Bombay

26-05-2011 13:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn onze vakantie aan het plannen en Bombay leek ons wel leuk. We zijn nooit eerder in India geweest, wel in Thailand (Bangkok, Chiang Mai), Vietnam en China in het oosten.

Wie is er in Bombay geweest en kan daar iets over zeggen? Ik hoor namelijk erg tegenstrijdige berichten over het land. De een zegt dat het erg druk en vies is, de ander dat het een prachtig land met een levendige cultuur is.

Graag jullie meningen en ervaringen, alvast bedankt!
Bombay een land?
Wil je alleen naar Bombay? Of wil je ook nog meer van India zien?
11 miljoen inwoners in 2001. Kan je je toch best verbeelden dat het een land is
Goed aangepast! Maar ik zou bombay misschien voor 2 of 3 dagen doen... grote steden zijn in India nogal vies en ze stinken.
Ga je ook nog naar Mumbai? Moet ook heel mooi zijn...
groot genoeg voor een land ja!

Ik wil samen met mijn man gaan, eind juli, begin augustus. Wat zijn jullie tips qua rondreizen? Ervaringen met reisorganisaties, of gewoon in India zelf een rondreis regelen?

Mayou, Bombay en Mumbai zijn hetzelfde, internationale naam.
Wat wil je nu precies eigenlijk? Je vraag is erg onduidelijk.
Slechte periode.... er schijnt in die tijd soms wel een meter regen per dag te kunnen vallen (het is moeson).
India is een beautiful shithole dus het is maar net waar je op focust You love it or you hate it.

En groot, heel groot dus over India in zijn totaliteit kun je niet veel zeggen. Kijk eens op sites waar de georganiseerde reizen heen gaan dan krijg je een beetje een beeld van de meest toeristische steden en bezienswaardigheden. Doe ik ook altijd en dan ga ik er vooral niet naar toe

Mumbai is gewoon een grote stad. Vies, druk en vol. Voor een paar dagen wel ok (en zeker beter dan Delhi) maar verder zijn er veel mooiere dingen te zien in India.

Kijk wel even naar het juiste seizoen inderdaad want die beautiful shithole verandert in het regenseizoen in een riolerings shithole waar weinig moois meer te zien is.

BTW: I Love India
Duidelijk. Goed dat jullie over het regenseizoen beginnen, daar had ik nog niet aan gedacht.

Verder dus een groot, druk land, waar je niet te lang in de steden moet blijven.

Thanks voor de tip scuba. Is Bombay te vergelijken met Bangkok?
Nee die vergelijking gaat niet echt op.... je kan in 3 weken maar een heel klein gedeelte zien van India.
Ik was heeeel blij dat ik na 24 uur in Mumbai in de trein naar Goa kon stappen. Die stad was -voor mij- net even te heftig om een reis door India te starten.

Mijn eerste 24 uur in India bestonden uit: diverse lijken op straat, struikelen over ratten, baby'tjes die schreeuwend te vondeling werden gelegd, ranzige stinklucht en teveel mensen.

Nouja, al met al was dat iets teveel van het goede en was ik blij dat ik in Goa kon bijkomen van de jetlag en cultuurshock. De rest van het land was prachtig, zeker als je eenmaal wat meer gewend raakt aan de omgeving, gebruiken en constante overkill aan prikkels.

TO, wat ik nog niet helemaal begrijp is of je alleen naar Bombay/Mumbai wilt, of dit wilt combineren met een ander deel van India.
quote:Julia_Jes schreef op 26 mei 2011 @ 14:12:

Mayou, Bombay en Mumbai zijn hetzelfde, internationale naam.
En over Bombay, als je van mis(ge)maakte bedelaars die naast je taxi een etterend stompje in je gezicht steken, enorme stank, kakkende,mensen op straat, ratten, vuilnisbelten, en teveel in your face mensen houdt dan hou je het wel uit daar. Ik hoef er echt nooit meer heen. Wat niets zegt over de rest van India trouwens. Ik vond alleen Bombay echt schokkend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven