(Camper) Rondreis Amerika

17-01-2013 14:51 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei/juni ga ik met mijn partner 4 weken rondreizen door Amerika. Van deze 4 weken willen we ongeveer 2 weken met een camper door West Amerika reizen (alleen de natuurparken). De overige 2 weken naar New York en wat andere grote steden.

Wie heeft er ervaring met het huren van een camper? Dus niet via een Nederlandse reisorganisatie maar direct bij de verhuurder in Amerika. En er zijn zoveel parken in het Westen maar we willen er maar 3 bekijken, anders wordt het iets te druk.. Welke parken móeten we echt bekijken? We willen ook graag ergens gaan kanoën of raften, iemand hier ervaring mee?

En alle andere tips voor onze reis, het campergebruik en do's en don'ts zijn uiteraard ook heel erg welkom!!

Alvast bedankt
Je kunt alsnog af en toe voor 'n tented camp kiezen in 'n NP als je toch ook even de sfeer van kamperen wil proeven, maar dan heb je de dag erna weer 'n heerlijk bed en 'n goeie douche in 'n hotel.
Oh en in je auto heb je natuurlijk ook 'n koelbox!

Eerste gang na aankomst is naar de Wallmart voor 'n koelbox van 20 dollar en 'n grilltoaster van 15 dollar. Kun je je water, cola en bier lekker koelen op ijs en hoef je ook niet elke ochtend naar 'n diner voor je ontbijt, maar kun je lekkere panini's maken.
De bedden in een RV zijn comfortabel en ruim genoeg. Badkamer is inderdaad behelpen, maar dat heb ik er absoluut voor over. Het besturen van zo'n camper is, ook in de pakken, nooit een probleem geweest, ook niet mijn eerste keer en toen had ik net een jaar mijn rijbewijs. Het enige nadeel vind ik waarom ik voor een auto zou kiezen, is dat een camper echt heul veul benzine zuipt.
quote:GiB schreef op 17 januari 2013 @ 21:14:

Yellowstone is absoluut ook nog een heel mooi park, misschien wel het mooiste, maar ligt erg ongunstig ten opzichte van de andere parken. Het kost je eigenlijk gewoon 2 dagen heen en 2 terug; en voor Yellowstone zelf heb je eigenlijk ook 4 dagen nodig. IS misschien iets voor een volgende trip dus.

Yellowstone kan je vergeten in Mei/begin Juni. Ik heb een tijdje in de buurt gewoond en dan ligt er daar nog volop sneeuw. De wegen over de passen gaan pas half juni open. Bovendien is het nog stervenkoud in de bergen, kan nog wel 10 graden vriezen.
quote:pompedom schreef op 18 januari 2013 @ 12:58:

[...]

Yellowstone kan je vergeten in Mei/begin Juni. Ik heb een tijdje in de buurt gewoond en dan ligt er daar nog volop sneeuw. De wegen over de passen gaan pas half juni open. Bovendien is het nog stervenkoud in de bergen, kan nog wel 10 graden vriezen.Hele goede aanvulling; daar had ik geen rekening mee gehouden.
Hm dat is balen! We zouden daar de eerste week van juni zijn. Niet handig dus? Iemand een leuk alternatief zodat we niet onze route moeten aanpassen?

Route als nu gepland: New York-Los Angeles- diverse parken - Las Vegas- Yellowstone-San Francisco
Dat ga je, los van het weer, nooit redden in 14 dagen dus Yellowstone moet je dan helaas laten vallen.
Als je het zuidwesten wil doen, kun je je daar beter bij houden en Yellowstone 'n andere keer meepakken als je west Canada en/of noordwest Amerika doet.

Zou eerder nog NY laten vallen zodat je meer aandacht aan je rondje kunt besteden. En/of LA overslaan. Je hebt Vegas en SF al die op de route liggen bij alle natuurparken.
quote:theeleut88 schreef op 18 januari 2013 @ 14:12:

Route als nu gepland: New York-Los Angeles- diverse parken - Las Vegas- Yellowstone-San Francisco

Dat is echt gekkenwerk! Onafhankelijk van het weer trouwens.

Heb je het echt over Yellowstone?? en niet over Yosemithe?

Wij hebben 3 parken in twee weken gedaan, die maar 7 uur rijden van elkaar lagen, dat was goed te doen en niet te gehaast.
Neee niet twijfelen Theeleut! Een camper is zo heerlijk om door landen als Amerika te reizen!

Ok, ik geef toe, het is heel persoonlijk... Maar ik zou niet meer anders willen voor een lange, verre reis.

Een paar voordelen: altijd (koud of warm) drinken bij de hand, eten wanneer en waar je maar wil, niet elke dag spullen in en uit een koffer doen, slapen, wakker worden en eten op de mooiste plekjes (ja ook in Amerika), etc.

De bedden in campers zijn niet meer zoals vroeger, die zijn best wel ok. Zeker in amerika met de luxe campers daar. Tuurlijk zijn er ook nadelen, maar die wegen voor mij echt niet op tegen de voordelen!

Sommige campings inderdaad heel erg op tijd boeken. Dat is vooral bij de national parks. Daarbuiten is dat buiten het seizoen niet nodig.

Ik weet niet of het al genoemd is hier, maar op http://forum.allesamerika.com/index.php kan je heeel veeel informatie vinden over reizen naar Amerkia en vervoer etc.

Camper: boeken bij een europees bedrijf (goede ervaringen met usareisen.de, is hier ook al eerder genoemd). Dan zit je altijd goed met verzekeringen!
Tot zover mijn praatje ter bevordering van camper vakanties
Hoi je verwart Yellowstone volgens mij met Yosemite.

Yellowstone ligt in Wyoming en Montana.

Dat is erg ver om te rijden vanaf San francisco.

Vindt je park keuze goed hoor.

Jammer dat je Moab overslaat er is daar zoveel te doen.

Maar ja Arches lijkt me ook niet handig met een camper.

Zijn zelfs een keer terug geweest naar Moab omdat het er zo mooi is en zoveel te doen.

Door de death valley mag je niet met een camper.

Wel jammer het is prachtig om te zien.

Trek voor New york wel minimaal vijf dagen uit om een goed beeld te krijgen.

Na drie keer New york waarvan de laatste keer een week hebben we nog steeds niet genoeg van die stad.
Bryce, Yosemite en Grand Canyon.

Yosemite moet je dan binnen via de westkant want de Tioga pass is dicht tot eind mei vanwege sneeuw en slechte wegen.

Misschien is Yosemite ook een te verre reis met camper en kun je beter naar Zion gaan.
Vorig jaar waren we half juni in Anaheim.ligt vlakbij La .

Ook een dagje naar strand geweest maar het water was nog ijskoud.

Was een surfersplaatsje Bradenton lang gerekt strand en leuk plaatsje.

Maar Venice beach in La is levendiger.

Heb je mooi weer in New york kan je ook met de metro naar het strand bij Coney island.

Erg leuk maar ja er is daar al zoveel te doen natuurlijk.
Ik was inderdaad in de war ja.. Bedoelde Yosemite!! :-) Excuus voor de verwarring! Zal morgen eens met m'n vriend alle sites en parken opzoeken via internet. We hebben besloten toch wat offertes op te vragen bij wat reisbureau's misschien hebben ze een goeie aanbieding..

We zullen ook ons echt even goed moeten verdiepen in waar we wel of niet vooraf moeten boeken qua campings. Verwacht dat we toch met de camper op pad gaan.

Iemand nog leuke tips voor betaalbare hotels in New York met een redelijke ligging?
Hotel New yorker.

Prima ligging vlakbij Pennstation.

Loop afstand naar Times square.

Of Pensylvania we hebben er overnacht en vonden het prima.

The Newyorker is wat nieuwer en rustiger.

Veel tijd breng je toch niet in je kamer door.

Laat je alsjeblieft niet verleiden door een reisburo route.

Vaak te veel rijden en ver van de parken overnachten.

Lees gewoon goed op het allesamerikaforum er staan daar zoveel mooie routes

en je kan altijd om advies vragen daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven