands, de moeder daarentegen sprak liever Frans.

Dus als het je om de taal (leren) te doen is, kun je dat ook nog overwegen.

Mijn ervaring daar: na een half jaar had ik genoeg gezien. Nu had ik ook heimwee, ondanks het feit dat ik ieder weekend naar huis ging (woonde nog bij mijn ouders, ik was 23 trouwens). Dus dat speelt ook mee natuurlijk. Maar ik vond het buiten de uren dat ik de kinderen zag wel een beetje saai.

Dus een tip: zoek van tevoren een bezigheid (clubje, sport, cursus, etc.).
Ja, een jaar lang.

Een van de leukste jaren in mijn leven.

Begin een beetje heimwee, later alleen maar leuk.

Ook in Frankrijk, vlakbij Parijs.
Zijn jullie alleen gegaan? Daar zou ik namelijk denk ik dan wel tegenop gaan zien...
Ik heb het zelf via een au pair agency geregeld, maar raad dat eigenlijk niet aan aan anderen. De au pairs in mijn omgeving die met een agency kwamen klikten lang niet zo goed met hun familie als de au pairs die het zelf via sites hadden geregeld. Ik klikte niet met mijn familie en eigenlijk heeft mijn agency daar niets aan kunnen doen, dus eigenlijk heb ik veel geld uitgegeven voor niets.

Vond het wel een heerlijke tijd, ga nog steeds regelmatig terug naar Parijs

Belangrijk is om je onder de mensen te begeven, aan de ene kant met au pairs bij bijvoorbeeld een taalschool, anderszijds echte fransen dmv hobbies. Ik leerde de taal sneller in de echte wereld dan in de taalschool.
Wat betreft het alleen gaan: skype doet al een hoop, en een retourtje nederland is niet altijd heel erg duur ;)
In Frankrijk ben je verplicht om de taal te leren, dus je gaat naast je au pair werkzaamheden naar school (moet je wel zelf betalen). Je leert veel mensen kennen daar. Omdat veel ouders beide werken zijn er veel au pairs en ze zoeken elkaar wel op.

Mijn leven bestond uit s morgens de kinderen, smiddags lagen ze of op bed of op school. Savonds naar het café, om samen te zijn met je vrienden.

In de weekenden vrij, door Parijs en omgeving struinen.
Ik heb gereageerd op een advertentie in de krant van mijn provincie. Stond bij de zog. Kleintjes. Ouders zijn eerst bij mij wezen kijken, om te zien of het klikte e.d. En de week erop ben ik daarnaartoe gegaan om met de kinderen kennis te maken.

Weer een week later ben ik gestart.
Ja ben alleen gegaan, met de trein er heen.

Op het station werd ik door de vrouw des huize opgehaald.

Ik was er ook via een bureau en bij mij klikte het zeer goed.
Bedankt voor alle reacties al tot zover!

Waar kan ik het beste beginnen?
KlikInternet.
Zonder of met bureau? En welke kunnen jullie aanbevelen?
Ik ben anderhalf jaar geweest. Waarvan een jaar met een bureau. Ik zou een bureau wel aanraden.
Hoeveel verdien je met zoiets? Au Pair in het gooi zijn, kan je Bakken geld verdienen!
Maak van een mug een vlinder.
In mijn tijd (tien jaar terug) verdiende je 50 euro en kreeg je kost en inwoning.

Nu zal het tussen de 65 en 80 euro zijn
quote:Lucifer1983 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 07:44 In mijn tijd (tien jaar terug) verdiende je 50 euro en kreeg je kost en inwoning.

Nu zal het tussen de 65 en 80 euro zijn Wat, per week/dag?
Maak van een mug een vlinder.
Ik kreeg eind jaren negentig 1000 Gulden geloof ik (per maand). En ik kreeg kost en inwoning.

Van dat geld moest ik wel met mijn eigen auto overal heenrijden met de kinderen (clubjes, sport, etc.).
Ik heb als au pair in Marseille geweest. Nooit geen spijt van gehad, ben meteen drie jaar gebleven. Wel via een bekende organisatie, weet de naam niet meer.

Als je het leuk lijkt gewoon doen en niet te veel nadenken.
Ik heb een jaar in Milaan gezeten, superleuke ervaring. Moeder was een beetje gek maar kind was een schat! Ik had ook een luizenleven daar want kind was al 9 dus zat hele dag op school. Maar dat gaf mij de mogelijkheid om ook elke dag naar school te gaan en Italiaans te leren! Echt doen, ervaring om nooit te vergeten. En tuurlijk ga je alleen, als je via een agency gaat, kom je daar in aanraking met andere au pairs en contact is zo gelegd!
Ik zit momenteel als aupair in londen! Ben er al drie maanden en blijf tot Juli volgend jaar! Mocht je vragen hebben wil ik die graag beantwoorden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven