Backpacken Nepal (misschien)

18-05-2017 15:26 2 berichten
Hoi hoi,

Ik zou graag in november of december met een rugzakje door Nepal trekken (alleen als vrouw).
Heeft iemand hier ervaring mee, ik ga niet alleen hele trektochten maken door eenzame gebieden.
Denk meer aan trektochten met een gids, tempels bezoeken en andere bezienswaardigheden.

Wat is verstandiger, een reis waar je uit 'bouwstenen' kan kiezen of gewoon een vlucht naar Kathmandu boeken en maar gewoon kijken wat er gebeurd?

Nooit eerder aan backpacken gedaan namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toevallig maandag terug gekomen van 2 weken Nepal samen met vriend. Heerlijk land! Echt een aanrader. Wij hebben eerst 3 maanden in India/Delhi gezeten en wij vonden Nepal daarna echt zo een oase; rustiger, schoner, vriendelijkere mensen.

Wij hadden onze plannen wel een beetje vastgelegd. We hebben eerst 2 nachten in Kathmandu overnacht. Kathmandu vinden veel mensen vrij druk, maar wij vonden het erg leuk! Daarna naar Pokhara. Dat doen veel toeristen want hier kan je goed door het Annapurna gebied trekken. Wij hebben een 4-daagste trektocht gedaan met Mr. Happy trekking (aanrader!). 4 dagen vonden wij wel wat kort, maar we hadden nu eenmaal niet zo heel lang in Nepal sowieso. Pokhara vonden we verder niet zo heeeel erg bijzonder, al kan je er wel lekker relaxen en kan je veel andere mensen ontmoeten.
Daarna zijn wij weer terug naar kathmandu gegaan en hebben we ook nog Bhaktapur bezocht.

Ik zou je gewoon een beetje inlezen en globaal bedenken wat je zou willen bezoeken, maar je hoeft echt niet alles vast te leggen. Een bus naar een andere plek is makkelijk geregeld dus je kan altijd een dag van te voren beslissen waar je daarna heen zou willen. Wellicht een trekking wel van te voren voorbereiden/boeken, al is dit niet perse noodzakelijk want er zijn genoeg trekking bureaus die je daarbij kunnen helpen.

Als je vragen hebt, let me know!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven