Autorijden Kroatië

11-04-2012 13:07 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik gaan deze zomer backpacken in Hongarije, Kroatië en Bosnië.

Nu plannen we om van Dubrovnik naar Pula te reizen en willen dit met een auto doen.

Wij hebben hier geen auto en rijden dus eigenlijk nooit (ik heb bijna 10 jaar mijn rijbewijs en mijn man nu 1.5 jaar) en ik weet niet hoe de wegen in Kroatië zijn.

Wie heeft er ervaring daar? Is het goed te doen?
Tuurlijk wel.
Ben afgelopen zomer met de auto Nederland naar Kroatie gereden (Rovinj) De eerste keer met de kids...moet zeggen dat was prima te doen!!
Prima te doen! Vorig jaar geweest met eigen auto en wegen zijn daar prima hoor! Rond Dubrovnik heerlijke slingerweggetjes langs de kust. Het is niet druk, en door alle bochten kan je ook niet als een idioot rijden, en gewoon lekker genieten van het uitzicht :-)
Wegen worden steeds beter in Kroatie. Ik zou me daar niet druk over maken gewoon gaan.
Ongeveer zoals rijden in Turkije, daar moet je aan alle kanten ogen hebben. Veel tweebaanswegen.
verba volant, scripta manent.
Wat had je verwacht dan? Zandwegen met paard en wagens?
Het is prima te doen, hoogstens wat lastig in de dodemansbochten als er opeens een bus opduikt en je langs elkaar moet. Gewoon rustig rijden en het is prima.

En als je in Dubrovnik bent in de oude stad, als je dat deel in loopt via de poort is er in de tweede of derde straat rechts een ijswinkel waar je goddelijk ijs kan halen. Voor de ijsliefhebber, zeker aan te raden.

In Pula uiteraard het Amfitheater niet overslaan.

Veel plezier!
Hartstikke goed te doen.
Zeg, stelende vos, ben jij een oude forummer in een nieuw jasje?
quote:draaiorgel schreef op 11 april 2012 @ 13:11:

Wat had je verwacht dan? Zandwegen met paard en wagens?

Hahahaha natuurlijk niet!!!! Ik dacht meer aan enge smalle wegen en elke keer kans om een ravijn in te duiken ...

Maar dit stelt me gerust!
quote:toffifee schreef op 11 april 2012 @ 13:23:

Zeg, stelende vos, ben jij een oude forummer in een nieuw jasje?Ja, was een paar weken terug hierheen gesleept via de oude slimmies en toen een beetje blijven hangen. Alleen geen plannen om mijn oude verslaving weer op te doen hoor, gewoon heel soms even forummen en dat is het.
quote:Francisca21 schreef op 11 april 2012 @ 13:24:

[...]

Hahahaha natuurlijk niet!!!! Ik dacht meer aan enge smalle wegen en elke keer kans om een ravijn in te duiken ...

Maar dit stelt me gerust!Fijn! Is echt goed te doen. Geen superbrede wegen, maar gewoon 2baans en ik vond de bevolking ook gewoon normaal rijden hoor.
Wij hebben heel Kroatie doorgereden op weg naar Montenegro en alle snelwegen zijn nieuw en modern en heel rustig. Super relaxt rijden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Prima te doen. Mooi land. Heel veel plezier!
Computer says nooooo
Leuke tocht! Hongarije is ook een echte aanrader.
Toen wij net 1 minuut in Kroatië waren, hadden we bijna een frontale botsing met een idioot die op een tweebaansweg in de bocht op hoge snelheid aan het inhalen was. Verder ging het wel okee geloof ik, wel nog wat krassen op de auto door overhangende takken op een smalle binnenweg. Die wegen zijn overigens vaak slecht, de snelwegen zijn prima.

O, en Kroatië is echt heel mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven