Bali, bomen en bos...

12-06-2011 20:22 63 berichten
Ik weet het niet zo goed meer,

plan is deze winter voor 2-3 weken naar Bali te gaan met onze dochter (dan bijna 2).

We willen wel iets rondreizen, maar niet te veel verschillende plaatsen aan doen (max 3 hebben we in gedachten).

Maar welke?

Op ons keuze lijstje:

-Ubud, vanwege de rijstvelden

-Sanur, strand, dicht bij het vliegveld, dus korte transfertijd voor de terugvlucht

-Lovina, dolfijnen en evt. duiken

-Amed, duiken moet daar prachtig zijn, we gaan weliswaar niet heel veel duiken (want dochter is erbij dus zullen we elkaar dan moeten afwisselen).

Maar wat is nu echt een aanrader? Kunnen we bijv. in Lovina of Sanur ook makkelijk 1 duik per dag regelen, of zijn de duiklocaties dan weer zo ver weg dat je dan de hele dag op pad bent voor 1 duik?
Alle reacties Link kopieren
Bali is echt heel leuk, ik vond het alleen jammer dat we er 19 uur hebben gedaan voordat we er waren.

Google ook eens op excursies Bali, dan krijg je een beetje een beeld van wat er te doen is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Onze reistijd was ook enorm lang, voorbij de 20 uur, met twee tussenstops in Kuala Lumpur en Jakarta, maar even de benen strekken was ook wel prettig. Het was het waard.
Ik wil sowieso een vlucht met maar 1 tussenstop en stel me maar op een lange reis in...

Het probleem is een beetje dat er zoveel te doen is dat ik gewoon niet meer kan kiezen en niet weet wat de leukste plek is om te zitten...

Heb een aantal speciale kinderreizen gezien en dat lijkt me ook wel handig.
Wij hadden alleen een stop in Jakarta.
Misschien is een georganiseerde reis iets? Er bestaan verschillende aanbieders voor reizen speciaal met kinderen. Expeditie Kroos en Co is er eentje, die hebben Bali in hun aanbod. Ook speciaal voor kleintjes en buiten de schoolvakanties is er Djoser Junior voor de allerkleinsten. Daar hebben ze ook Bali bijstaan voor 15 dagen ofzo. Kan je nog een eigen weekje aanvast plakken. Ideaal!

Riksja Kids is een mogelijkheid voor individuele arrangmenten. Maar misschien is het voor je dochtertje wel leuk om meer kindjes van haar leeftijd om zich heen te hebben?
Kijk dan eens hier GW http://www.fox.nl/vakantie-met-kinderen/default.asp

Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar ik heb nu 3 keer geboekt via hen, en alle keren erg tevreden.
Waarmee vlogen jullie dan tickel, de meeste vluchten die ik nu gezien heb gaan via KL of HK
Wij vlogen met Garuda, maar dat was dus in 2003
Di van fox had ik nog niet gezien, doet wel 5 plaatsen aan, twijfel wel een beetje of ik (en vooral man) dat niet te veel vind met kind.
Djoser is een groepsreis, daar wordt ik zelf denk ik echt niet gelukkig van, ga riksja nog even bekijken.
Ze hebben ook individuele rondreizen, of strandvakanties met excursiepakket.
Wij hebben ook gedeeltelijk met KLM en gedeeltelijk met Garuda gevlogen, prima service.
quote:germanwings schreef op 12 juni 2011 @ 21:38:

Waarmee vlogen jullie dan tickel, de meeste vluchten die ik nu gezien heb gaan via KL of HKKLM vliegt rechtstreeks, je kiest dan optie 10 dagen, dan kun je bij extra's verlengen.
Riksja heeft geen kinderafdeling voor bali en de "volwassen" reizen vind ik wel weer heel veel plaatsen aan doen.

(goh, wat ben ik een zeur he?)
klm vliegt ook niet rechtstreeks maar maakt een stopover in KL
quote:Tickel schreef op 12 juni 2011 @ 21:43:

Ze hebben ook individuele rondreizen, of strandvakanties met excursiepakket.djoser of fox?
Neem bv DEZE reis.

Is 10 dagenmet KLM, je kun 7 dagen verlengen bij de extra opties én je kunt er een excursiepakket bijboeken.
quote:germanwings schreef op 12 juni 2011 @ 21:49:

[...]

djoser of fox?Fox
Wij gaan over 7 weken naar Bali. Naar Benoa als uitvalbasis, lekker luxe hotel en rustige omgeving. Wel excursies naar o.a. de heilige apen en tanah lot. Een georganiseerde rondreis, ik werd al moe van het lezen...haha! Nee, dan lekker zelf bepalen wanneer, hoe en hoe laat. We zullen zeker een paar keer Kuta aandoen, is met de taxi maar een half uurtje. Ubud zit ook in ons excursiepakket, lijkt me ook heel leuk! Oh, en wij gaan zonder kinderen.

Edit: via Fox
Naar het aston bali resort en spa jaschena? (jaja ik pluis nu even de fox pagina uit ).

Zonder kind was dan toch makkelijker, toen boekte ik meestal niets, maar dat durf ik nu niet meer aan.
quote:Jaschenca schreef op 12 juni 2011 @ 21:57:

Wij gaan over 7 weken naar Bali. Naar Benoa als uitvalbasis, lekker luxe hotel en rustige omgeving. Wel excursies naar o.a. de heilige apen en tanah lot. Een georganiseerde rondreis, ik werd al moe van het lezen...haha! Nee, dan lekker zelf bepalen wanneer, hoe en hoe laat. We zullen zeker een paar keer Kuta aandoen, is met de taxi maar een half uurtje. Ubud zit ook in ons excursiepakket, lijkt me ook heel leuk! Oh, en wij gaan zonder kinderen.

Edit: via Fox

Wij zijn toen ook via Fox gegaan, met excursiepakket.

Ter plekke hebben we zelf nog wat bijgeboekt.

Ik vond het een heel relaxte manier van het eiland verkennen.
Is zo'n dag excursie bij fox een hele dag?

(en tickel, heb je toevallig gezien of er ook kleine kinderen mee gingen en of ze evt. ook autostoeltjes konden regelen, ik weet dat ze dat bij kidsreizen en expeditiekroost wel kunnen en vind dat toch wel een fijn idee).
Ik heb wel kinderen gezien, maar er staat me niets bij van kinderstoeltjes.

Misschien kun je Fox even mailen of dat daar kan/is.
Moet ze sowieso even mailen, want ik kan me neit voorstellen dat ik voor dochter de volle prijs betalen moet (en iets anders zie ik niet), maar vroeg het me gewoon af.
Er staat bij het excursiepakket dat kinderen tot 5 jaar gratis mee kunnen. Misschien dat ze wel kinderstoeltjes hebben.

Sommige excursie ben je een dag mee zoet, andere een halve dag.

Maar het gaat allemaal heel rustig aan hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven