Bali, bomen en bos...

12-06-2011 20:22 63 berichten
Ik weet het niet zo goed meer,

plan is deze winter voor 2-3 weken naar Bali te gaan met onze dochter (dan bijna 2).

We willen wel iets rondreizen, maar niet te veel verschillende plaatsen aan doen (max 3 hebben we in gedachten).

Maar welke?

Op ons keuze lijstje:

-Ubud, vanwege de rijstvelden

-Sanur, strand, dicht bij het vliegveld, dus korte transfertijd voor de terugvlucht

-Lovina, dolfijnen en evt. duiken

-Amed, duiken moet daar prachtig zijn, we gaan weliswaar niet heel veel duiken (want dochter is erbij dus zullen we elkaar dan moeten afwisselen).

Maar wat is nu echt een aanrader? Kunnen we bijv. in Lovina of Sanur ook makkelijk 1 duik per dag regelen, of zijn de duiklocaties dan weer zo ver weg dat je dan de hele dag op pad bent voor 1 duik?
Alle reacties Link kopieren
Wat duiken betreft heb ik geen idee maar Bali is makkelijk reisbaar. Het is niet zo groot, de taxikosten niet duur en het land is zeer kindvriendelijk.
gravinnetje, zou jij dan eerder aanraden om op 1 plek te gaan zitten? En alles vanaf daar te bereizen?
Wij hebben 28 dagen op 1 plek gezeten, een weekje uitgerust en daarna om de dag iets gedaan.

Ubud is leuk

Lovina kwam ik misselijk aan vanwege de busreis, ben gelijk met taxi terug gegaan.

Wij hebben nog een dagje geraft

Een dagje mountainbiken vanaf een berg

Iets met een apentempel

Tanah Lot

En nog wat dingen die ik inmiddels vergeten ben

De meest dingen kun je in 1 dag doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Waar heb je gezeten tickel?

Raften gaat het niet worden, geloof neit dat ik dat zo geschikt vind voor onze dochter.
In Nusa Dua geloof ik, is al enige tijd geleden.

Was iig een gebied met alleen hotels, met de taxi was je goedkoop en snel in Kuta.
Kan ook Benoa geweest zij GW
Ik zie net dat we tussen die 2 plekken in zaten.

Oh ja we hebben ook een "eiland" tour gedaan en zijn bij het oude gerechtsgebouw geweest.

Misschien kun je inspiratie opdoen van deze site?

http://www.sribali.nl/
duiken bij pulau menjangan is super (is wel 10 jaar geleden btw). te bereiken vanuit lovina. Amed ook mooi.
hmm, ik vind dat wel erg ver een "uithoek", zie ons dan niet iedere keer met dochter hele stukken reizen vanaf daar.
Wij zaten in Sanur en konden van daaruit met een boot om dolfijnen te zien, zijn gaan raften, mountainbiken van een vulkaan af, en met een boot mee om op een eilandje te gaan snorkelen. Ook Tanah Lot gezien. Ubud is ook prima te doen vanaf Sanur. Ik vond het fijn om op een plek te zijn, en Bali is niet zo groot dat je dan daar moet blijven en verder geen andere plaatsen kunt bekijken. Lovina ligt wellicht wat uit de slinger, is toch helemaal in het noorden? Maar verder is het meeste goed te doen.

Veel plezier, Bali is echt super! En met een kleintje ook heel goed te doen, volgens mij.
Oh en een traditionel dansavond met eten, ook erg leuk.

Wij hebben een optreden gezien in een soort tempel.
Hoe lang is ubud vanaf sanur ongeveer?
Wij zijn vorig jaar ook in Bali geweest.

Wij zijn achtereenvolgens in Kuta - Ubud - Lovina - Padang Bai en Sanur geweest. Amed kan ik dus niets zinnigs over zeggen. De anderen hebben allemaal op een verschillende manier hun charme, de verschillen maakten het leuk. Als we moeten kiezen sprak Lovina ons het minst aan.

Mijn vriend heeft gedoken in Padang Bai en Tulamben (liberty scheepswrak) daar is hij vanuit Sanur naartoe gereisd.

Het land is redelijk makkelijk te bereizen.
quote:germanwings schreef op 12 juni 2011 @ 21:19:

Hoe lang is ubud vanaf sanur ongeveer?Half uur ongeveer.
Moeilijk in te schatten GW. Ik denk max. 2 uur enkele reis, en dat is m'n vriend wel met me eens. Ik kan me ook niet voorstellen dat het veel langer was, omdat wij er niet van houden om lang in een taxi/bus/auto te zitten.
serieus, zo dichtbij?

Wow, ik ben helemaal verbaasd. (positief)
Oh, ben alweer mosterd. Dat krijg je ervan als je de vraag eerst hier overlegd
Ik reageerde dus op dat half uur.

2 uur vind ik dan alweer vrij lang om op 1 dag op en neer te gaan (met kind).
http://forum.indonesiepag ... haufeur_kuta_of_sanur.php ik heb het hier vandaan, wist het niet meer precies
helemaal mosterd ben je niet, je antwoor d verschilt nogal van die van Tickel

En vanwege dat scheepswrak zou ik op zich wel graag naar amed willen, maar goed, het is geen echte duikvakantie voor ons...

moeillijk, moeillijk
Mijn vriend vloog die vakantie voor het eerst, ik was al vaker in Azië geweest. Hij is niet altijd heel makkelijk met eten, en het fijne aan Bali vond ik dat je er voor alles terecht kunt. Heerlijke rijstmaaltijden, maar ook pasta/pizza/vleesgerechten e.d.

Nu weet ik natuurlijk niet hoe makkelijk jullie dochtertje is met eten, maar dan weet je dat vast.
MIjn dochter eet alles, behalve brood (ze eet graag 2 warme maaltijden per dag ), dus daar voorzie ik nu nog geen problemen (maar dat kan natuurlijk snel veranderen)
Nou, je hebt weer lekker veel aan mijn tips

Ach, Bali is prachtig, vriendelijke mensen, mooie natuur en ik voelde me er veilig. Alvast heel veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven