bedrijfsuitje zaak van mijn man

04-06-2009 10:49 355 berichten
Ik heb een paar lastige trekjes.

1) ik hou niet van verplichte nummers met grote groepen (onbekende ) mensen

2) ik durf niet te vliegen

3) ik ben niet graag (ver) en langere tijd van mijn kind weg

4) ik weet graag waar ik aan toe ben

Nu heeft de zaak van mijn man elk jaar een bedrijfsuitje. Ik hoor nu net dat we dit jaar een paar dagen weg gaan met z'n allen (een vrij grote groep onbekenden) , dat we gaan vliegen en dat het een verrassing is waar we heen gaan. Je krijgt alleen een hint ivm inpakken.

Ik heb nu al buikpijn. Wat moet ik hier nu mee?

wat doen we hiermee?

Totaal aantal stemmen: 122

Niet zeuren; geniet ervan (39%)
Gaan, maar gedrogeerd (12%)
Wat zou je je op je hals halen; blijf lekker thuis (49%)
Alle reacties Link kopieren
quote:absoluteEinstein schreef op 04 juni 2009 @ 12:31:

[...]

Dat snap ik wel, vind het alleen jammer, dat er nooit wordt gezegd, "Goh, wat een gaaf bedrijf, dat die zo veel moeite doen voor de werknemers. Jammer dat het totaal niet bij me past." Er wordt vaak bijna gedaan alsof een bedrijf iets organiseerd om de werknemers te pesten.

Wordt dat echt nooit gezegd?? Er zijn toch ook mensen die het wel leuk vinden en die dan ook zeker enthousiast zijn, dus kan me niet voorstellen dat er alleen maar negatieve reacties zijn.

Misschien de negatieve reacties iets meer filteren en de waardering halen uit de positieve reacties.
hey whopper,

sterkte met je beslissing. Heb zelf ook vliegangst (gehad) en begrijp helemaal hoe je je voelt. Al die moeilijke dingen voor je op een rij, ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet. De dag voor mijn huwelijksreis heb ik jankend doorgebracht omdat ik zover moest vliegen, maar ik heb het uiteindelijk gedaan!!

Wat helpt:

neem contact op om te weten waar je heen gaat (kan je je voorbereiden op de vliegduur) en leuke dingen vinden over de bestemming.

vraag of je een stoel mag hebben vooraan in het vliegtuig (misschien mag je zelf inchecken), daar is turbulentie, geluid en de drukte een stuk minder.

wees eerlijk over je vliegangst tegen zijn collega's. Ze zullen het juist knap van je vinden dat je toch mee gaat.

Neem de beslissing: je gaat.

doe je ontspanningsoefeningen elke dag (heb jij ook een cursus bij stichting valk gehad?)

ik heb zelf een homeopatische ontspanningsspray (valdispert) mee genomen. Misschien was het een veertje van dombo, maar het werkte voor mij.
quote:yoyo2 schreef op 04 juni 2009 @ 12:39:

[...]

Klopt, maar een vliegangstcursus kost al gauw 1000 euro.

Het is maar net of je dat ervoor over hebt.

Klopt. En als je die dan gedaan hebt, dan moet je ook gaan vliegen.

Kleine stapjes.

Maar ja, het is niet alsof je in een bus stapt; vliegen meot geregeld worden en kost veel geld.

Met dat in mijn achterhoofd zou het wel goed voor me zijn dit nu te doen.

Spinster; valt weer mee he?
Dank je Liselotte, alleen valdispert zal niet helpen bij mij. Ik ga aan de pammetjes als ik een vliegtuig in stap !

Ik heb mijn cursus bij PsyQ gedaan, het werd vergoed door mijn ziektekostenverzekeraar.
Zo komt er van werken dus niets he....
En vindt dan niemand een bedrijfsuitje van 4 dagen en 3 nachten lang??? Al kan ik het nog zo goed vinden met mijn collega's en heb ik het nog zo'n zin op mijn werk, ik zou dan toch niet snel weggaan met ze voor zo'n lange tijd.

Of er nou angsten in het spel zijn of niet.

Vraag me ook af wat de reden is van zo'n lang bedrijfsuitje, waarom moet het altijd groter, duurder, langer???
Weet je wat mij trouwens wel hielp bij vliegangt..

Mijn vriend zat een half jaar aan de andere kant van de wereld. Ik ben 2x in mijn eentje heen gevlogen. Toen zat ik dus alleen.

Niemand om tegen aan te zeuren, niemand om zijn hand stuk te knijpen etc... Ik kon mezelf zo een stuk minder opfokken.

Toen moest ik wel gewoon in mijn eentje een boekje gaan zitten lezen en sudokupuzzeltjes maken
Spinster, ik krijg de indruk dat jij je sowieso niet zoveel kunt voorstellen bij een irrationele angst, klopt dat?

Dat vermijden nooit de beste oplossing is, is natuurlijk leuk en aardig, maar willens en wetens een situatie opzoeken waarin verschillende van die angsten bij elkaar komen (vliegen, groepen, onbekende bestemming) is natuurlijk ook nooit de beste oplossing, eerder een goed recept om hyperventilatie te ontwikkelen.

Ik ben ook niet goed met groepen. Wat heb ik daar aan gedaan? Aan talloze groepsactiviteiten meegedaan als ze op mijn pad kwamen. Is het nu over? Welnee, ik zou ook als een berg opzien tegen een dergelijk uitje.

Verder heb ik hoogtevrees. Dus ben ik met grote regelmaat gaan klimmen en gaan bergwandelen, meer dan 10 jaar lang. Is het nu over? Ben je gek, het is alleen maar erger geworden.
Ik moet even nakijken van wanneer tot wanneer het precies is, want het klinkt mij zelf ook wel lang in de oren. Ik heb de data niet precies op mijn netvlies maar misschien valt het dus toch wel mee

Ik dacht 3 nachten uit mijn hoofd.

Het kunnen er ook 2 zijn; vrijdag weg en zondag terug.

Dan is dat alweer wat meer te overzien.

Maar ik dacht dat donderdag weg was, dan 3 nachten en zondag terug.
quote:whopper schreef op 04 juni 2009 @ 12:46:

Dank je Liselotte, alleen valdispert zal niet helpen bij mij. Ik ga aan de pammetjes als ik een vliegtuig in stap !

Ik heb mijn cursus bij PsyQ gedaan, het werd vergoed door mijn ziektekostenverzekeraar.heb je sindsdien gevlogen?
quote:_discovery_ schreef op 04 juni 2009 @ 12:46:

En vindt dan niemand een bedrijfsuitje van 4 dagen en 3 nachten lang??? Al kan ik het nog zo goed vinden met mijn collega's en heb ik het nog zo'n zin op mijn werk, ik zou dan toch niet snel weggaan met ze voor zo'n lange tijd.

Of er nou angsten in het spel zijn of niet.

Vraag me ook af wat de reden is van zo'n lang bedrijfsuitje, waarom moet het altijd groter, duurder, langer???Ik vind het belachelijk lang. Met mijn allerbeste vrienden vind ik 4 dagen en 3 nachten al lang, laat staan met de collega's van je partner en aanhang.
quote:misschicken schreef op 04 juni 2009 @ 12:40:

Ik heb niet eens vliegangst of iets in die richting, en toch haak ik vaak af bij personeelsfeestjes, ook die van mijn man.

Ik haat themafeestjes, met verkleedpartijen etc. Ik haat ook van die doe-feestjes, met gezellig klompcriquet, fietsen op een barfiets etc. No way dat ik daar aan mee doe. Een gewone avond met een band enzo ik ik dan wel weer heen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet mee wil, en zou het raar vinden als je man van je verwacht dat je meegaat. Hij weet toch hoe je er over denkt?

Daarbij, uitje moet LEUK zijn, en als jij dat niet zo ervaart, dan gaat het waarschijnlijk ook niet leuk worden.

Blijf lekker thuis, en laat je man met zijn collega's op stap gaan.Het meeste type bedrijfsfeestjes zou ik ook als 'n verplicht nummertje zien, maar 'n weekend weg biedt wel veel meer mogelijkheden. Je hebt gratis vervoer en overnachting en doet even 'n avondje sociaal met collega's door samen te gaan eten en gaat de volgende dagen lekker zelf de hort op om de stad te bekijken e.d. en als je 'n partner hebt kun je er gelijk wat romantisch van maken met z'n tweetjes.
quote:whopper schreef op 04 juni 2009 @ 12:49:

Ik moet even nakijken van wanneer tot wanneer het precies is, want het klinkt mij zelf ook wel lang in de oren. Ik heb de data niet precies op mijn netvlies maar misschien valt het dus toch wel mee

Ik dacht 3 nachten uit mijn hoofd.

Het kunnen er ook 2 zijn; vrijdag weg en zondag terug.

Dan is dat alweer wat meer te overzien.

Maar ik dacht dat donderdag weg was, dan 3 nachten en zondag terug.Dan nog vind ik het lang hoor, wat mij betreft bestaat een bedrijfsuitje gewoon uit een dag of een avond. Ik snap gewoon niet waarom daar ook nog nachten aan vast geplakt moeten worden.
quote:_discovery_ schreef op 04 juni 2009 @ 12:46:

En vindt dan niemand een bedrijfsuitje van 4 dagen en 3 nachten lang??? Al kan ik het nog zo goed vinden met mijn collega's en heb ik het nog zo'n zin op mijn werk, ik zou dan toch niet snel weggaan met ze voor zo'n lange tijd.Van de mensen die ik ken die ook wel 'ns zulke bedrijfsuitjes hebben hoor ik dat ze juist de vrijheid hebben om zichzelf te vermaken. Niets is verplicht. Gratis 'n citytrip en lekker de tijd om er alleen of met partner van te genieten. Ik zou 'm dankbaar aannemen in elk geval, jammer dat ze op mijn werk niet zo reislustig zijn dat ze zoiets zouden organiseren.
quote:mars 74 schreef op 04 juni 2009 @ 11:40:

[...]

Ik laat de deur gewoon open. En als er mensen zijn zeg ik: sorry ik laat de deur op een kiertje want ik heb claustrofobie. Wordt prima op gereageerd.

Bij liften heb je ook altijd trappen. Goed voor de conditie ook nog.Gadverdamme
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
En eensch met Spinster en AE.
quote:_discovery_ schreef op 04 juni 2009 @ 12:54:

[...]

Dan nog vind ik het lang hoor, wat mij betreft bestaat een bedrijfsuitje gewoon uit een dag of een avond. Ik snap gewoon niet waarom daar ook nog nachten aan vast geplakt moeten worden.Het is een bedrijf waar de medewerkers zelf mogen bepalen wat ze gaan doen. Ze krijgen een totaalbudget en dan organiseert elk jaar een ander groepje het reisje. Ik geloof oprecht dat de eigenaren van het bedrijf niets dan goeds in de zin hebben hiermee en ze doen er een heleboel mensen een groot plezier mee.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 juni 2009 @ 12:57:

[...]

GadverdammeJij ook bedankt voor je begrip
Mars, let er maar niet op joh.....
Ik heb even gebeld en het valt allemaal weer reuze mee.

het is 3 dagen en twee nachten, dus reis op vrijdag, zaterdag daar en dan zondag weer terug.

Pfoe.

Wat kan een mens zich druk maken he met de verkeerde info in het hoofd.....
quote:mars 74 schreef op 04 juni 2009 @ 13:03:

[...]

Jij ook bedankt voor je begripIk mag toch zeker iets vies vinden? WTF heeft dat met begrip te maken?
Oh beter zeg!

En weet je al waar de reis naartoe gaat?
quote:mars 74 schreef op 04 juni 2009 @ 11:40:

[...]

Ik laat de deur gewoon open. En als er mensen zijn zeg ik: sorry ik laat de deur op een kiertje want ik heb claustrofobie. Wordt prima op gereageerd.

Bij liften heb je ook altijd trappen. Goed voor de conditie ook nog.

Gelukkig werk je dan niet, zoals ik, op de 30e etage

Ik ben het erg eens met Spinster dat je je niet moet laten leiden door je angsten. Dat is echt zonde, want ik denk dat je dan een hoop leuke dingen mist (zoals dit uitje).

Ik weet uit ervaring dat betablockers goed helpen. Ik val bijna flauw van de faalangst, maar ik heb vorig jaar toch motorexamen gedaan. Flauwvallen op een motor is niet heel handig, dus had ik mijn huisarts gevraagd om iets te geven. Ik weet niet meer precies wat het was, maar het hielp goed. Het paniekgevoel was er wel, maar de hyperventilatie, hartkloppingen, duizeligheid en het gevoel om in een hoekje te gaan zitten huilen waren verdwenen. Hierdoor kon ik heel goed rustig blijven.

Nou, dan hebben we het vliegtuig gehad

Zelf zou ik er ook helemaal zenuwachtig van worden als ik niet zou weten waar ik aan toe ben. Zeker als je niet graag met vreemde mensen omgaat. Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje flauw dat ze dat geheim houden. Jullie zijn toch geen kleine kinderen meer waarvoor een verrassingsuitje moet worden georganiseerd. Anyway, je zou kunnen vragen waar je heen gaat onder het mom van: "ik hou niet van vliegen, dus ik weet graag hoe lang ik in het vliegtuig zit" of "welke taalgids moet ik meenemen". Als je dat dan weet, zou je kunnen vragen of er "tijd voor jezelf" is omdat je heel graag iets in de betreffende stad wil bezoeken (speciale winkel, museum, tentoonstelling, etc.). Kom je toch op een indirecte manier te weten waar jullie ongeveer heen gaan.
quote:whopper schreef op 04 juni 2009 @ 13:06:

het is 3 dagen en twee nachten, dus reis op vrijdag, zaterdag daar en dan zondag weer terug.

Pfoe.

Wat kan een mens zich druk maken he met de verkeerde info in het hoofd.....Nooit aannames doen, eerst de feiten checken.
quote:whopper schreef op 04 juni 2009 @ 13:06:

Pfoe.

Wat kan een mens zich druk maken he met de verkeerde info in het hoofd.....Nooit aannames doen, eerst de feiten checken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven