bilbao stieren

05-04-2015 12:25 41 berichten
Hallo allemaal,

Weet iemand of er Tijdens de grote week in augustus in Bilbao-spanje ook stieren op de straten losgelaten worden? (22 t/m 30 augustus) Of evt een zelfgebouwde arena opgezet wordt waar ze stieren in loslaten?

Ik bedoel hiermee dus niet het echte stiervechten waar ze de stieren doden..

Alvast super bedankt!

Groetjes joyce
Ja want dat is natuurlijk een stuk leuker voor die beesten.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn foto's van 2014

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wel olifanten door de straten

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Overstreste dieren die door de straten rennen zijn wel leuk vermaak?
Verschrikkelijk dat je dat leuk vermaak vindt. En de stieren komen er echt niet altijd ongeschonden uit hoor. Google maar eens.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Best leuk, vooral als er veel mensen op de horens worden genomen of op één of andere manier worden geplet.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 05 april 2015 @ 13:05:

Best leuk, vooral als er veel mensen op de horens worden genomen of op één of andere manier worden geplet.

Ja maar zie de horens van de foto van Nous, die horens zijn een stuk afgezaagd en getaped zodat ze weinig kwaad kunnen.

An sich zou ik het met je eens zijn, mits er niet zoveel dierenleed aan vooraf zou gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:MarianneDavids schreef op 05 april 2015 @ 13:05:

Best leuk, vooral als er veel mensen op de horens worden genomen of op één of andere manier worden geplet.Ja dat moet natuurlijk wel, anders is het te saai
Find people who will make you better (M. Obama)
Ik hoop altijd dat er een goed te grazen wordt genomen. Hoeft niet dood uiteraard. Maar een beetje letsel vind ik niet erg.

Ik heb het dan over een mens uiteraard.
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 april 2015 @ 13:14:

[...]

Ja maar zie de horens van de foto van Nous, die horens zijn een stuk afgezaagd en getaped zodat ze weinig kwaad kunnen.

An sich zou ik het met je eens zijn, mits er niet zoveel dierenleed aan vooraf zou gaan.Net als de paleo (palio?) in Sienna, ook een staaltje van dierenmishandeling, de stieren in Pamplona idem, het Dolfinarium en weet ik wat nog meer. Een dier is geen speelgoed.
verba volant, scripta manent.
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 april 2015 @ 13:14:

[...]

An sich zou ik het met je eens zijn, mits er niet zoveel dierenleed aan vooraf zou gaan.

Dierenleed is ook relatief, natuurlijk. Voordat die stieren de arena ingeholpen worden, hebben ze een aantal jaar een heerlijk leven met veel buitenruimte, gezond voer en beweging, gevolgd door 1 dag doffe ellende. Je kan je afvragen of een bio-industrie koe met een snelle, pijnloze dood, maar amper beweegruimte en voer dat gericht is op zo snel mogelijk zo veel mogelijk groei het beter heeft...

Maar on topic: TO, volgens mij is het in augustus alleen nog maar stierenvechten, het rennen vindt begin juli plaats.
Dank jullie wel voor de reacties

Is er iemand die 100 % zeker weet of er wel of geen stierenrennen in augustus is?

en de olifanten, was dat ook in augustus? (of was dit een grap:P:P )

Misschien weet iemand waar een agenda staat wat er welke dag te doen is? (in het spaans mag ook!)

De reden waarom ik het leuk vind, is omdat het de cultuur is! dat zal daar ook nooit gaan veranderen..

Ik denk dat iedereen het er wel overeens is dat het best zielig is voor de beestjes, maar zo is nu eenmaal de cultuur daar.

kinderen worden er al van kleins af aan mee opgevoed.

Ik ben overigens in Sagunto geweest bij 'stierenrennen' en ook ben ik naar het echte stierenvechten geweest. Ik ga nooit meer naar het echte stierenvechten. maar wat ik wel weet, is dat dat ook de cultuur daar is en dat ook nooit zal veranderen!

Sinds dat ik bij het echte stiervechten ben geweest, vind ik het stierrennen super leuk! gewoon omdat de stier dan ook de kans heeft om mensen te pakken hahah.

In iedergeval leuk om jullie reacties hierop te lezen :):):)
Jezus, wat ben jij naïef zeg.

Echt enorm leuk hoor, dat rennen. Vraag maar aan de stieren, die vinden dat ook heel leuk. Lekker hysterisch en in paniek. Maar gelukkig kunnen ze af en toe een mens pakken en hee, ze werken natuurlijk graag mee aan een beetje cultuur.

Gadver.
Besnijdenis bij vrouwen in Somalie, is dat ook cultuur?

Dan mag het hè?
Dat je het er niet mee eens bent, is prima.

Maar dat zorgt er niet voor dat ze het ooit gaan afschaffen hoor..... ;)

Dus het is niet erg zinnig om hierover in discussie te gaan, je bereikt er namelijk helemaal niks mee.

Maar goed, Ik kwam hier op het forum om antwoord te krijgen op een paar vragen.

daarbij heb ik geen behoefte om te horen hoe jij over me denkt.

Ik zou zeggen, ga verder discussieren op een forum waar specifiek wordt gediscussieerd over het stieren rennen.

Succes ermee.
Het afschaffen zal wellicht iets dichterbij komen wanneer in elk geval de toeristen wegblijven van dit soort domme 'festiviteiten'.

Of wanneer er voldoende protesten te horen zijn en mensen voldoende doordrongen zijn van het onzinnige leed dat de dieren wordt aangedaan. Jij kunt dat wel 'best zielig voor de beestjes' noemen, maar als je je erin verdiept kom je er wel achter dat dat een understatement is.

Het is niet voor niks dat het stierenvechten in Catalonië inmiddels is verboden.
quote:Splinter_ schreef op 06 april 2015 @ 17:01:

Besnijdenis bij vrouwen in Somalie, is dat ook cultuur?

Dan mag het hè?En niet te vergeten zwarte piet
In bilbao komt amper toerisme, eigenlijk alleen spaans toerisme.

dan zou ik zeggen, vertrek naar spanje, en ga daar je standpunt duidelijk maken.

Zoals ik al zei, ik kom hier om antwoord op een paar vragen te krijgen.

is dat soms te veel gevraagd?
Amper toerisme in Bilbao? Dat zullen ze niet graag horen daar

Maarre.....het leuke aan een forum is dat je soms andere dingen te horen krijgt dan waar je om gevraagd hebt.

Hoe leuk zou het zijn als je daardoor wat meer inzicht en verstand krijgt van bepaalde zaken.
quote:Joyce2209 schreef op 06 april 2015 @ 16:52:

Dank jullie wel voor de reacties

Is er iemand die 100 % zeker weet of er wel of geen stierenrennen in augustus is?

en de olifanten, was dat ook in augustus? (of was dit een grap:P:P )

Misschien weet iemand waar een agenda staat wat er welke dag te doen is? (in het spaans mag ook!)

De reden waarom ik het leuk vind, is omdat het de cultuur is! dat zal daar ook nooit gaan veranderen..

Ik denk dat iedereen het er wel overeens is dat het best zielig is voor de beestjes, maar zo is nu eenmaal de cultuur daar.

kinderen worden er al van kleins af aan mee opgevoed.

Ik ben overigens in Sagunto geweest bij 'stierenrennen' en ook ben ik naar het echte stierenvechten geweest. Ik ga nooit meer naar het echte stierenvechten. maar wat ik wel weet, is dat dat ook de cultuur daar is en dat ook nooit zal veranderen!

Sinds dat ik bij het echte stiervechten ben geweest, vind ik het stierrennen super leuk! gewoon omdat de stier dan ook de kans heeft om mensen te pakken hahah.

In iedergeval leuk om jullie reacties hierop te lezen :):):)

Super leuk? Het gross van de bevolking zal het niet met je eens zijn, inclusief een heleboel Spanjaarden.

Nee, voor mensen die dit super leuk vinden is het meer dan alleen super leuk, kan niet anders. Mensen die naar dit soort leedvermaak toegaan beleven een soort van genoegdoening aan het opzettelijk pijn doen of vernederen van een ander, in dit geval een dier. Dat is sadisme. In strikte zin gaat het hier om genotsbeleving aan de macht die de sadist heeft ten opzichte van zijn of haar slachtoffer (uit het boekje). Ze beleven plezier aan kwelling, pijnigen, pesten, treiteren enzovoort. Bij dat soort mensen ontbreekt dan ook elke vorm van empathie. Dat is geen cultuur en geen traditie.
quote:Joyce2209 schreef op 06 april 2015 @ 18:38:

In bilbao komt amper toerisme, eigenlijk alleen spaans toerisme.

dan zou ik zeggen, vertrek naar spanje, en ga daar je standpunt duidelijk maken.

Zoals ik al zei, ik kom hier om antwoord op een paar vragen te krijgen.

is dat soms te veel gevraagd?To, 1 woord: GUGGENHEIM
Je kunt het ermee eens zijn of niet.. maar de komende 100 jaar zeker zal er geen verandering in zijn.

Jaa het leuke van een forum is dat je soms andere dingen te horen krijgt.

Maar als je dan op zo'n forum komt.. toon dan ook wat respect voor anderen.

Beetje raar om van een reactie al te weten wat voor persoon je voor je hebt.

Hou het gewoon netjes.

Verder, ik zeg niet dat het leuk is voor die beestjes. Maar misschien moet je zelf eens naar sagunto bijvoorbeeld, dan kun je veel beter oordelen over wat er nou werkelijk gebeurd en wat de sfeer is, en dat het de cultuur is.

Natuurlijk zijn er ook spanjaarden die er tegen zijn, maar dat is logisch. Er zijn toch ook mensen die tegen het dolfonarium zijn ?

Dat ik zeg 'ik vind het super leuk' bedoel ik in het algemene plaatje. De mensen zijn leuk, de sfeer is gezellig, mensen vieren feest, stieren die rennen dat geeft nogal een indruk als je daar voor de eerste keer bent.

En nee.. ik ben niet sadistisch.

Ik hou ervan om de cultuur te leren kennen.

Nee ik ben niet sadistisch, anders zou ik het echte stiervechten ook leuk vinden.

Nou nee, daar ben ik zwaar van geschrokken hoe heftig.

De manier waarop ze daar met stieren omgaan is niks te vergelijken met stieren rennen.

Ze steken eerst met speren hun spieren kapot waardoor ze al half verdoofd zijn. Vervolgens komt er een vent met een rood doekje...

Stieren zien geen mensen staan, maar zien alleen beweging. Dus met dat rode doekje bewegen ze en de stier rent dan ook op het rode doekje af.....

Vervolgens is het de bedoeling dat ze in 1 x de keel doorsnijden ( en dat gaat regelmatig fout en moeten ze wel 10 x steken! )

En als ze dat dan in zo min mogelijke keren gedaan hebben mogen ze de hoorns hebben.....

Als je dan ziet hoeveel mensen erop af komen! Ik zat gewoon in een volle arena..

Ik vind dat gewoon een behooorrlijk groot verschil tussen stieren rennen en echt stierenvechten.

Bij stierrennen kwam geen 1 persoon met 1 vinger aan de stier.. alleen dmv fluiten en roepen lokte ze de dieren.

Als je dan wil dat het afgeschaft wordt, start dan bij het echte stierenvechten.

Maar ik kan je op voorhand al vertellen, dat wordt helaas nooit meer afgeschaft.
Erizo.. ik heb het over massatoerisme.
Dat pruillipje staat zo niet charmant Joyce. En je shreef toch echt 'amper toerisme.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven