Boek over Ierland

14-07-2010 22:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer ga ik op vakantie naar Ierland, we reizen per auto langs een deel van de westkust. Ring of Kerry, Dingle, the Burren... heb er heel veel zin in. Ik heb een kadobon gekregen en die wil ik graag gebruiken voor iets leuks om te lezen tijdens de vakantie. Een reisgids heb ik al, maar ik wil ook graag iets anders. Een boek met reisverhalen lijkt me leuk (liefst een beetje vanuit die omgeving), of een historische roman die zich afspeelt in Ierland oid.

Wie heeft er tips?
Reisverhaal. Zoiets?
Alle boeken van Maeve Binchy gaan over Ierland, is dat iets?
Round Ireland with a fridge - Tony Hawks.

Google maar eens, hilarisch, speelt zich overal in het land af en nog echt gebeurd ook
En Roddy Doyle natuurlijk.
Gaat ook over Ierland en ook totaal niet:

Door Ierland met een koelkast van Tony Hawks. Zo hilarisch!
quote:Prideke schreef op 15 juli 2010 @ 03:08:

Gaat ook over Ierland en ook totaal niet:

Door Ierland met een koelkast van Tony Hawks. Zo hilarisch!Sowwy... zag dat dit al gepost was. Wel zelfde mening
Trinity, van Leon Uris.

Historische roman over het Ierse conflict: 'a sweeping epic that probes behind today's headlines to uncover the true, moving story of the "terrible beauty" that is Ireland'.

Weet niet of het in het Nederlands vertaald is.
Geen tips, wel tnx voor to. Hoef ik dit topic niet zelf te openen ;)

Angela's Ashes kan misschien ook nog, maar dat gaat natuurlijk meer over de VS dan over Ierland.
Dank jullie wel! Angela's Ashes heb ik gelezen, erg mooi. Maeve Binchy heb ik wel iets van gelezen maar is niet echt mijn smaak. Die koelkast klinkt interessant

En Roddy Doyle, ja dat is een goede, ik geloof dat ik wel eens iets van hem heb gelezen, maar zal nog eens verder kijken naar zijn boeken.
Ik vond deze pagina nog.
Commitments is leuk van Doyle.
quote:Nachttrein schreef op 15 juli 2010 @ 14:23:

Commitments is leuk van Doyle.Klinkt goed!
Ja, Trinity is een hele goeie als je het hele Ierse probleem wilt begrijpen, en leest als een trein.
TO, tnx voor dit topic. ik heb via antiqbook voor 5 euro around ireland with a fridge gevonden, en voor 4 dat van uris.

en deze week vlieg ik naar dublin
Geniet ervan!

Ierland is prachtig! Was er vorige week en het weer was geweldig, z'on 20 graden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven