Bali
maandag 14 januari 2008 om 19:43
zondag 16 maart 2008 om 11:45
Vorige jaar zijn wij op Bali geweest. We wilde eerst losse tickets boeken. Dit bleek alleen duurder te zijn dan een pakketreis. We hebben dus een 'goedkope'pakketreis geboekt via BEX en enkele dagen gebruik gemaakt van het hotel. Tijdens het rondreizen hebben we onze koffers lekker in het hotel laten staan en zijn met beperkte bagage gaan reizen.
Allemaal heel prima te doen.
Leuk is om op eigen gelegenheid naar een klein eilandje te gaan. Ubud moet je echt gezien hebben. Lovina vonden wij gweldig omdat we daar dolfijnen hebben gezien.
Ons hotel was trouwens in Sanur. Een stuk minder druk dan Kuta.
Allemaal heel prima te doen.
Leuk is om op eigen gelegenheid naar een klein eilandje te gaan. Ubud moet je echt gezien hebben. Lovina vonden wij gweldig omdat we daar dolfijnen hebben gezien.
Ons hotel was trouwens in Sanur. Een stuk minder druk dan Kuta.
maandag 17 maart 2008 om 12:26
Plukkie, dat is mij ook al opgevallen dat losse tickets duurder zijn dan een pakketreis (individueel, inclusief gids). Hoe meer ik lees over het eiland, hoe geweldiger het me lijkt, zeker zo'n gecombineerde reis Java/Bali, dan zie je zoveel! Ik heb zitten kijken op de sites van Fox en Nrv, hun aanbod ziet er goed uit. Morgen maar eens wat knopen doorhakken!
maandag 17 maart 2008 om 19:18
We hebben geboekt! Er zat al aardig wat vol dus SA konden we al niet meer boeken. We vliegen met Cathay Pacific en dan verblijven we in het Bali Hyatt in Sanur. Lekker luxe! We gaan trouwens 12 dagen omdat we echt niet langer kunnen. 13 dagen had gekund maar dan werd het heel krap. Leek ons niet zo leuk. Dus we hebben 9 nachten (tien dagen) in het hotel.
We hebben er al helemaal zin in!
We hebben er al helemaal zin in!
maandag 24 maart 2008 om 20:27
dinsdag 25 maart 2008 om 20:41
Ik ga eind april naar Bali en Java.... Heb er veel zin in, maar hoop dat Wilders geen roet in eten gaat gooien.
Ik las net namelijk onderstaand bericht:
JAKARTA (ANP) - De radicale Indonesische geestelijke Abu Bakar Bashir heeft volgelingen opgeroepen geweld te gebruiken tegen toeristen. Dat blijkt uit videobeelden van preken die Bashir in oktober afstak.
Hij riep circa driehonderd toehoorders in de provincie Oost-Java op toeristen af te tuigen, meldden Australische media. ,,Als er hier ongelovigen komen, sla ze in elkaar. Tolereer ze niet'', stelde de man die wordt gezien als spiritueel van de terreurbeweging Jemaah Islamiya. In de preek vergeleek hij niet-moslims met krioelende ,,wormen, slangen, maden''.
Ongelovigen verzieken volgens Bashir de moraal door zonder gêne blote huid te tonen. ,,Kijk naar Bali... die ongelovige toeristen. Ze zijn naakt.''
Wat vinden jullie daarvan?
Ik las net namelijk onderstaand bericht:
JAKARTA (ANP) - De radicale Indonesische geestelijke Abu Bakar Bashir heeft volgelingen opgeroepen geweld te gebruiken tegen toeristen. Dat blijkt uit videobeelden van preken die Bashir in oktober afstak.
Hij riep circa driehonderd toehoorders in de provincie Oost-Java op toeristen af te tuigen, meldden Australische media. ,,Als er hier ongelovigen komen, sla ze in elkaar. Tolereer ze niet'', stelde de man die wordt gezien als spiritueel van de terreurbeweging Jemaah Islamiya. In de preek vergeleek hij niet-moslims met krioelende ,,wormen, slangen, maden''.
Ongelovigen verzieken volgens Bashir de moraal door zonder gêne blote huid te tonen. ,,Kijk naar Bali... die ongelovige toeristen. Ze zijn naakt.''
Wat vinden jullie daarvan?
woensdag 26 maart 2008 om 19:43
wie dan leeft, wie dan zorgt.
Als die film echt openbaar wordt (als ie al bestaat) zal de sfeer er in Nederland ook niet plezieriger op worden. Ik denk dat het wel meevalt. In Bali leven ze van de toerist dus de gemiddelde Balinees zal de toerist niet weg willen jagen. Ze zijn de vorige crisis net weer een beetje te boven (de bomaanslag).
Als die film echt openbaar wordt (als ie al bestaat) zal de sfeer er in Nederland ook niet plezieriger op worden. Ik denk dat het wel meevalt. In Bali leven ze van de toerist dus de gemiddelde Balinees zal de toerist niet weg willen jagen. Ze zijn de vorige crisis net weer een beetje te boven (de bomaanslag).
woensdag 26 maart 2008 om 22:54
zaterdag 5 april 2008 om 19:11
Is het ook niet zo dat Bali het enige eiland van Indonesië is dat NIET islamitisch is?? De mensen hangen er een ander geloof aan, weet even niet meer hoe het heet.
En wat Kaetje zegt klopt ook, de mensen leven van het toerisme. Overigens vond ik de lokale bevolking een van de leukere dingen van de reis, ze zijn allemaal zo ontzettend aardig!!
Ik zou zeggen: geniet van een onvergetelijke vakantie. Ik vond het er geweldig!!
En wat Kaetje zegt klopt ook, de mensen leven van het toerisme. Overigens vond ik de lokale bevolking een van de leukere dingen van de reis, ze zijn allemaal zo ontzettend aardig!!
Ik zou zeggen: geniet van een onvergetelijke vakantie. Ik vond het er geweldig!!
vrijdag 16 mei 2008 om 13:25
quote:kaetje schreef op 05 maart 2008 @ 20:51:
Ook over de plaats ben ik er nog niet uit. We willen wel wat zien maar hoeven niet elke avond de kroeg in. Duiken vind ik leuk maar vriend hoeft niet perse. Bovendien heb ik het pas twee keer gedaan dus een wrak in etc. zal er voor mij niet in zitten denk ik. Of wel?Het wrak is van boven open, dus iedereen mag er in duiken. Ik had namelijk net mijn padi gehaald en heb er ook in gedoken.
Ook over de plaats ben ik er nog niet uit. We willen wel wat zien maar hoeven niet elke avond de kroeg in. Duiken vind ik leuk maar vriend hoeft niet perse. Bovendien heb ik het pas twee keer gedaan dus een wrak in etc. zal er voor mij niet in zitten denk ik. Of wel?Het wrak is van boven open, dus iedereen mag er in duiken. Ik had namelijk net mijn padi gehaald en heb er ook in gedoken.
dinsdag 11 januari 2011 om 13:17
Heb een vraag, hoop dat deze hier beantwoord kan worden ipv een nieuw topic te openen..
Lees hier voornamelijk op het forum met de boot van Bali naar Lombok te gaan. Maar elders op het internet heb ik ook een keer gelezen (heel goedkoop) met het vliegtuig te kunnen..
Heeft iemand hier toevallig meer informatie over?
Alvast bedankt!
Lees hier voornamelijk op het forum met de boot van Bali naar Lombok te gaan. Maar elders op het internet heb ik ook een keer gelezen (heel goedkoop) met het vliegtuig te kunnen..
Heeft iemand hier toevallig meer informatie over?
Alvast bedankt!
woensdag 12 januari 2011 om 20:43
woensdag 12 januari 2011 om 21:27
Ook een aanrader de Gili's, 3 bounty eilandjes bij Lombok. Wij zijn vorig jaar 3 weken in Indonesie geweest, gereisd van Jakarta naar Lombok met het openbaar vervoer. Vanaf Bali hebben we een snelle boot genomen naar de Gili's, dat kostte ons ongeveer 30 euro per persoon en de speedboot deed er een uurtje over. Vanaf de Gili's ben je zo op Lombok zo'n 15 min varen. Kuta Lombok vonden we echt schitterend en bijna geen toerist te bekennen. Niet zoals Kuta Bali, dat leek ons echt niets.
Wat ik verder super vond op Bali was Lovina, een rustige en relaxte badplaats en Munduk, een dorpje midden in de bergen met geweldige treks langs mooie watervallen. Ubud is natuurlijk ook populair, maar wij vonden het te toeristisch.
Wat ik verder super vond op Bali was Lovina, een rustige en relaxte badplaats en Munduk, een dorpje midden in de bergen met geweldige treks langs mooie watervallen. Ubud is natuurlijk ook populair, maar wij vonden het te toeristisch.
zaterdag 22 januari 2011 om 21:17
Hallo,
Wij gaan half feb voor 4 weken naar Bali. We willen gaan rondreizen, eerst naar Flores, daarna naar Lombok en tot slot terug naar Bali.
Heeft iemand tips voor ons hoe wij het beste kunnen rondreizen op Flores. Is openbaar vervoer te doen, of kunnen we beter op zoek gaan naar een chauffeur die ons overal heen kan brengen? En waar moeten we dan zoeken, hier in Nl of als we op bali zijn?
In iedergeval zijn we erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips. We hopen dat we dat hier kunnen vinden.
Groet, Ander
Wij gaan half feb voor 4 weken naar Bali. We willen gaan rondreizen, eerst naar Flores, daarna naar Lombok en tot slot terug naar Bali.
Heeft iemand tips voor ons hoe wij het beste kunnen rondreizen op Flores. Is openbaar vervoer te doen, of kunnen we beter op zoek gaan naar een chauffeur die ons overal heen kan brengen? En waar moeten we dan zoeken, hier in Nl of als we op bali zijn?
In iedergeval zijn we erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips. We hopen dat we dat hier kunnen vinden.
Groet, Ander