Beetje vocht achter trommelvlies en vliegen...

13-07-2019 18:09 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
En het is weer zover....ik ga komende week een lange rit vliegen en, zo uit het niets, heb ik weer wat met mijn oren. Ik heb er patent op, lijkt het wel....is niet de eerste keer en ik vlieg niet eens vaak.

Maar goed, ik ben al bij de huisarts geweest ter check up. Die constateerde wat vocht achter het trommelvlies. Niet superveel hoor. Verder zag het er goed uit, geen beginnende ontsteking ofzo.
Ik heb er ook geen pijn aan. Maar wel een wat dover gevoel en dat het af en toe dicht zit. Aar met wat op de oren drukken wordt dat weer minder.

Het enige wat ik kon doen volgens de huisarts, was nu al beginnen met neusdruppels.
Dat heb ik ook direct gedaan uiteraard. Verder was er volgens haar weinig aan te doen.
De kans dat het alsnog uitmondt in een ontsteking was heel klein. Oren uitspuiten had geen zin want zover kom je niet want het zit áchter het trommelvlies, er was niet veel oorsmeer/prop en dan alleen maar kans op beschadiging van het trommelvlies.

Zijn er nog andere middeltjes die helpen, simpele tips die ik kan doen om het vocht z.s.m. weg te krijgen en oorpijn in het vliegtuig te voorkomen?
Want daar krijg ik echt stress van: de angst dat je dan vanwege de druk ontzettende oorpijn krijgt. Ik heb weinig stress van onze aankomende verre reis, heb alles geregeld en onder controle, maar van zoiets kan ik wakker liggen en als een berg tegenop zien.

Wat ik nu doe:
- 3-4x per dag neusspray met zoutoplossing
- Earplanes oordopjes van Sanohra, die gaan sowieso in.
- Met douchen stop ik nu watjes in mijn oren om te voorkomen dat er meer vocht in komt.
- Ik stoom elke dag een keer.
- Neem af en toe een ibrobrufen (ontstekingsremmend, dus met die gedachte)

Misschien gaat het vanzelf nog weg, maar het kan ook nog even duren begreep ik.
Dus nog tips iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ben je op bestemming niet naar een arts gegaan dan? Een bloedend oor lijkt me toch wel reden genoeg om even langs te gaan? Lijkt me doodeng.


Ja volgens mij kan ik wel klaren.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
16-07-2019 11:39
Ben je op bestemming niet naar een arts gegaan dan? Een bloedend oor lijkt me toch wel reden genoeg om even langs te gaan? Lijkt me doodeng.


Ja volgens mij kan ik wel klaren.
Het was op de terugreis. Gelukkig! Anders had ik op vakantie niet kunnen zwemmen.
De oorarts zei trouwens dat het bijna nooit voorkomt, misschien stelt dat je weer een beetje gerust.
.
Hoe ging de reis TO?
Alle reacties Link kopieren
Die ging heel goed, halleluja!
Oh, wat was ik blij!
Gelukkig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven