Bijzondere stedentrip tips!

02-12-2015 14:04 38 berichten
Hallo allemaal,

Een tijdje terug had ik al wat tips gevraagd over een Barcelona - Figueres tripje. Daar ga ik in oktober 2016 pas naartoe.

Begin februari ga ik naar Budapest! Super veel zin in! Persoonlijke tips (heb al heel veel leuke sites gevonden zoals www.Ididbudapest.nl) en verhalen zijn altijd welkom!

Maarrr, ik ben van plan om nog veel meer tripjes te gaan maken! De populaire steden zoals Londen, Parijs, Praag, Wenen, Berlijn en New York wil ik graag gaan doen. Maar ook Moskou staat op mijn verlanglijstje. En deze zomer ga ik misschien wel naar Marrakech!

Mijn vraag aan jullie is: weten jullie een mooie, bruisende, bijzondere maar minder bekende stad (in Europa)? Zo ja, wil je daar wat over vertellen?

Alvast bedankt! Ik ben heel benieuwd naar de verhalen!
Ik vond Krakow helemaal geweldig. Heel mooie oude stad. Niet al te groot dus overzichtelijk. Vriendelijke mensen en goedkoop. Ik zat in een super luxe hotel voor een hele goede prijs. Vooral als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Rome.

Ook kun je vanuit Krakow een bezoek brengen aan Auschwitz.

In Nederland: Rotterdam
Edinburgh vond ik heel leuk, Rome staat ook nog niet op je lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Porto (Portugal): heerlijk weer, goed eten, aardige mensen, veel moois te zien en vrij goed betaalbaar voor west-europa
Sarajevo! Interessante stad, leuk nachtleven en ook mogelijkheden voor uitstapjes buiten de stad.
Brugge en Gent.

De eerste keer Brugge vond ik mwah, klein bjjv en had het al snel gezien. De keer erna een rondvaarttocht gedaan op dag 1 en met die info daarbij kwam ik vervolgens tijd te kort.

Maastricht
Je bent zelf een theepot
Porto inderdaad!

En Dubrovnik staat nog op mijn eigen lijstje, maar ben ik dus nog niet geweest. Wel in Zadar en Split, ook aanraders.
Oh en wel bekend maar niet heel populair voor stedentrips is Florence. Blijft toch altijd wel een van mijn favoriete steden dus ik weet niet waarom het niet zo populair is.
Reykjavik (IJsland) en Ljubljana (Slovenie)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Riga vond ik heel gaaf,

Ook Berlijn zijn hele gave dingen te doen (buiten de standaard toeristen attracties om)

Of Sint Petersburg. (ow das geen Europa meer, sorry)

Zal die tekst van die tour guide nooit meer vergeten.

(Kijkt u naar links, kijkt u naar rechts. Vanaf hier ziet u 365 bruggen. Voor iedere dag een andere brug).
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Ljubljana vond ik niet heel veel aan eerlijk gezegd, leuk voor 1 of 2 dagen maar daarna moet je wel de stad uit om iets te zien.
Ik lees even mee, vind dit ook wel interessant
Oh, en Glasgow, ook erg leuke stad
Wenen

En in NL:

Groningen

Urk

Giethoorn

Bronckhorst

Thorn

Maastricht en Valkenburg

Delft

Gouda

Den Haag

Amsterdam

Rotterdam

Alkmaar

Haarlem
Ik ben net de afgelopen dagen in Hamburg geweest, echt een aanrader!

Verder Porto inderdaad, of Marseille en Nice. Er zijn zoveel leuke kleine steden in Europa.
Ik vond Split en Marrakech erg leuk. Verder zijn Lissabon en Rome bij mij favoriet (al zijn die natuurlijk wel erg bekend!)

Verdere suggesties: Bergen, Boekarest, Vilnius, Reijkjavic, Fez.
Riga, Granada en Fez (ik weet het, is niet in Europa) vond ik erg leuk.
I choose happy!
In Nederland Maastricht! En Groningen en Middelburg hebben me ook echt verrast.

In Duitsland: München!
Moksou

St petersburg

Manchester

Liverpool

San francisco

Houston

Geneve
York
Mind the gap
Ik vond Glasgow, Munchen en Talinn verrassend leuke steden.
Mijn favorieten Sevilla en Granada.
Praag, München, Sevilla, Porto, Geneve en Bern
Ik vond Krakau ook echt een enorm leuke stad! Net als Praag
quote:tulpje1977 schreef op 02 december 2015 @ 14:08:

Ik vond Krakow helemaal geweldig. Heel mooie oude stad. Niet al te groot dus overzichtelijk. Vriendelijke mensen en goedkoop. Ik zat in een super luxe hotel voor een hele goede prijs. Vooral als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Rome.

Ook kun je vanuit Krakow een bezoek brengen aan Auschwitz.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Was er een paar weken geleden en we hebben het zó naar ons zin gehad. Niet ver van het vliegveld, prachtige stad, heel betaalbaar en ontzettend leuke mensen.

Ik ga er zeker weten nog eens heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven