BOlogna, tips gevraagd

31-05-2017 17:52 8 berichten
Over twee weken ga ik een weekendje naar Bologna, nooit geweest maar lijkt me leuk. Wie weet leuke restaurantjes? We logeren vlakbij het station. Gaan misschien dagje naar de kust en of naar san Marino. En is het Ducati motormuseum iets? Kan ik Man vast blij mee maken maar dat zit niet echt in de stad......
Ducati museum is niet zo bijzonder. Ferrari museum is veel leuker maar ja dat ligt een eindje verderop. De kust aan die kant van Italië is niet zo mooi, lijkt op dat van hier. Aan de kant van Toscane is veel mooier.

Als je van pasta en pizza houd kan je overal terecht. De eettentjes zijn een beetje hetzelfde. Vergeet niet dat ze daar geen woord Engels kunnen, zeker bij Bologna, het is geen toeristen gebied.

De grote bibliotheek is een aanrader, bijzonder gebouw, ook van binnen. Piazza Maggiore is ook mooi en tipisch Bologna. Ga naar San Luca, je kan er met een treintje vanaf Piazza Maggiore komen, het is daar heel mooi.
Dank voor de tips....dat zocht ik! Och ja pizza en pasta zal altijd wel lekken. Nog een goed ijsadresje?
Gelateria Gianni is heel goed, zit in het centrum. Als je het in Google intypt vind je het zo. Oh ja giardino Margherita is een heel groot mooi park, volgens mij was er ook een ingang vanaf het centrum.
Nogmaals dank, heb je al je tips in Mn kaart gezet!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon degene van je accommodatie (receptionist / appartementeigenaar) om restauranttips vragen. De locals weten het toch vaak het beste.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en vanaf nu kun je gewoon zonder extra kosten, internetten enzo in het buitenland (de EU dan). Dus je kan ook makkelijk opzoeken wat woorden op de menukaart betekenen, Tripadvisor raadplegen voor restaurants, etc etc.
You can never have too many hats, gloves and shoes
We hebben het top gehad mensen! Man vond Ducati museum geweldig. Ik heb het heerlijkste ijs van Mn leven gegeten! Stad is een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven