Begin mei 3 achternichten te logeren. Wat te doen?

14-03-2025 01:04 133 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eind april, begin mei komen er 3 achternichtjes van rond 23 jaar, uit Canada, over naar Nederland.
Hun opa is hier geboren en ze willen zijn moederland leren kennen.
Ze willen in ieder geval naar de keukenhof en Amsterdam.
Wij hadden zelf bedacht om ook naar de geboortestad van hun opa te gaan en het strand.

Natuurlijk gaan we hen ook vragen wat ze nog meer willen maar misschien hebben jullie verrassende ideeën waar wij niet aan denken.

Hun oudtante (eind 70) in Nederland heeft een auto maar niet altijd de fut om ze te rijden en waarschijnlijk zitten ze er ook niet op te wachten dat ze er altijd bij is.
Geen idee of het voor hen mogelijk en betaalbaar is om een auto te huren.

Iemand leuke ideeën?
Ik vind het een beetje gek dat mensen in dit soort topics altijd zeggen vooral niet naar de toeristische dingen te gaan.

De meeste mensen willen die dingen ook zien.

Dus ik hoop vooral dat in bv Amsterdam zowel de hidden gems, als de lekker toeristische dingen worden bekeken en gedaan.
Felidaez schreef:
15-03-2025 08:23
Ik vind het een beetje gek dat mensen in dit soort topics altijd zeggen vooral niet naar de toeristische dingen te gaan.

De meeste mensen willen die dingen ook zien.

Dus ik hoop vooral dat in bv Amsterdam zowel de hidden gems, als de lekker toeristische dingen worden bekeken en gedaan.
Jawel, wel die toeristische dingen doen. Maar daarnaast ook iets anders.
Noah_Bloem schreef:
15-03-2025 08:18
Zo mee eens. Dat houdt het beeld ook in stand, om.die dingen ook te laten zien en niks anders.

Al die dingen is gewoon wat Nederland is voor buitenlanders. En daar is helemaal niks mis mee.

Parijs is ook meer dan de Eiffeltoren en de Notre Dame, maar als je Parijs eens in je leven bezoekt, moet je die wel gezien hebben natuurlijk.

Het voegt niks toe om onze eigen toeristische trekpleisters af te gaan kraken, want dat is wat Nederland is voor buitenlanders.
Speculaastaart schreef:
15-03-2025 08:28
Al die dingen is gewoon wat Nederland is voor buitenlanders. En daar is helemaal niks mis mee.

Parijs is ook meer dan de Eiffeltoren en de Notre Dame, maar als je Parijs eens in je leven bezoekt, moet je die wel gezien hebben natuurlijk.

Het voegt niks toe om onze eigen toeristische trekpleisters af te gaan kraken, want dat is wat Nederland is voor buitenlanders.
Waarom quote je alleen het eerste deel van mijn post? Die aanvulling was belangrijk.
Ik wil ze niet direct afkraken. Maar ik bedoel meer te zeggen dat je ook iets anders van Nederland kunt laten zien naast die toeristische dingen. Die moet je zeker laten zien. Maar niet alleen dat.
AnAppleADay schreef:
15-03-2025 08:22
Als ze het interessant vinden zou ik dan naar de Canadese begraafplaats in Holten gaan.
Juist in 4/5 mei ligt de gemeenschappelijke geschiedenis van Canada en Nederland. En waarschijnlijk heeft de oorlog ook bijgedragen aan de emigratie van opa.

Wel kaarten reserveren
https://www.canadesebegraafplaatsholten ... reldoorlog.
Mooie aanvulling!!
Noah_Bloem schreef:
15-03-2025 08:24
Jawel, wel die toeristische dingen doen. Maar daarnaast ook iets anders.

Waarom in godsnaam? Nogal hooghartig om te denken dat ze Nederland niet echt hebben gezien als ze alleen toeristische trekpleister bezoeken.

Niet aan jou, maar aan iedereen die Keukenhof duf, suf of saai vindt:

Keukenhof trekt 1,5 miljoen bezoekers per jaar. Ruim 25.000 per dag en dat 55 dagen lang. Het voorziet in een behoefte. Weinig buitenlanders die het echt helemaal niks vonden.
Noah_Bloem schreef:
15-03-2025 08:31
Waarom quote je alleen het eerste deel van mijn post? Die aanvulling was belangrijk.
Ik wil ze niet direct afkraken. Maar ik bedoel meer te zeggen dat je ook iets anders van Nederland kunt laten zien naast die toeristische dingen. Die moet je zeker laten zien. Maar niet alleen dat.

Waarom doe jij een aanvulling nadat ik het quote? Dat is pas een goede vraag....
Speculaastaart schreef:
15-03-2025 08:38
Waarom doe jij een aanvulling nadat ik het quote? Dat is pas een goede vraag....
Sorry, het is nog vroeg.
Speculaastaart schreef:
15-03-2025 08:37
Waarom in godsnaam? Nogal hooghartig om te denken dat ze Nederland niet echt hebben gezien als ze alleen toeristische trekpleister bezoeken.

Keukenhof trekt 1,5 miljoen bezoekers per jaar. Ruim 25.000 per dag en dat 55 dagen lang. Het voorziet in een behoefte. Weinig buitenlanders die het echt helemaal niks vonden.
Laat maar, mijn post komt anders over dan ik bedoeld had.
Noah_Bloem schreef:
15-03-2025 08:31

Waarom niet? Al die trekpleisters is wat het is voor buitenlanders die maar één keer in hun leven een weekje komen.

Keukenhof, Kinderdijk, Amsterdam, Anne Frankhuis, Rijksmuseum, Volendam, Alkmaar met de kaasmarkt, Gouda voor de stroopwafels. Misschien nog hunebedden, mergelgrotten en dan heb je Nederland wel gezien.
Lila-Linda schreef:
14-03-2025 07:20
Koningsdag!
Zoek een leuke stad uit, dat vinden ze vast geweldig

Doetinchem zou ik doen :proud:
Such fun!1
MarindaH schreef:
15-03-2025 08:47
Doetinchem zou ik doen :proud:
😀
Dat is met en zonder koning ongeveer treurige plaats van Nederland
En natuurlijk doe je die toeristische dingen. Je gaat ook niet voor het eerst naar Parijs zonder even langs de Eiffeltoren te lopen
Lila-Linda schreef:
15-03-2025 08:53
En natuurlijk doe je die toeristische dingen. Je gaat ook niet voor het eerst naar Parijs zonder even langs de Eiffeltoren te lopen
Mijn hemel, ik zeg toch ook naast die toeristische dingen.
Fout gequote
lila-linda wijzigde dit bericht op 15-03-2025 09:24
96.05% gewijzigd
Dat is zeker ook typisch Nederlands, ruzie maken op een forum over de daginvulling van drie volslagen onbekende achternichten. Misschien moet je dit topic even door translate trekken en ze het laten lezen, dat vinden ze vast leuk.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
15-03-2025 09:20
Dat is zeker ook typisch Nederlands, ruzie maken op een forum over de daginvulling van drie volslagen onbekende achternichten. Misschien moet je dit topic even door translate trekken en ze het laten lezen, dat vinden ze vast leuk.
Ik schreef ook mijn mening. Maar dat laat ik een volgende keer wel.
Lila-Linda schreef:
15-03-2025 09:05
Waarom voel jij je aangesproken?

Discussieer je vaker met je jezelf om je te overtuigen van je eigen mening?

🤪
Noah_Bloem schreef:
15-03-2025 08:54
Mijn hemel, ik zeg toch ook naast die toeristische dingen.
Ik heb het niet tegen jou hoor, je hoeft je niet aangesproken te voelen
Lady*Voldemort schreef:
15-03-2025 09:20

Ook typisch Nederlands:

Je komen bemoeien met een gesprek waar je eerst niet aan deelnam omdat je via via hoorde dat het geen gezellig gesprek aan het worden was.
Speculaastaart schreef:
15-03-2025 09:29
Ook typisch Nederlands:

Je komen bemoeien met een gesprek waar je eerst niet aan deelnam omdat je via via hoorde dat het geen gezellig gesprek aan het worden was.
:rofl:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Authentica schreef:
14-03-2025 01:43
- neem ze mee naar iemand (die jarig is) in je omgeving voor een kringbezoek met kaas en worst en één koekje bij de koffie.
Gebeurt dat nog? De laatste keer dat ik dat heb meegemaakt was toen opa & oma nog leefden. Daarna eigenlijk nooit meer.
Speculaastaart schreef:
15-03-2025 08:37

Ik heb vaak buitenlands bezoek, ik heb nog nooit niet-bejaarden tevreden van de keukenhof terug zien komen. Maar de PR en lobby van de keukenhof is niet te evenaren, en als je oudere familie van hier hebt, wordt het er ook altijd ingestampt: dat moet je zien. Ga je als Japanner met een groepsreis, dan ontkom je niet aan de Keukenhof.

Maar het is iets dat nu lang niet meer zo spectaculair wordt ervaren, zoals vroeger. Mensen zijn veel meer gewend tegenwoordig.

Deze meiden willen dit graag, dan sowieso doen natuurlijk! Maar ik zou het mensen die het niet van plan waren niet aanraden. Toeristische dingen horen erbij, maar de keukenhof moet echt bij je passen.
Ik stem op fietsen op de hoge veluwe en dan het Kroller-Muller bezoeken. Hoef je in Amsterdam geen tijd te besteden aan het veel te drukke Van Gogh museum.
Catalina schreef:
15-03-2025 09:42
Ik stem op fietsen op de hoge veluwe en dan het Kroller-Muller bezoeken. Hoef je in Amsterdam geen tijd te besteden aan het veel te drukke Van Gogh museum.
Sluit ik me bij aan. Goed idee van je Catalina!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven