Begin mei 3 achternichten te logeren. Wat te doen?
vrijdag 14 maart 2025 om 01:04
Eind april, begin mei komen er 3 achternichtjes van rond 23 jaar, uit Canada, over naar Nederland.
Hun opa is hier geboren en ze willen zijn moederland leren kennen.
Ze willen in ieder geval naar de keukenhof en Amsterdam.
Wij hadden zelf bedacht om ook naar de geboortestad van hun opa te gaan en het strand.
Natuurlijk gaan we hen ook vragen wat ze nog meer willen maar misschien hebben jullie verrassende ideeën waar wij niet aan denken.
Hun oudtante (eind 70) in Nederland heeft een auto maar niet altijd de fut om ze te rijden en waarschijnlijk zitten ze er ook niet op te wachten dat ze er altijd bij is.
Geen idee of het voor hen mogelijk en betaalbaar is om een auto te huren.
Iemand leuke ideeën?
Hun opa is hier geboren en ze willen zijn moederland leren kennen.
Ze willen in ieder geval naar de keukenhof en Amsterdam.
Wij hadden zelf bedacht om ook naar de geboortestad van hun opa te gaan en het strand.
Natuurlijk gaan we hen ook vragen wat ze nog meer willen maar misschien hebben jullie verrassende ideeën waar wij niet aan denken.
Hun oudtante (eind 70) in Nederland heeft een auto maar niet altijd de fut om ze te rijden en waarschijnlijk zitten ze er ook niet op te wachten dat ze er altijd bij is.
Geen idee of het voor hen mogelijk en betaalbaar is om een auto te huren.
Iemand leuke ideeën?
zondag 16 maart 2025 om 12:47
Vooral iets typisch van heel lang geleden. Ik heb al zelden gesjoeld, laat staan de generatie van mijn kind.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
zondag 16 maart 2025 om 13:04
zondag 16 maart 2025 om 14:29
Maar hoezo zouden die meiden allerlei oud-Hollandse spellen willen doen? Willen ze niet ook gewoon hedendaagse dingen doen? Beetje shoppen hier en daar, beetje uitgaan, een museum tussendoor, (…coffeeshopje misschien, ahum
… misschien lastig in die setting met opa en tantes. En natuurlijk ook niet iedereens kopje thee)
Doen jullie op vakantie allemaal oude traditionele spelen? Ik bezoek van alles, maar ik zit ook weer niet te ringsteken, mahjong of olieworstelen.
Indisch eten is hier altijd een hit bij bezoek uit het buitenland. De Indische keuken is niet zo bekend in veel landen, in tegenstelling tot Chinees, Thais, Vietnamees enzovoort).

Doen jullie op vakantie allemaal oude traditionele spelen? Ik bezoek van alles, maar ik zit ook weer niet te ringsteken, mahjong of olieworstelen.
Indisch eten is hier altijd een hit bij bezoek uit het buitenland. De Indische keuken is niet zo bekend in veel landen, in tegenstelling tot Chinees, Thais, Vietnamees enzovoort).
zondag 16 maart 2025 om 15:12
Dat vooral.pina schreef: ↑16-03-2025 14:29Maar hoezo zouden die meiden allerlei oud-Hollandse spellen willen doen? Willen ze niet ook gewoon hedendaagse dingen doen? Beetje shoppen hier en daar, beetje uitgaan, een museum tussendoor, (…coffeeshopje misschien, ahum… misschien lastig in die setting met opa en tantes. En natuurlijk ook niet iedereens kopje thee)
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zondag 16 maart 2025 om 17:09
Wij hebben heel veel gesjoeld. Was altijd heel gezellig, behalve als mijn vader meedeed want die kon niet tegen zijn verlies dus dan vlogen de stenen door de kamer en zocht de kat van arremoei maar een veilig heenkomen onder de broodkast.
Maar als we toch op de oudhollandsche spelentoer gaan: misschien vinden de achternichten palingtrekken ook wel leuk. Of katknuppelen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 16 maart 2025 om 18:01
Het zijn jonge vrouwen, willen die niet ook gewoon stappen? Shoppen? Ten minste, mijn kinderen van die leeftijd wel.
Verder echte Nederlandse dingen qua eten: boterham met hagelslag voor hun neus maken en zonder een spier te verrekken opeten. Vinden veel buitenlanders blijkbaar hilarisch.
Iets uit de muur halen is ook zo Nederlands. Fietsen, haring eten, bitterballen, stroopwafel, ik vond de haven in Rotterdam bezoeken (en dan ook met zo'n boot de haven ingaan voor een rondleiding), een knus gezellig klein ouder stadje bezoeken lijkt mij leuker dan A'dam. Openluchtmuseum Enkhuizen, bij Arnhem of Barger Compascum (veenmuseum tevens openluchtmuseum) ook erg leuk om het Nederland van vroeger een beetje mee te krijgen. Het schijnt dat een supermarkt en gewone markt ook al een belevenis is, aangezien veel expats niet onze supermarkten kennen.
Verder echte Nederlandse dingen qua eten: boterham met hagelslag voor hun neus maken en zonder een spier te verrekken opeten. Vinden veel buitenlanders blijkbaar hilarisch.
Iets uit de muur halen is ook zo Nederlands. Fietsen, haring eten, bitterballen, stroopwafel, ik vond de haven in Rotterdam bezoeken (en dan ook met zo'n boot de haven ingaan voor een rondleiding), een knus gezellig klein ouder stadje bezoeken lijkt mij leuker dan A'dam. Openluchtmuseum Enkhuizen, bij Arnhem of Barger Compascum (veenmuseum tevens openluchtmuseum) ook erg leuk om het Nederland van vroeger een beetje mee te krijgen. Het schijnt dat een supermarkt en gewone markt ook al een belevenis is, aangezien veel expats niet onze supermarkten kennen.
zondag 16 maart 2025 om 22:54
Bij ons lagen de stenen altijd in de vensterbank. Mijn vader en broer waren een beetje te fanatiekLady*Voldemort schreef: ↑16-03-2025 17:09Wij hebben heel veel gesjoeld. Was altijd heel gezellig, behalve als mijn vader meedeed want die kon niet tegen zijn verlies dus dan vlogen de stenen door de kamer en zocht de kat van arremoei maar een veilig heenkomen onder de broodkast.
Maar als we toch op de oudhollandsche spelentoer gaan: misschien vinden de achternichten palingtrekken ook wel leuk. Of katknuppelen.
Maar mensen gaan voorbij

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in