Au pair
donderdag 23 augustus 2012 om 20:09
donderdag 23 augustus 2012 om 20:20
Ik ben ook au-pair geweest. In België. Maar daar kon ik (als ik had gewild) ook Frans spreken, want vader gaf weliswaar de voorkeur aan Nederlands, de moeder daarentegen sprak liever Frans.
Dus als het je om de taal (leren) te doen is, kun je dat ook nog overwegen.
Mijn ervaring daar: na een half jaar had ik genoeg gezien. Nu had ik ook heimwee, ondanks het feit dat ik ieder weekend naar huis ging (woonde nog bij mijn ouders, ik was 23 trouwens). Dus dat speelt ook mee natuurlijk. Maar ik vond het buiten de uren dat ik de kinderen zag wel een beetje saai.
Dus een tip: zoek van tevoren een bezigheid (clubje, sport, cursus, etc.).
Dus als het je om de taal (leren) te doen is, kun je dat ook nog overwegen.
Mijn ervaring daar: na een half jaar had ik genoeg gezien. Nu had ik ook heimwee, ondanks het feit dat ik ieder weekend naar huis ging (woonde nog bij mijn ouders, ik was 23 trouwens). Dus dat speelt ook mee natuurlijk. Maar ik vond het buiten de uren dat ik de kinderen zag wel een beetje saai.
Dus een tip: zoek van tevoren een bezigheid (clubje, sport, cursus, etc.).
donderdag 23 augustus 2012 om 20:22
Ik heb het zelf via een au pair agency geregeld, maar raad dat eigenlijk niet aan aan anderen. De au pairs in mijn omgeving die met een agency kwamen klikten lang niet zo goed met hun familie als de au pairs die het zelf via sites hadden geregeld. Ik klikte niet met mijn familie en eigenlijk heeft mijn agency daar niets aan kunnen doen, dus eigenlijk heb ik veel geld uitgegeven voor niets.
Vond het wel een heerlijke tijd, ga nog steeds regelmatig terug naar Parijs
Belangrijk is om je onder de mensen te begeven, aan de ene kant met au pairs bij bijvoorbeeld een taalschool, anderszijds echte fransen dmv hobbies. Ik leerde de taal sneller in de echte wereld dan in de taalschool.
Vond het wel een heerlijke tijd, ga nog steeds regelmatig terug naar Parijs
Belangrijk is om je onder de mensen te begeven, aan de ene kant met au pairs bij bijvoorbeeld een taalschool, anderszijds echte fransen dmv hobbies. Ik leerde de taal sneller in de echte wereld dan in de taalschool.
donderdag 23 augustus 2012 om 20:24
In Frankrijk ben je verplicht om de taal te leren, dus je gaat naast je au pair werkzaamheden naar school (moet je wel zelf betalen). Je leert veel mensen kennen daar. Omdat veel ouders beide werken zijn er veel au pairs en ze zoeken elkaar wel op.
Mijn leven bestond uit s morgens de kinderen, smiddags lagen ze of op bed of op school. Savonds naar het café, om samen te zijn met je vrienden.
In de weekenden vrij, door Parijs en omgeving struinen.
Mijn leven bestond uit s morgens de kinderen, smiddags lagen ze of op bed of op school. Savonds naar het café, om samen te zijn met je vrienden.
In de weekenden vrij, door Parijs en omgeving struinen.
donderdag 23 augustus 2012 om 20:25
zondag 26 augustus 2012 om 09:47
Ik heb een jaar in Milaan gezeten, superleuke ervaring. Moeder was een beetje gek maar kind was een schat! Ik had ook een luizenleven daar want kind was al 9 dus zat hele dag op school. Maar dat gaf mij de mogelijkheid om ook elke dag naar school te gaan en Italiaans te leren! Echt doen, ervaring om nooit te vergeten. En tuurlijk ga je alleen, als je via een agency gaat, kom je daar in aanraking met andere au pairs en contact is zo gelegd!