California Zephyr
vrijdag 21 februari 2014 om 12:24
Ik denk erover om in augustus met de California Zephyr trein van Chicago naar San Francisco te gaan reizen (nou ja, het laatste uur met de bus). Want jaja, Amerika moet je met de auto doen blabla maar (a) ik heb geen rijbewijs en (b) look how pretty! http://www.youtube.com/watch?v=EaTqaa-Nv1o
De trein doet er 52 uur en 10 minuten over, en je kunt overal uitstappen en dan de volgende dag weer verder. Onderweg zou ik dan allemaal mooie dingen tegen moeten komen.
Heeft iemand toevallig ervaring met deze trein of tips m.b.t. tussenliggende plaatsen die ik niet mag missen?
De trein doet er 52 uur en 10 minuten over, en je kunt overal uitstappen en dan de volgende dag weer verder. Onderweg zou ik dan allemaal mooie dingen tegen moeten komen.
Heeft iemand toevallig ervaring met deze trein of tips m.b.t. tussenliggende plaatsen die ik niet mag missen?
Vrienden, het leven is een hel en wij, proletariers, moeten voor alles boeten.
vrijdag 21 februari 2014 om 13:58
vrijdag 21 februari 2014 om 15:32
Geen ervaring met de Zephyr, wel met andere routes, en ik zeg: doen! Heerlijke manier van reizen!
Ik ben destijds van New York via Chicago naar Los Angeles gegaan, iets andere route dus, maar het was prachtig. Onderweg wat tussenstops gemaakt. En naderhand nog van Los Angeles naar Seattle. Wederom prachtig.
Die lange-afstands-treinen zijn van alle gemakken voorzien (restaurant, snackbar/winkeltje, panoramawagon, badkamertjes). Ik had steeds een 'gewone' stoel en dat sliep redelijk oke. Als ik het ooit nog eens zou dan (inmiddels niet meer als arme student zijnde ) zou ik misschien een bed in een slaapcabine boeken, maar gewoon in die verstelbare stoel was het ook best te doen hoor. Nadeel bij zo'n echte slaapplek is dat je (althans zo was het destijds, is al 10 jaar geleden) meteen volpension in het restaurant moet meeboeken waardoor het prijsverschil met een gewone stoel enorm is. In het winkeltje/snackbar hebben ze genoeg goedkoop spul om het een paar dagen uit te houden (soepjes, pizza, broodjes), zeker als je in etappes reist en steeds met een goedgevulde tas aan boord gaat.
Ik ben destijds van New York via Chicago naar Los Angeles gegaan, iets andere route dus, maar het was prachtig. Onderweg wat tussenstops gemaakt. En naderhand nog van Los Angeles naar Seattle. Wederom prachtig.
Die lange-afstands-treinen zijn van alle gemakken voorzien (restaurant, snackbar/winkeltje, panoramawagon, badkamertjes). Ik had steeds een 'gewone' stoel en dat sliep redelijk oke. Als ik het ooit nog eens zou dan (inmiddels niet meer als arme student zijnde ) zou ik misschien een bed in een slaapcabine boeken, maar gewoon in die verstelbare stoel was het ook best te doen hoor. Nadeel bij zo'n echte slaapplek is dat je (althans zo was het destijds, is al 10 jaar geleden) meteen volpension in het restaurant moet meeboeken waardoor het prijsverschil met een gewone stoel enorm is. In het winkeltje/snackbar hebben ze genoeg goedkoop spul om het een paar dagen uit te houden (soepjes, pizza, broodjes), zeker als je in etappes reist en steeds met een goedgevulde tas aan boord gaat.
vrijdag 21 februari 2014 om 17:01
Denver is leuk; Sacramento hoef je niet direct te stoppen.
Ik heb in de USA eens een treintrip gemaakt van Seattle naar SF. Helaas is het treinsysteem in de USA absoluut niet zo goed als je hier gewend bent. Ik heb uiteindelijk op een trip van een dag ongeveer een halve dag vertraging opgelopen. We hebben twee keer ergens in de middle of nowhere uren stil gestaan. Qua hoeveelheid proviand liep ik klem, en het aanbod op de trein zelf vond ik niet indrukwekkend.
De trip vond ik qua natuur wel mooi, het is weer een heel andere beleving dan rijdend onderweg zijn, het is een stuk relaxter.
Uiteindelijk heb ik overigens het grootste gedeelte van de rit in zo'n panoramawagen gezeten. Ik had een zitplek gereserveerd, maar daarbij was er ook iets misgegaan en waar ze me uiteindelijk neerzetten had ik achteruit moeten rijden en niet aan de raamzijde. Niet mijn ding, dus naar de panoramawagen gegaan en daar heerlijk veel ruimte en een goed uitzicht gehad.
Ik heb in de USA eens een treintrip gemaakt van Seattle naar SF. Helaas is het treinsysteem in de USA absoluut niet zo goed als je hier gewend bent. Ik heb uiteindelijk op een trip van een dag ongeveer een halve dag vertraging opgelopen. We hebben twee keer ergens in de middle of nowhere uren stil gestaan. Qua hoeveelheid proviand liep ik klem, en het aanbod op de trein zelf vond ik niet indrukwekkend.
De trip vond ik qua natuur wel mooi, het is weer een heel andere beleving dan rijdend onderweg zijn, het is een stuk relaxter.
Uiteindelijk heb ik overigens het grootste gedeelte van de rit in zo'n panoramawagen gezeten. Ik had een zitplek gereserveerd, maar daarbij was er ook iets misgegaan en waar ze me uiteindelijk neerzetten had ik achteruit moeten rijden en niet aan de raamzijde. Niet mijn ding, dus naar de panoramawagen gegaan en daar heerlijk veel ruimte en een goed uitzicht gehad.
zaterdag 22 februari 2014 om 18:36
Bedankt voor de tips! Het prijsverschil met een slaapcabine was me inderdaad opgevallen appeltje, maar ik ga dan toch voor cheap ass want ik wil ook nog een paar dagen LA ter afsluiting. Die grote boodschappentas gaat hem dus worden, en douchen is voor mietjes.
En tof, vertraging heb ik wel ingecalculeerd, het gaat me meer om de reis zoals dat zo walgelijk heet, het is niet dat ik een lunchafspraak heb in San Francisco. Dikke truien staan genoteerd, dank.
En tof, vertraging heb ik wel ingecalculeerd, het gaat me meer om de reis zoals dat zo walgelijk heet, het is niet dat ik een lunchafspraak heb in San Francisco. Dikke truien staan genoteerd, dank.
zaterdag 22 februari 2014 om 18:54
San Francisco is geweldig! Ik zou eerlijk gezegd daar wat langer blijven en LA overslaan. Sowieso is het openbaar vervoer in LA niet geweldig. Wij wilden vanaf sunset blvd naar santa Monica met de bus. Na een heleboel gedoe kwam de Mw. Bij de receptie erachter dat we een auto bij hadden. Dat was volgens haar veel handiger. Alleen sta je wel continu in de file
en het is een ontzettend grote stad met niet zo heel veel bijzonders te zien. In SF is veel meer te doen en te zien en het ov is daar wel goed! Tip : doe de avondtour naar Alcatraz! Was zo mooi en bijzonder en mocht het je interesseren, walt Disney family museum! Ligt ook in een heel apart stuk. Soort park maar wel met gebouwen enzo. Heet Presidio, bus stopt er bij de ingang en ik vond het een heel rustgevend en mooi stuk SF. Je kan vanaf daar ook heel makkelijk met de bus naar de golden gate
en het is een ontzettend grote stad met niet zo heel veel bijzonders te zien. In SF is veel meer te doen en te zien en het ov is daar wel goed! Tip : doe de avondtour naar Alcatraz! Was zo mooi en bijzonder en mocht het je interesseren, walt Disney family museum! Ligt ook in een heel apart stuk. Soort park maar wel met gebouwen enzo. Heet Presidio, bus stopt er bij de ingang en ik vond het een heel rustgevend en mooi stuk SF. Je kan vanaf daar ook heel makkelijk met de bus naar de golden gate
dinsdag 25 februari 2014 om 17:57
Hmm.. dan denk ik dat ik LA voor een andere keer bewaar, weer een hoop extra gedoe met ernaartoe vliegen en als we daar dan niet eens around kunnen getten... Alcatraz gaat hem zeker worden, dat familiemuseum slaan we even over, misschien zijn daar kinderen.
dinsdag 25 februari 2014 om 22:30
Misschien zijn daar kinderen? Die snap ik even niet. Je wil een vakantie waarbij je geen enkel kind tegen het lijf loopt? Dat gaat lastig worden. In Alcatraz lopen ze ook hoor
Museum is trouwens meer gericht op volwassenen dan op kinderen. Maar wij hebben alleen de winkel bezocht en dus het park er omheen. Vond dat echt een heel speciaal stuk.
Museum is trouwens meer gericht op volwassenen dan op kinderen. Maar wij hebben alleen de winkel bezocht en dus het park er omheen. Vond dat echt een heel speciaal stuk.
woensdag 26 februari 2014 om 12:28
Geen ervaring met de trein.
Wel van New york naar Philadelphia met de trein gereist en dit
Is uitstekend bevallen.
Heel comfortabel.
Denver ben ik niet zo weg van leuk om te winkelen.
Maar buiten Denver wordt het pas echt mooi.
Reno zou ik zeker een stop inlasten.
Leuk de sfeer van klein Las vegas.
Prachtige hotels voor weinig geld.
Los Angeles vindt ik wel een hele leuke stadt.
Maar zonder auto lastig.
Chicago heeft overigens ook hele mooie museums .
Volgens mij was het het Field museum.
Maar daar ga je zeker veel kinderen tegen komen.
Mocht je nog een goed en niet duur hotel zoeken het Bestwestern volgens mij grandpark is zeker aan te raden.
Veel mooie dingen op loop afstand.
En in het park kan je langs het lake wandelen naar de winkelstraat.
Prachtig.
Wel van New york naar Philadelphia met de trein gereist en dit
Is uitstekend bevallen.
Heel comfortabel.
Denver ben ik niet zo weg van leuk om te winkelen.
Maar buiten Denver wordt het pas echt mooi.
Reno zou ik zeker een stop inlasten.
Leuk de sfeer van klein Las vegas.
Prachtige hotels voor weinig geld.
Los Angeles vindt ik wel een hele leuke stadt.
Maar zonder auto lastig.
Chicago heeft overigens ook hele mooie museums .
Volgens mij was het het Field museum.
Maar daar ga je zeker veel kinderen tegen komen.
Mocht je nog een goed en niet duur hotel zoeken het Bestwestern volgens mij grandpark is zeker aan te raden.
Veel mooie dingen op loop afstand.
En in het park kan je langs het lake wandelen naar de winkelstraat.
Prachtig.
woensdag 26 februari 2014 om 22:52