Betaalbare vakantie naar....

24-08-2026 08:24 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja en wat is betaalbaar, dat is voor een ieder weer anders.

Partner en ik willen er graag even tussenuit, een dag of 10-12.
We zijn moe, hebben een enerverend jaar gehad, we willen rust, niks.
Wensen zijn zon, zee strand en warmte.
En wat ik niet had gedacht, doe evt maar een all inclusive, zover ben ik al.
Dit wilde ik nooit, maar ben gewoon moe.
Wil niet hoeven nadenken over wat we gaan eten, naar de supermarkt etc.

We dachten aan turkije, spanje, maar wat liggen de prijzen nog hoog.
En wat betaalbaar is zie ik veel hoge gebouwen, vlak bij elkaar, dat geeft mij een benauwd gevoel.
Overgestapt naar egypte, is een optie.
Tunesie zijn we 2 jaar geleden geweest, dat heeft niet onze voorkeur.

Een lokatie aan of bij zandstrand, evt een stadje in de omgeving, en gewoon leuk en fijn om naartoe te gaan.
Budget totaal max 2200,00.
Iemand suggesties, advies, tips?
Poof schreef:
24-08-2026 13:05
Wat voor stress moet je hebben dan?
Je gaat naar Schiphol, stapt in vliegtuig. Uit vliegtuig met een transfer of taxi naar hotel. Inchecken. Beetje koffer uitpakken. Hup naar het strand/zwembad met een drankje. Weinig stressvols aan.
Niet iedereen woont vlakbij Schiphol natuurlijk. En ook accomodatie is niet altijd vlakbij. En niet voor iedereen is reizen zonder stress. Ik reis veel maar hou daar gewoon een dag voor vrij die ik niet als vakantie zie maar als reisdag. Van huis naar de luchthaven, wachten en rondhangen op een luchthaven, vlucht, wachten op bagage en transfer. En dan heb ik het nog niet over drukte, vertraging of tijdsverschil. Bij aankomst eet ik wat een duik daarna liever mijn bed in dan het zwembad (als dat al open is).
Pelle schreef:
24-08-2026 14:31
Bij Tui zit de transfer er gewoon bij.
Zelf kom je met een saunaresort in Nederland. Wat moet je daar 10 dagen doen? En is dat saunaresort all in?

TO komt zelf met Turkije en Egypte, dus het lijkt me duidelijk dat ze op zoek is naar een vliegvakantie.
En die zijn echt wel te vinden voor onder de 2.200. Maar het helpt wel als ze aangeeft wanneer ze weg wil.
En er staat eventueel een all in. Dat klinkt alsof ze ook open staat voor half pension.
Tegenwoordig ook niet meer.
Poof schreef:
24-08-2026 13:05
Wat voor stress moet je hebben dan?
Je gaat naar Schiphol, stapt in vliegtuig. Uit vliegtuig met een transfer of taxi naar hotel. Inchecken. Beetje koffer uitpakken. Hup naar het strand/zwembad met een drankje. Weinig stressvols aan.
Ik vind zo'n reisdag met het vliegtuig nou niet echt ontspannend. Gemiddeld 1,5 uur naar het vliegveld en hopen dat je niet in een file terecht komt. Op het vliegveld langs bagageafgifte vervolgens in de rij voor douane, paspoortcontrole en daarna wachten bij de gate want natuurlijk is er weer vertraging. Dan een uur of 4, 5, of zo 6 doorbrengen op enkele vierkante centimeters waarna je weer een uur mag wachten bij de bagageband om er vervolgens achter te komen dat jouw koffer er niet bij zit. In de transferbus blijk je eerst langs zo'n 8 andere hotels te rijden waarna jij na een uur of 2 eindelijk doodmoe in je eigen hotel arriveert. Mwah, ik krijg daar best stress van ja.
PoesMinoes schreef:
24-08-2026 16:18
Bij mijn vakanties wel. Behalve de laatste, maar toen zaten we zo dicht bij het vliegveld dat een taxi maar 20 euro kostte. Maar misschien is het sinds vorig jaar veranderd.
PoesMinoes schreef:
24-08-2026 16:18
Voor pakweg € 15 zit het erbij in, voor € 50 regelen ze een taxi.
PoesMinoes schreef:
24-08-2026 16:25
Ik vind zo'n reisdag met het vliegtuig nou niet echt ontspannend. Gemiddeld 1,5 uur naar het vliegveld en hopen dat je niet in een file terecht komt. Op het vliegveld langs bagageafgifte vervolgens in de rij voor douane, paspoortcontrole en daarna wachten bij de gate want natuurlijk is er weer vertraging. Dan een uur of 4, 5, of zo 6 doorbrengen op enkele vierkante centimeters waarna je weer een uur mag wachten bij de bagageband om er vervolgens achter te komen dat jouw koffer er niet bij zit. In de transferbus blijk je eerst langs zo'n 8 andere hotels te rijden waarna jij na een uur of 2 eindelijk doodmoe in je eigen hotel arriveert. Mwah, ik krijg daar best stress van ja.
Ik vind zo n reisdag ook erg stressvol en snap dan ook nooit dat mensen voor 4-5-6 dagen gaan vliegen.
Onder de 10 dagen heb ik het er niet voor over
Het is zelfs zo erg dat ik vorig jaar voor een aangeboden reis 5 dagen ,4 nachten bedankt heb dat zou mij teveel stress bezorgd hebben.
De laatste keren hebben we in een hotel bij Schiphol geslapen, dan heb je niet het" kom ik wel optijd " gedoe.
PoesMinoes schreef:
Nou, dit is wel heel negatief. Laatste keer konden we zo doorlopen bij de bagageafgifte en douane. En we hadden geen vertraging. Er zijn ook bestemmingen op 2 a 3 uur vliegen. En onze koffers hebben er nog nooit niet bijgezeten. Je kunt ook kiezen voor een taxi ipv een transferbus. En je kunt ook kiezen voor een bestemming met een kortere transfer. Als je een half uur moet, maken die paar extra stops ook niet uit.

Ik vind vliegen wel ontspannend, behalve met kleine kinderen. Maar die hebben we niet meer.
Pelle schreef:
24-08-2026 16:34
Nou, dit is wel heel negatief. Laatste keer konden we zo doorlopen bij de bagageafgifte en douane. En we hadden geen vertraging. Er zijn ook bestemmingen op 2 a 3 uur vliegen. En onze koffers hebben er nog nooit niet bijgezeten. Je kunt ook kiezen voor een taxi ipv een transferbus. En je kunt ook kiezen voor een bestemming met een kortere transfer. Als je een half uur moet, maken die paar extra stops ook niet uit.

Ik vind vliegen wel ontspannend, behalve met kleine kinderen. Maar die hebben we niet meer.
Haha, het is ook met een knipoog geschreven. Maar ik vind zo'n reisdag wel echt heel vermoeiend. Ik ga dan ook nooit voor een paar dagen ergens naar toe met het vliegtuig.
KamilleT schreef:
24-08-2026 16:28
Bij ons wel zelf regelen goedkoper. Onze laatste vakantie kostte dat 20 euro en het was erg goed geregeld.
Er stonden allemaal taxi’s klaar en er stonden regelaars om het in goede banen te leiden. Terug heeft het hotel een taxi gebeld. Beide keren 5 minuten gewacht.
KamilleT schreef:
24-08-2026 16:28
Om precies te zijn 24 euro per persoon dus 48 euro samen voor onze laatste vakantie. Maar het zou kunnen dat het per accommodatie/land anders is.
PoesMinoes schreef:
24-08-2026 16:38
Haha, het is ook met een knipoog geschreven. Maar ik vind zo'n reisdag wel echt heel vermoeiend. Ik ga dan ook nooit voor een paar dagen ergens naar toe met het vliegtuig.
Maar je hebt het over 5 of 6 uur vliegen, die afstand rijden lijkt me een stuk vermoeiender.
Ik vind het juist wel relaxt. Trein naar Schiphol of als we via Rotterdam vliegen, even af laten zetten. Koffers afgeven (inchecken is al online gebeurd), even door de douane en daar een beetje shoppen en wat eten en drinken. In het vliegtuig een boek lezen of een serie kijken, spelletje doen. Even wachten bij de band vind ik ook geen ramp. En we kiezen nooit voor een lange transfer en bij voorkeur een taxi.
PoesMinoes schreef:
Lekker thuis blijven.
PoesMinoes schreef:
Binnen Schengen blijven. Scheelt weer een paar stappen.

En zeg nooit tegen de mensen die paspoorten controleren dat ze "douane" zijn. Het is marechaussee en ze douane noemen is een belediging voor ze :-)
Pelle schreef:
24-08-2026 14:31
Bij Tui zit de transfer er gewoon bij.
Niet altijd meer tegenwoordig. Je moet het erbij boeken a zo’n 45€ pp.
Kijk eens bij Sunweb. Daar vind ik het meestal het meest voordelig.
Wij gaan volgende week voor zo’n 1200 pp all inclusive 16 dagen naar Mallorca.
Ok wij hebben een half jaar geleden al geboekt maar er is vast nog wel wat te vinden.
TO heeft zich niet eens meer gemeld met de details en toch al 3 pagina’s vol :hihi:
Een hoop tips om terug te lezen in ieder geval
Ik denk dat je budget echt te laag is. Zeker voor All In. In september of oktober op een zonnige plek. Ik kan vrijwel niks vinden voor die prijs. Niks fatsoenlijks in elk geval.
Wij gaan eind september naar Zuid-Spanje en hebben zo'n 150 euro pp voor de vlucht betaald (we waren flexibel dus vliegen op de goedkoopste dagen). Voor de hotels (we gaan naar 3 plekken) betalen we gemiddeld 150 euro per nacht voor prima hotels, met zwembad (geen echte resorts). We hebben echt heel erg op de prijs gelet en dan kom je dus al op 1800 euro uit voor alleen vlucht en accomodatie. Vrienden van ons gaan regelmatig naar Egypte en betalen daar voor een week vaak 1000 tot 1200 euro pp voor. Dan heb je een goed hotel (en dat heb je daar ook wel nodig). Turkije is volgens mij alleen nog maar echt goedkoop in periodes dat het weer vrij onzeker is. Ik denk dat je dus of korter moet gaan of toch (deels) zelf koken.
PoesMinoes schreef:
24-08-2026 16:39
Om precies te zijn 24 euro per persoon dus 48 euro samen voor onze laatste vakantie. Maar het zou kunnen dat het per accommodatie/land anders is.
Ik had gekeken naar Gambia, november, omdat ik ook ernstig behoefte heb aan zon en verder niets. All inclusive was daar om en nabij € 1500 per persoon, maar ik ben er nog niet uit of ik dat doe. In ieder geval was de transfer € 15,00 en € 50 als je met een taxi wilde. Zelf een taxi regelen is waarschijnlijk goedkoper. Voor de bestemmingen waar ik had gekeken, kon ik helaas niet zelf goedkoper de vlucht en het hotel boeken. Zon in de winter is nu eenmaal duur.
Moet het persé 10 à 12 dagen zijn?

Ik zou eerder mikken op 8 dagen met dat budget.
En als het enkel is om aan 't zwembad of op 't strand te liggen zo'n beetje gelijk welke goedkope last minute nemen naar zo'n beetje gelijk welke plek waar de zon hopelijk schijnt op dat moment.

Ik zou ook bijvoorbeeld eens kijken welk weer het in september / oktober is in pakweg Albanië of Slovenië.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Kijk eens bij poot reizen. Duits reisbureau, stuk goedkoper. Vliegen vanaf Düsseldorf, scheelt echt
Er staat toch nergens september/oktober?
Nou ja, veel langer duurt het seizoen niet meer. En ik denk niet dat TO zo slecht geïnformeerd is dat ze denkt ik januari een strandvakantie te hebben in Turkije of Spanje ;-)
Niet perse warm maar ik ben ooit via Tui naar een all inclusive resort in Duitsland geweest. Met zwembad en welness mooi in het groen. Heel betaalbaar en elke dag lekker gegeten in een ander thema.
Een avond oosters, een avond Amerikaans, Mexicaans ect

En er was altijd friet en dat soort dingen voor wie wilde…

Maar goed niet zo ver weg maar ook minder duur
where ever you go, go with your heart
En geen zon, zee en strand.
Ksamil in Albanië. Turkoois kleurig water, mooi zandstrand. Met name eind september/begin oktober rustig, ook weer niet later gaan want half oktober sluit alles.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven