Bali, bomen en bos...
zondag 12 juni 2011 om 20:22
Ik weet het niet zo goed meer,
plan is deze winter voor 2-3 weken naar Bali te gaan met onze dochter (dan bijna 2).
We willen wel iets rondreizen, maar niet te veel verschillende plaatsen aan doen (max 3 hebben we in gedachten).
Maar welke?
Op ons keuze lijstje:
-Ubud, vanwege de rijstvelden
-Sanur, strand, dicht bij het vliegveld, dus korte transfertijd voor de terugvlucht
-Lovina, dolfijnen en evt. duiken
-Amed, duiken moet daar prachtig zijn, we gaan weliswaar niet heel veel duiken (want dochter is erbij dus zullen we elkaar dan moeten afwisselen).
Maar wat is nu echt een aanrader? Kunnen we bijv. in Lovina of Sanur ook makkelijk 1 duik per dag regelen, of zijn de duiklocaties dan weer zo ver weg dat je dan de hele dag op pad bent voor 1 duik?
plan is deze winter voor 2-3 weken naar Bali te gaan met onze dochter (dan bijna 2).
We willen wel iets rondreizen, maar niet te veel verschillende plaatsen aan doen (max 3 hebben we in gedachten).
Maar welke?
Op ons keuze lijstje:
-Ubud, vanwege de rijstvelden
-Sanur, strand, dicht bij het vliegveld, dus korte transfertijd voor de terugvlucht
-Lovina, dolfijnen en evt. duiken
-Amed, duiken moet daar prachtig zijn, we gaan weliswaar niet heel veel duiken (want dochter is erbij dus zullen we elkaar dan moeten afwisselen).
Maar wat is nu echt een aanrader? Kunnen we bijv. in Lovina of Sanur ook makkelijk 1 duik per dag regelen, of zijn de duiklocaties dan weer zo ver weg dat je dan de hele dag op pad bent voor 1 duik?
zondag 12 juni 2011 om 21:36
Ik wil sowieso een vlucht met maar 1 tussenstop en stel me maar op een lange reis in...
Het probleem is een beetje dat er zoveel te doen is dat ik gewoon niet meer kan kiezen en niet weet wat de leukste plek is om te zitten...
Heb een aantal speciale kinderreizen gezien en dat lijkt me ook wel handig.
Het probleem is een beetje dat er zoveel te doen is dat ik gewoon niet meer kan kiezen en niet weet wat de leukste plek is om te zitten...
Heb een aantal speciale kinderreizen gezien en dat lijkt me ook wel handig.
zondag 12 juni 2011 om 21:37
Misschien is een georganiseerde reis iets? Er bestaan verschillende aanbieders voor reizen speciaal met kinderen. Expeditie Kroos en Co is er eentje, die hebben Bali in hun aanbod. Ook speciaal voor kleintjes en buiten de schoolvakanties is er Djoser Junior voor de allerkleinsten. Daar hebben ze ook Bali bijstaan voor 15 dagen ofzo. Kan je nog een eigen weekje aanvast plakken. Ideaal!
Riksja Kids is een mogelijkheid voor individuele arrangmenten. Maar misschien is het voor je dochtertje wel leuk om meer kindjes van haar leeftijd om zich heen te hebben?
Riksja Kids is een mogelijkheid voor individuele arrangmenten. Maar misschien is het voor je dochtertje wel leuk om meer kindjes van haar leeftijd om zich heen te hebben?
zondag 12 juni 2011 om 21:38
Kijk dan eens hier GW http://www.fox.nl/vakantie-met-kinderen/default.asp
Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar ik heb nu 3 keer geboekt via hen, en alle keren erg tevreden.
Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar ik heb nu 3 keer geboekt via hen, en alle keren erg tevreden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 12 juni 2011 om 21:45
zondag 12 juni 2011 om 21:57
Wij gaan over 7 weken naar Bali. Naar Benoa als uitvalbasis, lekker luxe hotel en rustige omgeving. Wel excursies naar o.a. de heilige apen en tanah lot. Een georganiseerde rondreis, ik werd al moe van het lezen...haha! Nee, dan lekker zelf bepalen wanneer, hoe en hoe laat. We zullen zeker een paar keer Kuta aandoen, is met de taxi maar een half uurtje. Ubud zit ook in ons excursiepakket, lijkt me ook heel leuk! Oh, en wij gaan zonder kinderen.
Edit: via Fox
zondag 12 juni 2011 om 22:02
quote:Jaschenca schreef op 12 juni 2011 @ 21:57:
Wij gaan over 7 weken naar Bali. Naar Benoa als uitvalbasis, lekker luxe hotel en rustige omgeving. Wel excursies naar o.a. de heilige apen en tanah lot. Een georganiseerde rondreis, ik werd al moe van het lezen...haha! Nee, dan lekker zelf bepalen wanneer, hoe en hoe laat. We zullen zeker een paar keer Kuta aandoen, is met de taxi maar een half uurtje. Ubud zit ook in ons excursiepakket, lijkt me ook heel leuk! Oh, en wij gaan zonder kinderen.
Wij zijn toen ook via Fox gegaan, met excursiepakket.
Ter plekke hebben we zelf nog wat bijgeboekt.
Ik vond het een heel relaxte manier van het eiland verkennen.
Wij zijn toen ook via Fox gegaan, met excursiepakket.
Ter plekke hebben we zelf nog wat bijgeboekt.
Ik vond het een heel relaxte manier van het eiland verkennen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 12 juni 2011 om 22:09