Bevestiging Booking via the Flower Valley.
vrijdag 7 november 2025 om 21:34
Een tijd geleden heb ik een hotel geboekt bij Booking voor in het voorjaar van 2026. Nu krijg ik vandaag via Whatsapp een bericht met daarin mijn naam, boekingsnummer, aankomst- en vertrekdatum en dat ik op een link moet klikken omdat anders mijn boeking wordt geannuleerd. Ik heb iets dergelijks nog nooit eerder hoeven doen dus vond ik het verdacht. Ik heb nu het hotel om uitleg gevraagd (maar nog geen antwoord), ik ga ervan uit dat het fishing (oid is). Maar al mijn gegevens die in het bericht stonden kloppen dus wel.
De chatbot van Booking zegt dat het niet normaal is dat een hotel op deze wijze om een bevestiging vraagt maar heeft iemand hier het vaker meegemaakt?
O ja en de afzender die ik via de app te zien kreeg was the Flower Valley. Googelen leverden geen resultaat op.
De chatbot van Booking zegt dat het niet normaal is dat een hotel op deze wijze om een bevestiging vraagt maar heeft iemand hier het vaker meegemaakt?
O ja en de afzender die ik via de app te zien kreeg was the Flower Valley. Googelen leverden geen resultaat op.
vrijdag 7 november 2025 om 22:01
vrijdag 7 november 2025 om 22:07
Dank voor deze link, heel duidelijk. Bij mij vragen ze (nog) niet om een betaling maar om een bevestiging van de boeking.toulouse_74 schreef: ↑07-11-2025 22:01Phishing. Niet klikken!
Wel op deze:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07/30 ... t-je-doen/
vrijdag 7 november 2025 om 22:46
Gewoon in de gaten houden hoe je reservering op Booking erbij ligt. Als die er gewoon zo staat als eerst zal er niks aan de hand zijn. En als je toch twijfelt, of je wilt lief zijn en het hotel op de hoogte stellen kun je ze contacten vanuit de Booking app.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
vrijdag 7 november 2025 om 22:50
Ik heb het wel gehad via mail, in mijn booking account was er niets over te vinden, maar ik kreeg allerlei mails om de boeking te bevestigen. Het was een hotel met gratis annuleren tot 1 dag voor aankomst. Ik dacht dat het bedrog was en heb de berichten genegeerd. En toen werd mijn booking geannuleerd.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in