BOlogna, tips gevraagd
woensdag 31 mei 2017 om 17:52
Over twee weken ga ik een weekendje naar Bologna, nooit geweest maar lijkt me leuk. Wie weet leuke restaurantjes? We logeren vlakbij het station. Gaan misschien dagje naar de kust en of naar san Marino. En is het Ducati motormuseum iets? Kan ik Man vast blij mee maken maar dat zit niet echt in de stad......
woensdag 31 mei 2017 om 18:55
Ducati museum is niet zo bijzonder. Ferrari museum is veel leuker maar ja dat ligt een eindje verderop. De kust aan die kant van Italië is niet zo mooi, lijkt op dat van hier. Aan de kant van Toscane is veel mooier.
Als je van pasta en pizza houd kan je overal terecht. De eettentjes zijn een beetje hetzelfde. Vergeet niet dat ze daar geen woord Engels kunnen, zeker bij Bologna, het is geen toeristen gebied.
De grote bibliotheek is een aanrader, bijzonder gebouw, ook van binnen. Piazza Maggiore is ook mooi en tipisch Bologna. Ga naar San Luca, je kan er met een treintje vanaf Piazza Maggiore komen, het is daar heel mooi.
Als je van pasta en pizza houd kan je overal terecht. De eettentjes zijn een beetje hetzelfde. Vergeet niet dat ze daar geen woord Engels kunnen, zeker bij Bologna, het is geen toeristen gebied.
De grote bibliotheek is een aanrader, bijzonder gebouw, ook van binnen. Piazza Maggiore is ook mooi en tipisch Bologna. Ga naar San Luca, je kan er met een treintje vanaf Piazza Maggiore komen, het is daar heel mooi.
donderdag 1 juni 2017 om 22:39