Backpacken Australie :-P

06-01-2008 01:20 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben door een vriendin enthousiast gemaakt over Australie. Ik dacht altijd dat het veel te duur voor me was, maar je schijnt ook goedkopere tickets te hebben.

Weet iemand hoe dit werkt? Dat ik bijvoorbeeld naar Sydney vlieg, en dan ook nog 1 of 2 binnenlandse vluchten maak? Zij had het over zo 1000 euro, maar ik vind alleen maar dit soort tickets van minstens 1400 euro. (door alle toeslagen)

En... kom ik in een duurder tarief? Als ik zou gaan ben ik 31.

En... is de zomer inderdaad duurder? Ik zit aan de schoolvakanties vast.

Ik ben benieuwd, ervaringen zijn welkom. Ik was erg enthousiast, maar word nu weer een beetje somber door die tarieven. Als die echt hoger zijn houdt het op voor me vrees ik...
Wat betreft die binnelandse vluchten zou ik wachten tot je daar bent. Je nu al vastleggen maakt dat je zo vast aan een planning zit. Ik heb gewoon in Sydney mn binnenlandse vluchten geboekt in een internetcafe. er gaan tig vluchten per dag tussen de verschillende steden dus er is altijd wel een keuze en zoals eerder gezegd is het niet duur om binnenlands te vliegen.
Oh? Ik hoorde van die vriendin dat hier boeken goedkoper is?

Nou ja, ik heb in ieder geval een indicatie wat dat kost. Maar ja, met deze prijzen van hier naar daar zit het er sowieso niet in denk ik...

Wat was jij per overnachting ongeveer kwijt?
ja, juli en aug is het natuurlijk weer onze vakantieperiode, zucht....Voordat onze zomervakantie begint en voordat de zomerperiode in OZ begint is het voordeliger, snap je em nog...?
Ik heb mijn beste vriendinnetje opgezocht die verhuisd is naar Sydney. In Sydney heb ik dus bij haar gelogeerd. Toen we gingen rondtrekken waren we denk ik zo rond de 50AUD kwijt, wij hebben voornamelijk in hostels geslapen (beiden 32 en geen feestbeesten). gewoon een tweepersoonskamer genomen en met eigen douche/toilet. Ik vond Australie trouwens niet echt goedkoop.
Ben het met rascalles eens. Heb daar lastminute een hele leuke aanbieding geboekt voor een retourtje Melbourne-Launceston (Tasmanië). was helemaal niet van plan om daar naartoe te gaan, maar bleek een van de leukste/mooiste plekken te zijn en dat voor AUD $80!!! Prijzen van tickets naar Oz zijn niet goedkoop, helaas. Maar als je terug bent, weet je dat het elke cent waard is geweest
O ja, en mocht je in Adelaide terechtkomen; daar vind je dus echt het leukste hostel van heel Australië: http://www.backpackoz.com.au/

Niet te groot, maar wel heel gezellig (zonder dat het ontaard in een zuipfestijn...).
Ja, dat is zeker zo!

Nou, met iemand een kamer delen zou ik niet erg vinden, maar een slaapzaal met 20 man hoeft van mij niet

Jeemig, balen dat het zo beroerd valt dan he? Volgens mij heb ik echt tot eind juni tentamens

Het zal me verdorie toch niet door de neus geboord worden he?
kun je niet in aug/sep de her tentamens doen? of wil je dat risico niet nemen? (weet niet hoeveel kansen je hebt om een tentamen te doen, welke opleiding doe je?)
Nee, de hertentamens zijn half juli... dus ik heb al bedacht dat ik die dan maar skip, tot nu toe heb ik nog geen herren gehad!

Maar ja.. als ik ze allebei skip mis ik teveel kansen...

Ik doe deeltijd HBO communicatie.
Ik begin spontaan ook weer de kriebels te krijgen Maar ja, ik studeer dus ook en da's inderdaad wel lastig ivm vakanties/prijzen e.d. Wat betreft het slapen met meerdere personen op één kamer: valt op zich wel mee. Meeste hostels hebben kamers die variëren van vier tot acht bedden. En hou er rekening mee dat je soms op een mixed dorm (mannen + vrouwen) terecht kunt komen. Dus altijd even navragen wanneer je boekt op wat voor kamer je terecht komt. En je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Vervoer en overnachtingen zijn je grootste kostenpost. In de hostels kun je zelf koken, dus dat scheelt weer.
Hmm... dus ik moet alleen nog hopen op een goedkoper ticket... Want dit wordt me anders te duur. Tot 1100 zou wel gaan, maar 1500 wordt echt te gek. 100 voor een binnenlandse vlucht en dan nog eens vervoer en overnachten...
De tickets zullen niet goedkoper worden in de periode dat jij wilt gaan. Is een andere bestemming niet een optie? Ik vond OZ echt geweldig maar niet het allergeweldigste wat ik ooit heb gezien. Azie bijvoorbeeld? Goedkopere tickets en daar ook nog eens spotgoedkoop + geweldige bestemmingen. Nou ja, ik roep maar wat natuurlijk he, tis nog vroeg
Nou, Azie zelf trekt me niet zo eigenlijk. Maar Australie was tot vrijdag helemaal niet eens het plan omdat het zo duur was. Tot mijn vriendin begon te vertellen dat het wel meeviel, haha

Oneerlijk dat ze zoveel duurder zijn geworden he? Zij vloog de afgelopen jaren zelfs un hun hoogseizoen voor 1000 euro... Ik heb gewoon pech.

Maar goed, ik kan nu toch nog niet boeken, want ik kan het ticket betalen van mijn vakantiegeld. Dus echte knopen doorhakken kan pas dan. Maar ik ga volgende week wel even informeren op de vakantiebeurs, EN me orienteren op andere landen
Ik ben een jaar geleden naar Australie geweest. Ik had een ticket van Cathay Pacific, via Hong Kong, kostte iets van 1300 euro. Er was een goedkoper ticket met Kuwait Airlines geloof ik. Bedenk wel dat Australie duur is. Ik heb veel gereisd, maar vond het daar erg duur, vergelijkbaar met Nederland.

Ik zou lekker naar Azie of Midden Amerika gaan als ik jou was, veel goedkoper, mooi weer en genoeg leuke dingen te doen.
Cum non tum age
Kun je daar dan ook goed als vrouw alleen reizen?
Ik heb zelf nooit alleen gereisd, maar Azie is zeer zeker oke als vrouw alleen en Midden Amerika lijkt mij ook wel te doen, alhoewel ik je Azie zou aanraden, bijv. Thailand, Vietnam, Laos, Maleisie.
Cum non tum age
Het gaat uiteindelijk gewoon om vraag en aanbod en hoogseizoen is hoogseizoen, dus duurder. Als je in mei gaat is KLM bijvoorbeeld 1170 euro. En in augustus 1700.
quote:Vinyl schreef op 06 januari 2008 @ 17:27:

Ik heb inderdaad op de site gekeken, de prijzen zijn nog wel flink, maar inderdaad als je op binnenland korting krijgt is het misschien beter te doen?

Heb jij ook gebackpackt?

Hi Vinyl, nee, wij hebben in een camper rondgescheurd. Was echt geweldig! Geland in Brisbane, daar wat dagen rond gekeken, vlucht naar Sydney genomen, camper gehuurd, naar Cairns gereden. Daar camper ingeleverd en een week gerelaxed in Cairns. Naar Alice Springs gevlogen en van daar af weer een camper gepakt naar Darwin. Helemaal geweldig. Ben veel backpackers tegen gekomen die ook geweldige verhalen hadden.

Lukt het een beetje met zoeken?
Hoi Koreveen! Klinkt geweldig zeg!

Nee, het wil nog niet. Het is zooooo duur in het zomerseizoen...

Ik ga morgen naar de vakantiebeurs, mss wordt het wel heel wat anders hoor...

Zat zelf nog aan Amerika te denken, de tickets zijn er een stukje goedkoper, alleen zou je daar ook makkelijk kunnen backpacken?

Anyway, morgen naar de vakantiebeurs, leuke ideetjes op doen!
Hi Vinyl,

M'n vriend en ik willen dit jaar ook naar de VS, rondreizen in het zuid-westen. Nu zonder camper, met een huurauto en motelletjes afgaan.

Er zijn op het topic wat ik heb geopend, enkele websites genoemd. Misschien dat je daar info kan vinden over backpacken en prijzen?

Veel plezier op de vakantiebeurs morgen!
Oh leuk! Dat lijkt me ook supergaaf, maar ik weet niet of ik in mijn eentje een huurauto zou willen. Misschien is OV dan socialer?

Ik ga even op je topic neuzen.

Thanks!
Juli/augustus is toch juist het lage seizoen? Want dan zit je in hun winter.

Een ticket naar Australië hoeft echt niet duurder te zijn dan 1200 euro, maar je moet wel op tijd boeken. Binnen Australië kun je toch ook op andere manieren reizen dan met het vliegtuig? Als je in een hostel gaat zitten raak je vanzelf met veel andere backpackers aan de praat en kun je veel samen reizen (als je dat wilt) Er rijdt daar genoeg aan bussen/treinen/wat-dan-ook. Australië is sowieso helemaal uitgerust voor backpackers, ik denk dat je daar meer dan voldoende mogelijkheden kunt vinden!

Misschien is het ook leuk om dit tripje te bewaren en een keer in de lente/zomer te gaan (dus als het hier herfst is) dan kun je ook ruim op tijd je ticket boeken (=minder duur, je kunt gerust een maand of 10 van tevoren boeken.)
oh, haha, zag net dat dit best een oude topic is!!
Kijk hier eens,

http://www.waarheen-waarv...ey&ben=D_Flights%20Sydney

Veel reisplezier toegewenst van Bloemenkind©

*´¨)

¸.. ¸..*´¨) ¸..*¨)

¸.. ¸..*´¨) ¸..*¨)

(¸..´ (¸..
quote:runner84 schreef op 21 januari 2008 @ 23:21:

Juli/augustus is toch juist het lage seizoen? Want dan zit je in hun winter.

Een ticket naar Australië hoeft echt niet duurder te zijn dan 1200 euro, maar je moet wel op tijd boeken. Binnen Australië kun je toch ook op andere manieren reizen dan met het vliegtuig? Als je in een hostel gaat zitten raak je vanzelf met veel andere backpackers aan de praat en kun je veel samen reizen (als je dat wilt) Er rijdt daar genoeg aan bussen/treinen/wat-dan-ook. Australië is sowieso helemaal uitgerust voor backpackers, ik denk dat je daar meer dan voldoende mogelijkheden kunt vinden!

Misschien is het ook leuk om dit tripje te bewaren en een keer in de lente/zomer te gaan (dus als het hier herfst is) dan kun je ook ruim op tijd je ticket boeken (=minder duur, je kunt gerust een maand of 10 van tevoren boeken.)

Voorlopig zit ik aan de zomervakanties vast, helaas.

Enne... als jij een ticket vindt voor 1200 euro voor deze zomer, houd ik me aanbevolen... Dat lukt helaas niet, de taxes zijn zo gestegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven