Camping Bella Italia ervaringen
maandag 16 oktober 2017 om 11:43
We zijn er vroeg bij, haha. Volgend jaar willen we, waarschijnlijk, naar camping Bella Italia. Een stacaravan in september. Hoe zijn jullie ervaringen met die camping. En welke operator hadden jullie voor een stacaravan? Ik weet niet goed hoe ik erachter moet komen welke operator de beste caravans hebben eigenlijk. Dus vandaar de vraag.
Edit: en heb je de mogelijkheid een keus te maken welke locatie qua waar de caravan dan staat? Want ik lees weleens bij recensies over dat er vrachtwagens en schoonmaak enzo langs je caravan komt.
Edit: en heb je de mogelijkheid een keus te maken welke locatie qua waar de caravan dan staat? Want ik lees weleens bij recensies over dat er vrachtwagens en schoonmaak enzo langs je caravan komt.
maandag 16 oktober 2017 om 13:23
Je bent helemaal niet vroeg hoor, dat soort campings is vaak al een jaar of (langer zelfs) van te voren volgeboekt.
Ik ben er weleens geweest. Het is een hele grote camping, en de campingplaatsen zijn klein. Hutje-mutje. Maar wel grote zwembaden en het ligt aan een meer. Het is er altijd erg druk, vooral in het hoogseizoen. Heel veel Nederlanders ook. De toegangsweg naar de camping toe is ook altijd erg druk. Als bv naar het stadje wil kun je beter lopend of met de fiets gaan ipv met de auto, dan ben je sneller.
Je kunt een voorkeur doorgeven voor een locatie, maar dat is geen garantie. De stacaravans zien er allemaal een beetje hetzelfde uit, dus ik denk niet dat de ene touroperator betere heeft dan een andere. Vrachtwagens en schoonmaak enzo komen overal.
Ik ben er weleens geweest. Het is een hele grote camping, en de campingplaatsen zijn klein. Hutje-mutje. Maar wel grote zwembaden en het ligt aan een meer. Het is er altijd erg druk, vooral in het hoogseizoen. Heel veel Nederlanders ook. De toegangsweg naar de camping toe is ook altijd erg druk. Als bv naar het stadje wil kun je beter lopend of met de fiets gaan ipv met de auto, dan ben je sneller.
Je kunt een voorkeur doorgeven voor een locatie, maar dat is geen garantie. De stacaravans zien er allemaal een beetje hetzelfde uit, dus ik denk niet dat de ene touroperator betere heeft dan een andere. Vrachtwagens en schoonmaak enzo komen overal.
maandag 16 oktober 2017 om 13:33
Toevallig afgelopen zomer geweest. Prima bevallen. Dat hutje mutje valt reuze mee op de staanplaatsen voor toer caravans, de sta caravans staan wel vrij krap op elkaar. Lekker aan het meer, zwembad is geweldig voor de kids. Lekkere restaurants op de camping en je kunt er ook afhalen. Kwartiertje langs de boulevard en je zit in Peschiera. Enige nadeel: tot 23.00 herrie op de camping. Veel herrie. Met een kind van 1 jaar die om 20.00 total loss is niet handig. Maar anderzijds, op welke camping is dat niet in t hoogseizoen!
maandag 16 oktober 2017 om 13:47
Wij gaan meestal naar campings met maximaal 50 à 100 plaatsen en daar is het echt wel rustig 's avonds. Zeker nu onze kinderen nog zo jong zijn, ga ik liever naar een rustige kleine camping dan naar een grote lawaaierige camping. Dat komt vast nog wel als het tieners zijn.donkerblauw schreef: ↑16-10-2017 13:33Toevallig afgelopen zomer geweest. Prima bevallen. Dat hutje mutje valt reuze mee op de staanplaatsen voor toer caravans, de sta caravans staan wel vrij krap op elkaar. Lekker aan het meer, zwembad is geweldig voor de kids. Lekkere restaurants op de camping en je kunt er ook afhalen. Kwartiertje langs de boulevard en je zit in Peschiera. Enige nadeel: tot 23.00 herrie op de camping. Veel herrie. Met een kind van 1 jaar die om 20.00 total loss is niet handig. Maar anderzijds, op welke camping is dat niet in t hoogseizoen!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 16 oktober 2017 om 15:39
wij zijn vorig jaar mei naar bella italia geweest via Canvas.
De camping was erg groot maar wel mooi opgezet. groen, direct aan het water, met restaurant, supermarkt, winkeltje en prachtig zwembad voor de kinderen.
we hadden een luxe stacaravan gehuurd, een die nog geen jaar oud was en mooi ruim. Dat was echt prachtig. Maar: de caravans stonden echt hutjemutje tegen elkaar aan. ik denk nog geen 2 meter er tussen? allemaal direct met het houten terras aan een smal pad, en dan meteen de overburen daar weer met hun terras tegen aan. Wij hadden het geluk dat het in de meivakantie heel rustig was, dus bijna geen buren in de buurt. Ik moet er niet aan denken om daar in de zomervakantie te zijn, je zit dan echt boven op elkaar.
de locatie van de canvas caravans was ook prima, tussen het meer en het zwembad in, we hadden geen last van muziek/lawaai.
de weg buiten de camping die rondom het meer loopt staat zelfs in de relatief rustige meivakantie al vol, regelmatig een flinke file.
ik ga er niet meer naar terug.
De camping was erg groot maar wel mooi opgezet. groen, direct aan het water, met restaurant, supermarkt, winkeltje en prachtig zwembad voor de kinderen.
we hadden een luxe stacaravan gehuurd, een die nog geen jaar oud was en mooi ruim. Dat was echt prachtig. Maar: de caravans stonden echt hutjemutje tegen elkaar aan. ik denk nog geen 2 meter er tussen? allemaal direct met het houten terras aan een smal pad, en dan meteen de overburen daar weer met hun terras tegen aan. Wij hadden het geluk dat het in de meivakantie heel rustig was, dus bijna geen buren in de buurt. Ik moet er niet aan denken om daar in de zomervakantie te zijn, je zit dan echt boven op elkaar.
de locatie van de canvas caravans was ook prima, tussen het meer en het zwembad in, we hadden geen last van muziek/lawaai.
de weg buiten de camping die rondom het meer loopt staat zelfs in de relatief rustige meivakantie al vol, regelmatig een flinke file.
ik ga er niet meer naar terug.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
dinsdag 17 oktober 2017 om 01:40
Is dat bij het Gardameer toevallig? Nooit geweest op die camping! Wel bij het Gardameer! Ik denk zelf niet dat je een enorme camping met enorme zwembaden nodig hebt als je "gratis" kan zwemmen in het enorme meer!
Grote campings zijn inderdaad vaak luidruchtig, erg druk, je staat vaak heel ver weg van alles en het duurt een eeuwigheid voor je een parkeerplek hebt of voordat je überhaupt van de camping af bent of weer bij de tent/caravan bent.
Ieder wat wils hoor, maar helemaal als je naast zo'n enorm meer wil kamperen, waarom wil je dan op zo'n camping staan? Als het om kinder entertainment gaat heb je dat ook op kleinere campings vaak. Maar heen Gardameer zelf is echt fantastisch! Ik was daar alleen en wilde daar eigenlijk niet meer weg! Ik was er in september en het was super rustig (zat dus niet op een enorme camping hahaha). Ik had alle strandjes voor mezelf, het was mooi weer, maar oh my god, dat uitzicht... Bellisimo!
Grote campings zijn inderdaad vaak luidruchtig, erg druk, je staat vaak heel ver weg van alles en het duurt een eeuwigheid voor je een parkeerplek hebt of voordat je überhaupt van de camping af bent of weer bij de tent/caravan bent.
Ieder wat wils hoor, maar helemaal als je naast zo'n enorm meer wil kamperen, waarom wil je dan op zo'n camping staan? Als het om kinder entertainment gaat heb je dat ook op kleinere campings vaak. Maar heen Gardameer zelf is echt fantastisch! Ik was daar alleen en wilde daar eigenlijk niet meer weg! Ik was er in september en het was super rustig (zat dus niet op een enorme camping hahaha). Ik had alle strandjes voor mezelf, het was mooi weer, maar oh my god, dat uitzicht... Bellisimo!
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:02
wij zijn een paar jaar geleden geweest. Niet in een stacaravan maar in een bungalow. Bungalow lag dicht bij het zwembad maar een eind van het meer af. Geluidoverlast viel waar wij zaten erg mee (tegen de bovenkant van de camping aan). Bungalow (geschakeld) was prima, met ruim stuk tuin voor de deur.
Maar wat was het ontzettend druk in het zwembad. Diepe zwembad is alleen met badmuts. Andere zwembaden zijn maar 1.00 diep (of zo). Wel ideaal voor kinderen. Als je niet vroeg kwam, geen bedje meer te vinden (of met heel vee geluk, rond 1 uur als iemand met kleine kinderen weggaat voor een middagdutje).
Animatie voor de kinderen vonden we tegen vallen.
En zo druk het dorp in. er rijdt een treintje vanaf het park. Supermarkt (LIDL) is op redelijk in de buurt.
Maar wat was het ontzettend druk in het zwembad. Diepe zwembad is alleen met badmuts. Andere zwembaden zijn maar 1.00 diep (of zo). Wel ideaal voor kinderen. Als je niet vroeg kwam, geen bedje meer te vinden (of met heel vee geluk, rond 1 uur als iemand met kleine kinderen weggaat voor een middagdutje).
Animatie voor de kinderen vonden we tegen vallen.
En zo druk het dorp in. er rijdt een treintje vanaf het park. Supermarkt (LIDL) is op redelijk in de buurt.
woensdag 18 oktober 2017 om 09:02
Wij stonden afgelopen jaar op de camping ernaast, camoping Capuccini. Er kwam wel wat geluid van Bella Italia omdat er een auto met microfoon reed die het programma van de dag omriep.
Zoals ik het lees was camping Capuccini veel ruimer opgezet en je kunt er ook een sta- caravan huren.
Succes met het uitzoeken van een vakantie.
Zoals ik het lees was camping Capuccini veel ruimer opgezet en je kunt er ook een sta- caravan huren.
Succes met het uitzoeken van een vakantie.
Never give up hope.
woensdag 18 oktober 2017 om 21:57
Belle73 schreef: ↑16-10-2017 13:47Wij gaan meestal naar campings met maximaal 50 à 100 plaatsen en daar is het echt wel rustig 's avonds. Zeker nu onze kinderen nog zo jong zijn, ga ik liever naar een rustige kleine camping dan naar een grote lawaaierige camping. Dat komt vast nog wel als het tieners zijn.
Wij gaan elk jaar naar een mega Franse camping met 1600! Plekken, maar ma 22u is het stil zo niet loopt er bewaking die je een boete geeft