Betrouwbare weersite?
donderdag 8 juli 2010 om 23:04
Ben aan het kijken naar een leuke vakantiebestemming volgende week, bijvoorbeeld Annecy.
volgens Weeronline(.nl) is het volgende week prachtig daar.
Het Franse Lachainemeteo(.fr) laat echter zien dat het bijna de hele week gaat onweren.
Een van de twee is kennelijk zo onbetrouwbaar als wat. Iemand meer ervaring?
volgens Weeronline(.nl) is het volgende week prachtig daar.
Het Franse Lachainemeteo(.fr) laat echter zien dat het bijna de hele week gaat onweren.
Een van de twee is kennelijk zo onbetrouwbaar als wat. Iemand meer ervaring?
donderdag 8 juli 2010 om 23:20
Ik zou denken dat de Franse site in dit geval het betrouwbaarst is, zij zitten het dichtst bij het vuur...
Een paar weken geleden gingen mijn ouders 2 wkn naar Frankrijk, op weeronline gekeken en ze zouden 2 wkn lang 12/13 graden krijgen... gelukkig voor hen klopte daar niks van. Ze hebben een paar dagen ca. 18 graden gehad, en verder gewoon echt lekker warm weer en zon.
Over het algemeen vind ik weeronline overigens aan de optimistische kant.
Een paar weken geleden gingen mijn ouders 2 wkn naar Frankrijk, op weeronline gekeken en ze zouden 2 wkn lang 12/13 graden krijgen... gelukkig voor hen klopte daar niks van. Ze hebben een paar dagen ca. 18 graden gehad, en verder gewoon echt lekker warm weer en zon.
Over het algemeen vind ik weeronline overigens aan de optimistische kant.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
donderdag 8 juli 2010 om 23:26
Weeronline is onbetrouwbaar!
Wat ik zelf heel betrouwbaar vind zijn Chamonix Meteo en Meteo Alpes. De eerste link gaat voornamelijk om het gedeelte rondom Chamonix, maar geeft ook een goede impressie voor Annecy.
Ook heb je nog die van Meteo France voor het departement Haute Savoie.
En al googelend vind ik nog een andere site.
Wat ik zelf heel betrouwbaar vind zijn Chamonix Meteo en Meteo Alpes. De eerste link gaat voornamelijk om het gedeelte rondom Chamonix, maar geeft ook een goede impressie voor Annecy.
Ook heb je nog die van Meteo France voor het departement Haute Savoie.
En al googelend vind ik nog een andere site.
vrijdag 9 juli 2010 om 02:23
vrijdag 9 juli 2010 om 02:33
Vaak hebben Duitse gemeenten (misschien die van anderen landen ook wel hoor, dat weet ik niet) een eigen website met een eigen Wettervorhersage.
Veel mensen weten overigens niet dat Zuid Duitsland net zo warm is als midden Frankrijk, maar dan met de geneugten van unseren Nachbarn (alles is schoon, alles is heel en alles doet het). Om nog maar te zwijgen van de weekendjesaanbiedingen......
Veel mensen weten overigens niet dat Zuid Duitsland net zo warm is als midden Frankrijk, maar dan met de geneugten van unseren Nachbarn (alles is schoon, alles is heel en alles doet het). Om nog maar te zwijgen van de weekendjesaanbiedingen......
vrijdag 9 juli 2010 om 11:49
Mijn favoriete weersite is weather underground, ik weet niet hoe ze het doen maar het klopt bijna altijd. All over the world en ook op de langere termijn.
Weeronline is idd helemaal niks, veel te optimistisch.
Op mijn mobiel heb ik een app van Accu weather, is ook niet betrouwbaar.
Bij WU kun je ook het weer in het verleden bekijken, per dag tot jaren terug. Handig bij het plannen van vakanties.
Weeronline is idd helemaal niks, veel te optimistisch.
Op mijn mobiel heb ik een app van Accu weather, is ook niet betrouwbaar.
Bij WU kun je ook het weer in het verleden bekijken, per dag tot jaren terug. Handig bij het plannen van vakanties.
.
vrijdag 9 juli 2010 om 12:55
wunderground tijdens mijn usa reis bijna elke dag geraadpleegd en ze zaten er zelden naast, soms 'n uurtje of 2 ja, maar als ze schreven dat 't ging regenen ging 't ook regenen, en als ze het over sneeuw hadden idem dito en ook de temperatuur klopte behoorlijk nauwkeurig en dat in 'n gebied met extreme verschillen in klimaat