Backpacken met mini-laptop??
donderdag 5 augustus 2010 om 17:01
Begin oktober ga ik voor het eerst in mijn leven backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland, waar ik ook super veel zin in heb!
Maar ik heb wat tips van ervaringsdeskundigen nodig....
Een kennis die net terug is van Aus/NZ had niet zoveel weblogs geplaatst en weinig geskyped met thuis, omdat de internetcafé`s best prijzig waren.
Een paar dagen hierna vertelde een andere kennis die in Azië gebackpackt heeft dat veel backpackers daar een mini-laptop mee hadden en dat zij de volgende keer er zeker ook één mee zou nemen.
Voordelen van mini laptop meenemen:
- altijd je foto`s op je laptop kunnen plaatsen (+ evt. op USB dan weet je zeker dat je je foto`s niet kwijtkraakt)
- in hostels en restaurants gratis wifi (hoorde ik, weet ik niet zeker)
Nadelen:
- kans dat ie gejat wordt lijkt me zeker aanwezig
- extra kilo`s om mee te nemen
- altijd electriciteit nodig
Nu vraag ik me af, wegen de voordelen van een mini-laptop op tegen de nadelen? en ja, een laptop meenemen als je gaat backpacken is niet echt back to basic....
Wat vinden of doen jullie? Alvast bedankt!
Maar ik heb wat tips van ervaringsdeskundigen nodig....
Een kennis die net terug is van Aus/NZ had niet zoveel weblogs geplaatst en weinig geskyped met thuis, omdat de internetcafé`s best prijzig waren.
Een paar dagen hierna vertelde een andere kennis die in Azië gebackpackt heeft dat veel backpackers daar een mini-laptop mee hadden en dat zij de volgende keer er zeker ook één mee zou nemen.
Voordelen van mini laptop meenemen:
- altijd je foto`s op je laptop kunnen plaatsen (+ evt. op USB dan weet je zeker dat je je foto`s niet kwijtkraakt)
- in hostels en restaurants gratis wifi (hoorde ik, weet ik niet zeker)
Nadelen:
- kans dat ie gejat wordt lijkt me zeker aanwezig
- extra kilo`s om mee te nemen
- altijd electriciteit nodig
Nu vraag ik me af, wegen de voordelen van een mini-laptop op tegen de nadelen? en ja, een laptop meenemen als je gaat backpacken is niet echt back to basic....
Wat vinden of doen jullie? Alvast bedankt!
woensdag 3 oktober 2012 om 12:29
HUH? Mijn doel is niet om constant te facebooken of om contact te houden met het thuisfront hoor haha. Beetje kort door de bocht. Ik ben niet in het bezit van een luxe smartphone of Iphone, zoals velen, dus dat is voor mij ook een extra reden om netbook mee te nemen. En het leek mij juist handig om een netbook mee te nemen om een dagboek bij te houden, ik ben nogal een schrijver. En om foto's op te zetten, dingen uit te zoeken over bepaalde plaatsen. En laten we eerlijk zijn, het is heus niet dat je constant onder de mensen bent of wilt zijn. Lijkt mij juist fijn om af en toe even 'n filmpje te kijken.
woensdag 3 oktober 2012 om 12:37
Ja, ik vind juist dat mensen wat minder updates moeten posten op facebook over wat ze aant doen zijn en met wie en waar en hoe leuk het wel niet is. Ja, veel mensen hebben een iphone en ik kan me voorstellen dat je het dan minder nodig vindt om ook nog 'n netbook mee te nemen, omdat 'n iphone natuurlijk al heel veel mogelijkheden biedt.
woensdag 3 oktober 2012 om 13:30
Hoi Zoey, wat grappig dat ik mijn topic weer naar boven zie komen in de week dat het twee jaar geleden is dat ik naar Australië ging!
Misschien heb je wat aan mijn ervaringen...
Ik heb uiteindelijk geen netbook in Nederland gekocht, omdat ik totaal geen idee had hoe het zou zijn in Australië, ik was bang dat ik daar zou komen met netbook en al en `m bijna niet zou gebruiken. Dan had ik er geld aan besteed en moest ik `m ook nog rondzeulen.
In Australië was ik er na een week of twee wel achter dat een netbook toch echt wel heel handig is op reis en heb ik er daar eentje gekocht!
Ik begrijp wel dat jij naar Azië gaat en daar zul je op sommige plaatsen wellicht wat moeilijker aan een netbook kunnen komen, maar misschien zijn ze in de grote steden zelfs wel goedkoper dan in NL? (Daar worden ze tenslotte allemaal gemaakt:) )
Oh en ik heb echt veel contacten opgedaan in Australië en ik zat absoluut niet achter mijn laptop vastgeplakt, maar ik vond het wel heerlijk om met enige regelmaat met thuis te kunnen skypen.
En natuurlijjk heel veel plezier met je reis! ik heb weleens heimwee naar die tijd...
Misschien heb je wat aan mijn ervaringen...
Ik heb uiteindelijk geen netbook in Nederland gekocht, omdat ik totaal geen idee had hoe het zou zijn in Australië, ik was bang dat ik daar zou komen met netbook en al en `m bijna niet zou gebruiken. Dan had ik er geld aan besteed en moest ik `m ook nog rondzeulen.
In Australië was ik er na een week of twee wel achter dat een netbook toch echt wel heel handig is op reis en heb ik er daar eentje gekocht!
Ik begrijp wel dat jij naar Azië gaat en daar zul je op sommige plaatsen wellicht wat moeilijker aan een netbook kunnen komen, maar misschien zijn ze in de grote steden zelfs wel goedkoper dan in NL? (Daar worden ze tenslotte allemaal gemaakt:) )
Oh en ik heb echt veel contacten opgedaan in Australië en ik zat absoluut niet achter mijn laptop vastgeplakt, maar ik vond het wel heerlijk om met enige regelmaat met thuis te kunnen skypen.
En natuurlijjk heel veel plezier met je reis! ik heb weleens heimwee naar die tijd...
woensdag 3 oktober 2012 om 19:11
ik zou voor een netbook kiezen boven een ipad, omdat je dan wat makkelijker kan surfen/zoeken naar info over bestemmingen, hostels en vliegtickets etc voor je volgende bestemming. niet alle goede sites hebben apps.
ik zit ook niet heel de dag op mn lappie als ik reis, maar aan het einde van de dag even een uurtje mn hoofd te downloaden en evt. meteen de nieuwe vrienden op fb op te zoeken en berichtjes te sturen om af te spreken vind ik dan weer wel leuk.
ik zit ook niet heel de dag op mn lappie als ik reis, maar aan het einde van de dag even een uurtje mn hoofd te downloaden en evt. meteen de nieuwe vrienden op fb op te zoeken en berichtjes te sturen om af te spreken vind ik dan weer wel leuk.
woensdag 3 oktober 2012 om 21:25
Jaaa, ik wil 'm eigenlijk gewoon meenemen, een netbook. Mijn ouders hebben er eentje.... Ha! Ze gebruiken 'm niet dus heb al een toezegging gekregen dat ik 'm wel mocht gebruiken. Die ouders van mij kunnen 't allemaal niet goed zien op zo'n, voor hun, te klein scherm haha. Komt mij dan weer goed uit!
woensdag 3 oktober 2012 om 22:57