Bestemming gezocht!!

05-08-2013 15:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind augustus willen ik en mijn vriend een weekje samen op vakantie. We hebben beiden geen rijbewijs en we zullen dus ook per vliegtuig moeten reizen (of per bus). We zouden graag naar een camping aan een meer willen, ergens waar de natuur mooi is en de temperatuur rond de 25 graden. Het liefst ook nog rond een stad waar een vliegveld is! Wie heeft de gouden tip, of in ieder geval een goed idee??
Idee? Ga evenmlangs reisbureau die hebben daar kennis van. Heeft ons toen geholpen om een reis uit te zoeken. Had verwachtdat ik dat zelf kon maar hun kennis hielp ons!
Heb je niet een iets concreter idee over je bestemming?

Ik bedoel augustus 25 graden, meer, mooie natuur en bereikbaar zonder auto, dan heb je nog steeds half europa als mogelijkheid.

Als de zomer een beetje aanhoudt kan je zelfs in Nederland blijven.
Een Grieks eiland. Natuurlijk erg jammer dat je geen rijbewijs hebt, anders kon je er ook nog wat gaan rondtouren, maar na de schoolvakanties zal het er vast niet meer zo druk zijn.

Zoiets bijv op Samos: http://www.sirena.gr/
klopt, maar ik zou het wel leuk vinden om naar het buitenland te gaan! Het liefst frankrijk, omdat ik daar de taal spreek. En ja, half europa als mogelijkheid maar het liefst iets concreter. Ik ben namelijk nog nooit op die manier op vakantie geweest (altijd wel met een auto) dus vind het lastig!
Als je naar 'n toeristenstreek gaat (zoals bijv. 'n Grieks eiland) dan spreekt men daar gewoon Engels.
En zelfs in landen waar men op taalgebied is achtergebleven (bijv. Italie) kun je zonder problemen eten, drinken, excursies doen of shoppen. In de toeristensector doet men heus wel moeite je te begrijpen, want ze hebben het inkomen nodig.
quote:e_r_s schreef op 05 augustus 2013 @ 16:15:

klopt, maar ik zou het wel leuk vinden om naar het buitenland te gaan! Het liefst frankrijk, omdat ik daar de taal spreek. En ja, half europa als mogelijkheid maar het liefst iets concreter. Ik ben namelijk nog nooit op die manier op vakantie geweest (altijd wel met een auto) dus vind het lastig!Dus je zou wel naar Frankrijk willen. Dan kan je daar toch je zoektocht op concentreren. Hebben jullie een eigen tent die mee moet? Wat is het budget(ex eten/drinken)?
Is kamperen voor jullie 'n must uit budgettaire overwegingen? Want als je na het hoogseizoen gaat (begin september) dan kelderen de prijzen weer van pakketreizen en zit je net zo makkelijk in 'n hotelletje.
Portugal? Faro, Porto en Lissabon hebben allen een vliegveld en het OV is redelijk goed.
Meer van Annecy?? In Frankrijk
quote:vogelbekdiertje schreef op 05 augustus 2013 @ 16:33:

Meer van Annecy?? In FrankrijkWilde ik ook noemen. Daar is het prachtig!
Never give up hope.
Op zon grieks eiland kun je ook een brommertje huren dan kun je toch een hoop van het eiland zien zonder rijbewijs (wel ff van te voren checken wat je nodig hebt)
quote:luiwammes schreef op 05 augustus 2013 @ 19:36:

Op zon grieks eiland kun je ook een brommertje huren dan kun je toch een hoop van het eiland zien zonder rijbewijs (wel ff van te voren checken wat je nodig hebt)

Daar heb je een bromfietscertificaat, gewoon rijbewijs of een motorrijbewijs voor nodig. Het kan wel zonder, vaak doen ze niet zo moeilijk daar en als je betaald is het al snel goed voor ze. Maar of je dat zelf wil is maar de vraag, want bij een ongeluk ben je dan flink de sjaak.

Zie ook : http://kassa.vara.nl/tv/a ... t/scooters-huren/speel/1/
Zouden ze in Griekenland 'n bromfietscertificaat/rijbewijs nodig hebben? Lijkt me dat dat niet in alle landen verplicht is toch? Lijkt me idd 'n goeie optie om scooters te huren als je nog geen auto rijdt!
quote:elninjoo schreef op 05 augustus 2013 @ 19:48:

Zouden ze in Griekenland 'n bromfietscertificaat/rijbewijs nodig hebben? Lijkt me dat dat niet in alle landen verplicht is toch? Lijkt me idd 'n goeie optie om scooters te huren als je nog geen auto rijdt!http://www.anwb.nl/bestem ... d=BTI_5&themaId=BEST_P_54

Die site van kassa geeft het toch ook al aan dat je een rijbewijs nodig hebt daarvoor. Maar goed, hierbij dan de anwb als je die meer vertrouwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven