Auto huren Sicilië

16-08-2016 12:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! In oktober ga ik samen met mijn vriend naar het mooie Sicilië, we landen op Catania en vliegen 15 dagen later terug naar NL vanaf Trapani. We willen graag met een huurauto van oost, via het noorden naar west rijden.

Ik lees op verschillende forums allerlei horrorverhalen over het huren van een auto. Zijn er toevallig ook tips? Bij welk autoverhuurbedrijf moeten we onze auto juist wél huren?! :-)
Ik heb gehuurd via de ANWB bij Sunny Cars. Was niet heel goedkoop maar dan zijn alle eventuele bijkomende kosten afgedekt. In Italië probeerden ze desondanks me nog extra te laten betalen voor de afkoop van het eigen risico van 1200 euro (belachelijk bedrag natuurlijk), maar dat zat dus allemaal al in de huurprijs die ik had betaald.
Sunnycars inderdaad.
Ook Sunnycars. Pas na aankomst op het vliegveld (Palermo) geregeld. Geen klachten.
Wij hebben op de Canarische eilanden ook via sunnycars een auto gehuurd, heel goed bevallen.

Vooraf gereserveerd via D reizen, waren incl verzekering 160 voor een week kwijt en kregen nog gratis upgrade naar grotere auto ook!
Geen tips voor het huren van een auto, maar wel heel veel plezier gewenst.

Wij zijn ook heel Sicilie over geweest met de auto en dat was super.

Wij zijn met onze eigen auto geweest. Zijn in Genua de boot op gegaan met de auto en een dag later waren we in Palermo. Daar was het ff heel druk en chaotisch om door te rijden, maar daarna was het allemaal goed te rijden.
Huren via Autoeurope!

Daar kun je ook bij bijv Sunnycars reserveren maar via Autoeurope is alles zo geregeld dat je 100% zeker weet dat je niks extra hoeft te betalen Alle nodige verzekeringen zitten hier altijd inclusief.

Je weet dus zeker dat je 'nee' kan zeggen als ze je nog iets willen aansmeren.

Edit: dit kan dus ook via ANWB oid maar Autoeurope is meestal veel goedkoper

Verder echt heel goed checken. De meeste autos op Sicilie hebben overal deuken en krassen, ook de huurauto's. Je moet daarom echt zorgen dat je alles van tevoren op laat schrijven, anders proberen ze het alsnog op jou te verhalen.

En dan dus echt alle krasjes!
Dank voor de snelle reacties! Ik heb Sunny Cars en Auto Europe even met elkaar vergeleken. Het valt me op dat sunny cars €450 euro vraagt voor 15 dagen en 'maggiore' (via auto europe) €230, dat is een groot prijsverschil.. Bij sunny cars ben je dan wel all-risk verzekerd en bij maggiore niet. Met de maximale verzekering er aan toegevoegd kost het bij maggiore 320 euro, maar dan ben je alsnog niet all-risk verzekerd. Lastig!
Hoe staat Auto Europe bekend? Ik ken ze nl helemaal niet. Maar Sunnycars is idd prijzig. Ik geloof dat ik 350 euro kwijt was voor een Clio voor 8 dagen.
Autoeurope is in Nederland niet zo bekend maar wel in Duitsland.

Veel mensen op reisfora zweren erbij...
Sunny cars is best oke, maar i.v.t. andere aanbieders ook erg duur. Via verzekeraar Alianz kun je sinds kort de borgsom/ eigen risico voor huurauto's verzekeren. Premie per dag is e. 5,50. Combinatie van elders een goedkopere auto huren en met deze verzekering erbij, is meestal goedkoper dan sunny cars.
@MinkedeWit @AnAppleADay haha wauw jullie zijn snel! Ik heb mijn bericht al weer aangepast, had de kleine lettertjes toch niet goed gelezen.. ???? Toch wel verschil in verzekering.
Net geweest, gehuurd via Car del Mar. Was voor all risk de goedkoopste (heel wat aanbieders vergeleken). Was ook een prima service.

Let er alleen even op dat je met je creditcard voldoende borg kunt staan. Wij hadden een Visa-card mee, die heeft een hoger saldo dan bijvoorbeeld een Rabocard. Bij veel kaarten is het maximaal €1000 en dat is te laag, kun je beter van te voren verhogen anders sta je bij de balie met je bank te bellen
Wij hebben ook bij Sunny Cars een auto gehuurd,via D-reizen, was geloof ik 300,- voor een week ongeveer.

Sluit wel echt alle verzekeringen af want man man man wat die automobilisten daar allemaal doen... Wij hadden binnen 1 week de wieldop er af, antenne er af, meerdere krassen, 'schaafwonden' van het krappe parkeren en deuken in de auto zitten, en we hadden zo'n heel klein fiatje, maar nog werd daar dus gewoon tegenaan gereden. Elke keer als je bij de auto kwam was er wel weer iets beschadigd leek het. (En daar werd bij Sunny Cars dus absoluut niet moeilijk over gedaan.)
quote:Lisa15 schreef op 16 augustus 2016 @ 23:12:

Dank voor de snelle reacties! Ik heb Sunny Cars en Auto Europe even met elkaar vergeleken. Het valt me op dat sunny cars €450 euro vraagt voor 15 dagen en 'maggiore' (via auto europe) €230, dat is een groot prijsverschil.. Bij sunny cars ben je dan wel all-risk verzekerd en bij maggiore niet. Met de maximale verzekering er aan toegevoegd kost het bij maggiore 320 euro, maar dan ben je alsnog niet all-risk verzekerd. Lastig!

Ik ben net een week terug vandaag. 10 dagen over Sicilië gecrosst en ongeveer 1200 kilometer gemaakt.

Op Catania airport zitten alle grote verhuurbedrijven.

Wij hadden eentje die een km of 2 (3?) vanaf de luchthaven zat. Scheelde in prijs.

En werden met een busje gehaald en terug gebracht.

Ik raad je wel echt aan all risk zonder eigen risico te nemen.

Wij hadden een pakketreis met autohuur maar ook een eigen risico van €1600,-

Ja doeiii dan rij ik niet lekker. Dat hebben we extra afgekocht maar koste wel €170 extra.

Ik wil je iig aanraden berekeningen te maken met €0 eigen risico. Ze rijden als mallen en een deuk of kras is zo gemaakt. Dure vakantie dan.
https://www.autohuren.nl/ ... 4766a1e7761817754j7964286

Weet niet of je die kent? Is makkelijk vergelijken.
quote:annavb schreef op 17 augustus 2016 @ 21:56:

Wij hebben ook bij Sunny Cars een auto gehuurd,via D-reizen, was geloof ik 300,- voor een week ongeveer.

Sluit wel echt alle verzekeringen af want man man man wat die automobilisten daar allemaal doen... Wij hadden binnen 1 week de wieldop er af, antenne er af, meerdere krassen, 'schaafwonden' van het krappe parkeren en deuken in de auto zitten, en we hadden zo'n heel klein fiatje, maar nog werd daar dus gewoon tegenaan gereden. Elke keer als je bij de auto kwam was er wel weer iets beschadigd leek het. (En daar werd bij Sunny Cars dus absoluut niet moeilijk over gedaan.)Nou, wat verschrikkelijk was dat! Wij waren bij het Gardameer maar ook daar rijden ze als gekken. Ik heb de auto schadevrij door de week heen gekregen, wat een wonder mag heten. Helaas was het verhuurbedrijf dicht toen ik de auto terugbracht (volgens Sunnycars zouden ze op zaterdag gewoon de hele dag open zijn), dus ik ben nog wel bang dat ze me een van de vele deuken die al in de auto zaten in de schoenen willen schuiven. Maar goed, dat moet dan ook in die verzekeringen zitten.
Ik heb -ondanks all risk en alle eigen risico afgekocht- bij het ophalen van de auto een filmpje gemaakt terwijl ik rond de auto liep en heb alle beschadigingenomen die er al zaten heel duidelijk vastgelegd.

Vrienden van ons (met een eigen risico) wisten 100% zeker dat een schade er al zat maar kregen die wel in hun schoenen geschoven.

Geen zin aan ook maar ergens gezeur over achteraf.
Wij hebben oa 3 dagen in en rond Palermo gereden. Wat een wonder dat we nog in leven zijn Echt hoor! Wat een debielen.

En ik heb al in vele delen van Italië gereden. Overal rijden ze lomp maar Sicilië spant de kroon.
Ter indicatie: 6 dagen huur (dinsdag 16.00 ophalen - maandag 16.00 afleveren aan andere kant van het eiland) was €123, all inclusive pakket. Dat is een stuk goedkoper dan een Sunny Cars.

Overigens volledig krasvrij ingeleverd, achteraf zonde van die all risk, zonder was het zo'n beetje de helft geweest qua prijs!
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 17 augustus 2016 @ 22:21:

Ik heb -ondanks all risk en alle eigen risico afgekocht- bij het ophalen van de auto een filmpje gemaakt terwijl ik rond de auto liep en heb alle beschadigingenomen die er al zaten heel duidelijk vastgelegd.

Vrienden van ons (met een eigen risico) wisten 100% zeker dat een schade er al zat maar kregen die wel in hun schoenen geschoven.

Geen zin aan ook maar ergens gezeur over achteraf.Dat is wel een goede voor een volgende keer! Helaas niet aan gedacht in alle hectiek.
Ik heb laatst ook voor huurauto's in Italië gekeken. Uiteindelijk geboekt via sunnycars omdat die de enige waren waar echt alle kosten gespecificeerd waren. Vooral de kosten voor een tweede bestuurder zitten er meestal niet bij en dit kan oplopen tot 12€ per dag.

Mijn ervaring met sunnycars is erg goed, gewoon alles goed geregeld, dan maar een beetje meer betalen.
Uiteindelijk hebben we via Avis de auto gehuurd zonder iets van verzekering etc erbij, en los via Allianz de all risk autoverzekering afgesloten, zoals @boogschutter10 tipte. Dit is ons tot nu toe erg goed bevallen! Zijn nu nog de laatste dagen in Sicilië, als er nog iets benoemenswaardigs gebeurd bij/na het inleveren van de auto zal ik het even posten.

Bedankt overigens voor de tips zoals foto's maken bij start verhuur en creditcard verhogen, hebben wij dankbaar gebruik van gemaakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven